Ik zit er ook aan te denken om katoenen luiers te gaan gebruiken. Hoe gaat dit in de praktijk het handigste? Gooi je ze in een emmer sop, en laat je dat dan zo staan tot je voldoende hebt om er een wasje van te draaien? Hoeveel luiers spaar je dan op voordat je een wasje draait, of doe je er ook andere was bij? En hoe lang duurt dan dat gemiddeld voordat je voldoende hebt om een was te draaien? 1 dag of 2 dagen ofzo? Waar moet je op letten bij aanschaf van katoenen luiers? Is er nog verschil in kwaliteit enz. En hoe maak je ze vast, met tape of doe je zo'n plastic uitwasbaar broekje eroverheen?
Omdat mijn kindje nog niet geboren is weet ik niet hoeveel ik er ga gebruiken op een dag. Wel weet ik dat je ze meer gebruikt dan gewone luiers. Gewoon eerst de luier afspoelen..en daarna in een koude emmer met water zetten...om vervolgens te wassen... Ik heb alles in huis om het te gebruiken..maar ben eigenlijk bang dat het me super veel tijd kost. Ik moet het dus even aanzien. Ik denk toch dat je elke dag een wasje moet draaien. Ik weet nu uit mijn hoofd niet hoeveel luiers ik heb..maar iniedergeval op zijn minst 12 (heb oogjes luiers en die andere hydrofiel. Geloof dat je die oogjes gebruikt als ze klein zijn - gekocht bij de hema trouwens-. omdat ik de spullen nu niet bij me heb, ben niet thuis weet ik het niet goed hoe het allemaal zit) Ik heb ook van die plastic broekjes die doe je er dus omheen. Maar de katoenen luier maak je vast met veiligheidsspelen. Maar ik ben net als jij wel benieuwd inderdaad naar de andere ervaringen..heb weleens een topic erover geopend maar toch.
Katoenen luiers maak je idd vast met veiligheidsspelden. Daarna doe je er een plastic broekje omheen, anders lekt t door. Ik heb geen idee hoeveel er in een was gaan. Volgens mij was je ze op de kookwas en zonder andere dingen erbij. Niet echt fris om bijvoorbeeld de rompertjes te wassen, met de poepluiers.
Het makkelijkste is om 2 luieremmers te hebben. Eentje voor de plasluiers en eentje voor de poepluiers. De plasluiers stop je gewoon in een emmer zonder water en de poepluiers spoel je eerst even uit en doet ze daarna in een emmer met een sopje biotex of een mengsel van water en azijn. je wast dan om de dag de luiers... je gebruikt ongeveer het aantal luiers dat je aan voedingen geeft ten minste dat zegt mijn schoonmoeder (was tot voor kort kraamverzorgende)
Ik las in de info van de kraamzorg dat je ook tape kan gebruiken, dat spreekt mij meer aan dan die enge spelden. Verder zag ik op internet dat je niet alleen plastic overbroekjes hebt maar ook badstoffen, soort fleece, en nog veeeeeel meer. Nu zie ik door de bomen helemaal het bos niet meer hahaha. Die tips van 2 emmers is idd wel handig! Ik ga gewoon eens kijken wat ze allemaal hebben in de winkel aan katoenen luiers.
Ik heb van die luierklemmetjes gekocht bij Kaatje katoen niks geen gespeld of getape gewoon vast klikken. Overbroekjes kun je in vele soorten en maten krijgen. Ik heb ze bv van popolinno en gemini...is van de buitenkant stof en van de binnekant beetje plastic achtig.... Ik heb een boel goedkoop tweedehands over kunnen nemen van kennisen (voorgevormde all in one luiers, oogjesluiers en overbroekjes allen zelden gebruikt). Scheelt gewoon een hoop in aanschaf want dat is 1 ding de aanschaf is gewoon prijzig....en niet elke luier is even fijn....
sorry hoor, maar hoe doen jullie dat dan met poepluiers? waar spoel je ze dan af, in de wc ofzo??? weet t niet...
ik sluit deze topic want er is al een topic over katoenen luiers!! MarionM daar kan je verder gaan http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=15184