magen babytjes vanaf 6 maanden ook persimon eten? het is nu het seizoen en heb er een boel in huis gehaald ik vind het zo heerlijk en denk dat Erenay het ook wel graag zou lusten maar mogen ze het al eten? in mijn boekjes met alle leeftijden staat het nergens tussen dus denk dat het gewoon niet bekend is.iemand een idee?
Eerlijk gezegd had ik nog nooit van deze vrucht gehoord. Ik heb het plaatje erbij nog niet gegoogled, dus ik weet niet hoe 'ie eruit ziet. Het schijnt te lijken op een kaki. Als je op kaki en baby googlet dan lees je dat er in kaki's veel tannine zit. Wat dat is weet ik ook niet, maar ja. Als je dan weer googlet op tannine en baby's dan lees je dat het in hetzelfde rijtje voorkomt als cafeïne en theïne. En nee, cafeïne en theïne is niet goed voor een baby. Ik zou het voorlopig dus maar niet doen!
Nog even verder gegoogled en ik denk nu dat het zelfs darmkrampen kan veroorzaken: 'Tannine doet het darmslijmvlies samentrekken en vertraagt de doorgang van de ontlasting.' Bron: http://www.zelfzorg.nl/info.php?id=68
jij ben een echte googelaar haha was niet in me op gekomen om op die manier te gaan zoeken maar heel erg bedankt, dan maar niet geven. het lijkt idd op kaki maar is veel harder en laat niet zo die droge smaak in je mond achter ik ben er dol op maar voor ons kleintje dan maar niet.