Buisjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 078mama, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik kom net van de kno arts vandaan en heb te horen gekregen dat mijn dochter over 1 maand buisjes krijgt. Ze heeft al 5 dubbele oorontstekingen in 2 maanden tijd gehad en er zit veel vocht en snot achter haar trommelvliezen. Volgens mij stelt het niet zo heel veel voor maar ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft! Hoe is het bevallen bij jullie en heeft de kleine er veel last van gehad?

Lotte is ook nog eens een zeer slechte slaper en misschien heeft dit er mee te maken. Zijn er ook kinderen die beter gingen slapen hiervan?

Alvast bedankt!

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bij mijn kindje geen ervaring. Maar ik heb er zelf wel ervaring mee, ik weet dat ik daarna nooit meer last gehad heb van oorontstekingen etc.

Succes!

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    slapen weet ik niet dat zal ik aan mijn moeder moeten vragen maar ik kon wel beter horen en heb na 2 keer plaatsen geen last meer van mijn oren gehad.

Verder merk je er niets van alleen een beetje slaperig van de narcose natuurlijk.

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik zeg Halleluja voor de buisjes!
    Wat een verademing!

De ingreep zelf vond ikzelf meevallen, moesten om 7 uur verzamelen en omstebeurt werden de kindjes geholpen. Wij waren als 4e aan de beurt en toen ik nog niet eens een slok thee had genomen in de wachtkamer naast de OK en toen was hij alweer terug.

Bij mijn zoontje moesten ook de neusamandelen eruit en dat was iets minder leuk. Daar had hij ook wat bloed van in zijn mond en deed nog wel iets zeer waardoor hij huilend uit de narcose kwam.
    Maaaar... ik zou het zo nog 10 x doen als t moest!

Want hij is zó onwijs opgeknapt, hij is geholpen 10 dagen voor zijn eerste verjaardag en toen had hij al 9 x oorontsteking gehad en 8 x AB.
    En nu... hij heeft 2 weken geleden ooronsteking gehad, wat denk je.. Alleen beetje verhoging! Niet krijsen, gewoon slapen en al t vuil liep er zo uit door de buisjes, dus hoefde ook geen kuurtje.
    En weet niet of t door de buisjes ofzo komt, maar sinds dat hij geholpen is slaapt hij beter/vaster.

En de KNO-arts zei dat t lichaam altijd 4 maandjes ofzo moet herstellen voordat alles gewend is aan de buisjes en niet meer de druk in t hoofd en oren enzo, maar nu slaapt hij zelfs wat langer!

5. 078mama

078mama Niet meer actief

MissyZuilen, je geeft de burger weer moed! Thanks

Fijn dat jullie allemaal positieve verhalen hebben. Het is toch wel spannend allemaal

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Demi is 3 december geholpen (buisjes en neusamandelen). Voor het slapen heeft het niet geholpen. Voor oorontsteking wel want zoals hiervoor al werd gezegd, loopt het nu gewoon uit het oortje in plaats van zich op te hopen achter de trommelvliezen.

De ingreep zelf viel reuze mee. Het vervelendste was Demi bezighouden tot ze aan de beurt was. Daarna had ze nog wel last maar volgens mij alleen van haar neusamandelen.

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Zolang ze maar aan onze hand kan lopen vermaakt ze zich wel denk ik. Maar het moet ook weer niet te lang duren natuurlijk!

Maar jammer dat het niet echt heeft geholpen met slapen. Ik hou wel een beetje hoop natuurlijk ;)

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Demi kan zich normaal ook goed vermaken, maar is natuurlijk een rare dag waardoor ze al niet helemaal zichzelf was. Ze was als eerste aan de beurt, maar dat hield nog steeds bijna 3 uur wachten in helaas.

Ja wij houden ook hoop. Is pas iets meer als een maand geleden, dus misschien wordt het nog wel beter met slapen.

9. 078mama

078mama Niet meer actief

3 uur wachten terwijl je als eerste aan de beurt was...jeetje...ik hoop dat dat bij ons anders gaat! dat kunnen ze toch ook niet maken als zo'n kleintje niet heeft gegeten.

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij moesten om 8.00 aanwezig zijn en youame werd als laatste geholpen en ze moest nuchter blijven

ze huilde even toen ze klaar was en eigenlijk mocht ze nog niks eten
    maar we zijn gelijk naar de kantine gegaan en haar een fles gedaan
    kind had honger
    daarna heeft ze bijna de hele middag geslapen
    en heeft geen last gehad van de ingreep

nu is inmiddels na 2 jaar de eerste buisje eruit gegroeid
    en heeft geen problemen meer

11. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet hier even gal spuwen hoor.
    Mijn dochter heeft zo vaak oorontstekingen gehad en ik weet niet hoeveel AB's.
    Neusamandelen zijn eind nov verwijderd en gaatje in trommevlies geprikt en hoppa, dag daarna weer oorontsteking en dit in het oortje waar niet in geprikt was en hoppa, 3 dagen daarna ook gewoon het oortje waar de trommelvlies wel doorgeprikt was ook flink ontstoken.
    En zo bleven we én ook de maand december zoet met 5 AB's.
    Vorige week KNO geweest op gehamer van de HA om toch die buisjes te laten plaatsen (want HA vond dat dit al meteen de 1ste keer had moeten gebeuren) maar KNO-arts wil dit niet doen.
    Waarom niet?
    Omdat als mijn dochter al zoveel oorproblemen heeft dit met buisjes ook nog het geval KAN zijn.
    Woensdag moet mijn dochter even langs de KA omdat ze astma zou hebben maar ik wil dit even laten uitsluiten voor zover dat mogelijk is en even goed na laten kijken of er toch niet ergens een allergie is maar kan ik dan in overleg gaan met de KA over buisjes?
    Ik hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen en begrijp dus totaal niet waarom de KNO-arts anders verteld.

Als TS wilt dat ik een nieuwe topic hierover open hoor ik het wel.
    dacht, 2 vliegen in 1 klap hihi

12. 078mama

078mama Niet meer actief

Is het dan geen tijd voor een nieuwe kno arts? Lotte heeft nu meerdere oorontstekingen in 1 maand gehad en ik kwam binnen bij de kno arts, hij heeft 3 minuten gekeken en toen stonden we buiten met een afsprakenkaart. Het kan dus ook heel makkelijk. En het doorprikken kan volgens mij inderdaad weer een ontsteking veroorzaken als het viezigheid niet allemaal weg kan.

Maar ik zou mijn ha nog een keertje benaderen en vragen of je een verwijzing kan krijgen voor een second opion.

Deel Deze Pagina