Hoi lieverds, Wat een mooie en lieve reacties allemaal! Helaas heb ik nog niet de puf om alles van me af te schrijven, maar dit is ongeveer ons verhaal: Op zaterdag 10 oktober kreeg ik last van veel vochtverlies. Niet alleen slijm, maar waarschijnlijk ook vruchtwater. Helaas ook bloed en dat was voor de VK reden genoeg om ons toch door te sturen naar het ZH. Daar aangekomen bleek ik 38,7 graden koorts te hebben waardoor ik gelijk een infuus met antibiotica kreeg. De vliezen werden toen ook gelijk goed doorgeprikt waarna ze hoopten dat de weeën vanzelf sterker zouden worden. Dit was ook wel het geval, maar het ging ze in het ziekenhuis niet hard genoeg waardoor ik weeënopwekkers kreeg toegediend. Om 7.00 uur zondagochtend bleek de ontsluiting niet verder te vorderen dan 6 centimeter. Ik kreeg toen het voorstel om toch een ruggenprik te nemen, om zo toch de laatste uren door te komen. Ondanks dat ik daar vooraf zo op tegen was, wilde ik toen graag niet anders meer. Ik zat er eigenlijk goed doorheen. Gelukkig ben ik al die tijd wel heel rustig gebleven en heb de hele bevalling door eigenlijk geen paniek gekend. Omdat het zondag was moesten de anesthesisten uit hun bed gebeld worden, zodat de ruggenprik gezet kon worden, maar met dat ze goed en wel hun nest uit waren zagen de verpleegkundigen dat ik op mijn zij ineens persdrang kreeg. Ik riep nog 'volgens mij komt ie er zo wel uit'. Dus zij eens verder kijken en bleek ik ineens gevorderd tot 9 cm ontsluiting. Ik mocht meteen mee gaan persen. Na anderhalf uur persen was het echter nog niet zo ver en besloten ze daat het tijd was voor de vacuümpomp. Na vier keer trekken en een knipje bij de laatste keer was hij eindelijk daar. Om 10.34 uur werden we de trotse pappa en mamma van SAMUEL JOHANNES HENRICUS CORNELIS VERHOEVEN We noemen hem SAM! Al snel bleek waarom het allemaal 'moeilijker' was verlopen. Sam woog bij zijn geboorte 4840 gram en was 60 cm lang. De arts heeft achteraf ook verklaard dat als hij dit geweten had nooit een vacuümverlossing aan had gedurfd. Gelukkig is het toch zo gelukt! Omdat Sam bij zijn geboorte net als mamma koorts had, werd hij (ook vanwege macrosomie) opgenomen op de kinderafdeling. Bij mij moest helaas de placenta onder volledige narcose worden weggenomen omdat die niet vanzelf kwam. Mijn Hb was daardoor tot 2,8 gedaald (mede ook door toediening van het vele vocht, maar ook door verlies van 3 liter bloed). Dus daarom nogal slapjes. In de loop van de dagen is het allemaal steeds wat meer op de rit gekomen. Woensdag zijn zowel Sam als ik ontslagen uit het ziekenhuis en zijn we heel gelukkig thuis bij de meest trotse pappa van de wereld. We hebben nog heel veel rust nodig na alles wat we hebben meegemaakt en zullen nog niet veel in touw zijn en in staat alle berichtjes te beantwoorden. Sorry daarvoor! Hopelijk tot snel! Liefs, Sam, Gert-Jan en Josien
Gefeliciteerd net jullie zoon!!! een hele vent!! gelukkig is het achtyer de rug en kan je nu genieten
gefeliciteerd!!!!!!! wat een mooie vent!. dat de gyn dat niet eerder gevoeld heeft! gelukkig voelen jullie je weer goed.geniet er van.
Nogmaals van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie Sam!! Het is een heel leuk kereltje!!! Heel veel geluk met zijn drietjes,en rust lekker uit! Liefs claudia.
heh heh eindelijk en ik maar denken het zal nu toch wel zover zijn! Van harte gefeliciteerd!!! Ben blij dat alles goed is gegaan ! xxx
Wat een Prachtig ventje, heerlijk. Gelukkig gaat het met jullie nu een stuk beter, en zijn jullie lekker aan het genieten van jullie kleine man.. Gefeliciteerd..
Josien en Gert-Jan, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Sam! Geniet ervan en rust samen lekker uit! Liefs, Hanneke!
zo meid alle respect een 10ponder bijna en 60 cm nou respect respect meer kan niet zeggen en van harte gefeliciteerd met jullie bink wat een schatje ..je kon dus de maatje 50 meteen in kast laten..hoop dat je snel boven op komt en helemaal kan gaan genieten van het moeder zijn tijd vliegt echt voorbij niet normaal geniet van elke seconde ook de minder leuke momenten, liefs,
Eindelijk is ie er dan!!! GEFELICITEERD met jullie mooie kerel! Nu kan je eindelijk genieten van jouw moooie mannetje!!
Wauwwwww Josieeenn! Hoe krijg je het voor elkaar mens! Jij hebt wel een heel fijn nestje daarbinnen gehad voor je kerel(tje) hihihi Gefeliciteerd hoor!
Lieve Josien en Gert-Jan Van harte met jullie grote wonder Sam. Wat een heerlijk ventje. Van harte gefeliciteerd!