hoi hoi mijn zoontje is vandaag 4 maand en weegt 7,5 kilo en is 66 cm, een flinke knul. nu kreeg hij vaak overdag 3 flessen, en dan om 22.15 een fles met rijstebloem, en s nachts een fles. voor die fles van 22.25 maakte we hem wakker. nu dronk hij de afgelopen 2 dagen die fles heel slecht! dus gisteren om 19.30 de fles met rijstebloem gegeven, en toen kwam hij pas om 4.30, en daarna heeft hij nog geslapen tot 7.45. heel super dus. alleen nu zit ik met de vraag is die fles van 4.30 nou nummer 1 voor vandaag of nummer 5 van gisteren? want meneer is namelijk absoluut geen flessen fan, dus krijgt hij wat later in de ochtend een fles, en de middag tegen half drie, en dan voor hij na bed gaat. maar dat zijn maar 3 flessen en kom ik er 1 tekort, of ik moet de fles die hij dan aankomende nacht drinkt als 4 tellen. of die van afgelopen nacht erbij tellen en kom ik ook op 4. hoe moet ik dat nou tellen? kijk als hij straks doorslaapt tot ongeveer 6 - 6.30 dan kom ik overdag wel aan 4 flessen, dan word het gewoon 6.30-10.30-14.30-18.30. maar vandaag heeft hij om (4.30)-9.30-14.30-19.00, hier zit wat meer tijd tussen maar anders kom ik niet uit tot 19 uur. en meneer is niet gek op de fles dus 5 uur ertussen in overleg met het CB was ook geen probleem. maar hoe tel ik die flessen?? bedankt liefs keina
Hoi Keina, Het is het makkelijkste om te tellen vanaf 12u 's nachts tot dezelfde tijd de nacht daarop (het gaat om het aantal voedingen per 24u). Dan zou de fles van 4.30u de eerste fles van de dag zijn. Groetjes Linda