Hoi! Ik ben (bijna) 5 weken zwanger. Nu heb ik al een aantal dagen aan het einde van de dag enorme lage rugpijn. Sinds gisteren sta ik ook al op met lage rugpijn. Ik ondersteun met zitten m'n rug al zo veel mogelijk. Zware dingen tillen doe ik niet, alleen indien echt nodig, maar nog niet voor gekomen. Ti's m'n eerste 3de zwangerschap, eerste 2 waren miskramen en had ik nergens last van. Nu wel, en lijkt wel of het met de dag erger word. Bewegen doe ik ook, wandelen met onze hond bv. Wat kan ik het beste doen om m'n rug te ondersteunen? Ik weet dat ik moet oppassen met m'n rug, want ik heb in de loop der jaren vaker last gehad van m'n rug, of echt vast gezeten (ben 29). Zal ik hiervoor de huisarts bellen? Of is er bv iets op de markt zoals zo een smalle band of een zwangerschapsslip met ondersteuning? Alvast bedankt! Yinxy
hoi, helaas kan je hier niet veel mee. De pijn kan komen door de groei van de baarmoeder. Iets dragen ter ondersteuning is misschien nog wat vroeg, maar je kan het proberen natuurlijk. let goed op je houding, evt consult bij een fysiotherapeut, gebruik warmte, paracetamol slikken zo nu en dan is ook geen probleem. Groeten evelien
Dank je wel voor je antwoord ik zal morgen anders contact opnemen voor fysio. Wie weet loop ik weer verkeerd. Probeer in ieder geval recht te lopen dank je! Groetjes!