Onrustige drinker

Discussion in 'Flesvoeding' started by Twixie, Jul 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Twixie

Twixie Bekend lid

Oct 7, 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Hoi dames,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Me zoontje drinkt uit de dr. Brown fles. In het begin gaat het goed en is hij lekker rustig. Hij krijgt 120/4. Bij 60 cc verandert dat rustige, kalme drinken in onrust en drukte. Schoppen met de beentje, maaien met de armpjes.
    Aan de prikkels liggen het niet.

Kent iemand dit en weet je wat dit kan zijn??

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Welke voeding krijgt hij en ook, hoe maak je de voeding klaar? (Roeren, schudden, warm kraanwater, voeg je nog iets toe?)

Hoe lang drinkt hij in totaal? En hoelang heeft hij gedronken tot de 60cc?

Boert hij goed of wil hij liever tussendoor nog een keertje boeren?

Is hij verder onrustig of juist heel tevreden?

3. Twixie

Twixie Bekend lid

Oct 7, 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Hij krijgt Nutrilon voor hongerige baby's. Hij kwam maar vragen om meer.
    We doen 30 ml gekookt water en 90 cc spa blauw op kamertemperatuur. Ik roer het dan met een vork. En zit verder niets in.

In totaal ben ik een uur bezig met een pauze. Om 17:15 uur begon ik en na 10 minuten word hij wild. Dan laat ik hem even boeren en leg hem even in de box. Daarna pak ik hem op en ga weer verder en dan is hij niet meer rustig.
    Als ik sta en hem staand de fles geef dan is hij wel stil, maar dat is geen doen. Krijg er een lamme arm van ;)

Voor de rest is het een tevreden baby.. Net na de laatste 60 ml is hij na het boertje in slaap gevallen op m'n borst.
    Ik verschoon hem voor de voeding :)

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
  5. Twixie

Twixie Bekend lid

Oct 7, 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Altijd in de tweede houding en af en toe de voeten op tafel zodat hij recht zit, maar dan draait hij z'n hoofd weg.

Wegleggen gebeurde alleen vandaag door m'n vriend. Hij heeft geen geduld als hij z'n flesje niet wilt

Kwestie van volhouden?

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Wegleggen zal waarschijnlijk eerder voor meer onrust dan rust, maar goed. Het is nu gebeurd.

Lastig te zeggen wat het is. Was dit voor je met de hongerige babyvoeding begon ook zo? Of is het pas sinds net?
    Is het misschien te veel?

7. Twixie

Twixie Bekend lid

Oct 7, 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Hij was gek genoeg rustiger.

Het was daarvoor oook al. Hij krijgt ook nog mama melk omdat ik aan het afbouwen ben. Dit krijgt hij ook in een fles. Misschien ligt het daaraan. Ik zou het niet weten

Bij zowel kv als moedermelk is hij onrustig. Hij drinkt alles wel goed leeg

8. Twixie

Twixie Bekend lid

Oct 7, 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Bedankt trouwens dat je de moeite doet om me te helpen :)

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Graag gedaan :)

In mijn ogen is de meest logsche reden van onrust tijden het drinken een boer. Maar jij laat hem al boeren op dat moment.

Ik zou het niet zo meer weten wat het kan zijn. Klinkt niet als reflux of kea. Hopelijk wordt het snel beter.

10. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,363
    10,316
    113
    Misschien kun je proberen om op meer vastevadt momenten te boeren.afhankelijk van de fles op de helft of derde van de fles. Was even wennen voor onze zoon maar hij is het nu gewend en heeft er veel minder last van.(zelden dat hij wild is vanwege een boer) heeft ook minder last van a heetjes en krampen.(dictee brown fles)

11. angelab

angelab Lid

Apr 17, 2013
    56
    0
    0
    Zo dit klinkt herkenbaar, mijn zoontje doet precies het zelfde. We hebben al van alles geprobeerd, vaker boeren, andere houdingen, grotere speen, maar ik ben tot de conclusie gekomen, hij is nu 6 maanden, dat ie het gewoon te lang vind duren, hij wil lekker alles bekijken en is gewoon te ongeduldig denk ik. Kleine wijsneus, verder nergens last van dus????

Share This Page