3 vraagjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by henkie24, Mar 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hallo ik had even drie kleine vraagjes

1: mijn kleintje heeft een lichte voorkeurshouding naar rechts. haar rechterkant van haar hoofdje is dus ook iets platter als links. ik probeer haar overdag zoals nu zoveel mogelijk op haar ander kant te leggen met een rolletje naast haar hoofd en naar het licht laten kijken etc. maar mijn vraag is. is een beetje een ongelijk hoofdje ook al zo dat ze misschien zon helmpje moeten of moet het dan heel erg zijn?

2: ik heb zon voedingstoren gekocht. moet ik die voor eerste gebruik ook uitkoken?

3; moet spa blauw ook eerst gekookt worden voor je er flesvoeding van maakt? (voor onderweg)

alvast bedankt voor de antwoorden

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    1. voor een lichte voorkeurshouding krijgen ze geen helmpje. je doet het juist goed door de andere op kijken te stimuleren. je kunt je kindje ook anderom op het aankleedkussen verschonen. op de andere arm voeden en overdag idd met speelgoedjes de andere kant op laten kijken.
    2. je hoeft een torentje niet uit te koken. goed afwassen is voldoende.
    3. er zal hier gezegd worden dat je water helemaal niet hoeft te koken, ik deed het altijd wel. maar een dichte fles water hoef je niet te koken. kun je zo gebruiken.

groetjes, Miranda

3. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam

4. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    1) Je zou een keer naar de osteopaat kunnen gaan. Die kunnen een voorkeurshouding corrigeren. En idd zelf zoveel mogelijk de andere kant op leggen.

2) Kun je doen, volgens mij is het niet echt nodig, maar het is ook maar 5 minuten werk natuurlijk.

3) In nederland kun je gewoon kraanwater gebruiken voor de flesvoeding. Spa blauw nog een keer koken lijkt me enigsinds overbodig.

5. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    je kan voor de voorkeurs houding naar de fysio kunnen gaan , je bent er nu nog op tijd bij , wij waren er maar net op tijd bij had niet telang moeten duren dan had ze ook een helm gemoeten

6. JennyS

JennyS VIP lid

Dec 14, 2007
    6,001
    0
    0
    Analist
    hier ook een beetje afplatting, maar geen rede voor een helmpje. wel consequent blijven met wisselen van kant dan komt het zeker goed.

die dingen kunnen niet uitgekookt worden, vriendinnetje van mij heeft het in de magnetronsterilisator gaat en toen bleef er niks meer van over haha

ik ben niet zo van de bronwater, zitten ook mineralen/zouten in wat niet zo heel goed is geloof ik voor de niertje. nederland heeft zulk goed kraanwater, wat ik overigens wel in de eerste 2 maanden heb voorgekookt.

Share This Page