Ik heb nog geen idee hoe wij het gaan aanpakken. Mijn man is freelancer, dus niet werken=geen inkomen. En dus geen ouderschapsverlof of wat dan ook, gewoon kassa. Ik ben eind november uitgerekend, als hij dan 2 weken vrij zou nemen zou dat lastig worden omdat de periode kerst/oud-nieuw ook al vrij is. Dus dat wordt nog ff goed zoeken tegen die tijd.
Ik weet ook nog niet hoe het hier zal gaan. Mijn man werkt bij een heel klein bedrijf en kan niet zomaar een paar weken extra vrij nemen. De bouwvakvakantie zitten ze dicht, dus er bestaat een kleine kans dat het dan gaat gebeuren. Anders is hij twee dagen vrij na de bevalling en zal daarna gewoon werken. Maar hij werkt in twee ploegen, en zal dus altijd een dagdeel in huis zijn. Ofwel de hele ochtend en een halve middag of een halve middag en de hele avond. Dus tijd genoeg samen.
mijn vriend heeft nu al 1 week vrij genomen om nog even tot rust te komen en de laatste klusjes in huis te gaan doen. En zodra de kleine er is, dan blijft hij gelijk 3 weken thuis ofzo omdat hij veel kan leren van de kraamverzorgster. En dan daarna nog eens 3 weken zodat we dan samen zijn met de kleine....
Mijn vriend heeft vakantie vanaf 1 juni. Dus misschien moet ik pas bevallen als hij weer aan de slag moet! Zou erg jammer zijn. Britt
Mijn man was bij de eerste 4 weken vrij vanaf de bevalling! Heerlijk. En vooral dat hij er met de kraamzorg ook bij was. We hadden zoveel vragen (,,zei ze nou dit of dat?" ,,moest ik nu juist wel of niet aanleggen"). We hebben het écht samen gedaan en dat leverde meteen een goede start op. We doen het nogsteeds samen. Nu bij de tweede gaat hij misschien 1 of 2 daagjes werken tijdens de kraamtijd, maar wil hij er ook weer zoveel mogelijk bij zijn. Ik vind het wel apart van mensen dat ze er vanuit gaan dat hun man 2 dagen er is voor het bevallingsverlof (wat volgens mij staat voor: 1 dag bevallen, 1 dag aangeven). Hoewel mijn man'gewoon had gewerkt tijdens mijn ontsluiting en ik diezelfde avond/ nacht ben bevallen is het veel gebruikelijker dat een bevalling wel eventjes duurt. Dus als je manlief naar huis laat komen voor de bevalling en je wil dat hij 2 daagjes 'meegeniet' dan moet je wel opschieten en deze kostbare tijd niet verspillen aan weeen
Mijn man heeft na de geboorte van ons zoontje de eerste week gewoon gewerkt (werkte toen alleen nachten, dus was overdag bij de kraamhulp gewoon aanwezig) mijn moeder was er voor de nachten. Daarna had hij 2 weken vrij. Ditkeer doen we het hetzelfde, alleen ga ik als alles goed gaat de eerste week naar het kraamhotel en/of blijf ik in het ziekenhuis en gaat hij werken en vervolgens is hij dan waarschijnlijk 6 weken bij ons, draait hij in die 6 weken alleen 7 nachtdiensten. Daar ben ik wel hééééél blij mee
Mijn man neemt pas daarna vrij.Het kan zijn dat er een paar dagen tussen zit dat hij vrij heeft endat de kraamhulp weg is.Maar mam komt ook nog.Dit hebben we zo gedaan omdat zijn ouders hier heen komen wonen in het buitenland. Groetjes Sonja
wij hebben t zo afgesproken dat als het eenmaal zover is hij halve dagen gaat werken als de kraamhulp er is en daarna vrij neemt zo heb ik iets langer extra hulp thuis.is ook wel fijn voor mijn zoontje
Ligt bij ons een beetje aan het werk van mijn man. Mei is een drukke maand, ik ben 25 mei uitgeteld.Hij heeft wel vakantie na de bevalling, maar het kan zo zijn dat hij een aantal dagen werkt, maar wel vanuit thuis, dus dan is hij er wel.Het is onze derde, dus de ervaring is er genoeg. We zien wel.
De vorige keer is mijn man de 1e 2 dagen ook thuis geleven en daarna weer aan het werk gegaan. Tot dat de kraamverzorgster weg was, en toen 2 weken vrij genomen. Dat gaan we nu weer doen.
mijn man moet vaak naar het buitenland. hij heeft kunnen regelen dat hij 2 weken voor en 2 weken na de bevalling hier in NL kan blijven. Of hij vrij op kan nemen weet hij nog niet precies