Wat vinden jullie van dit voedingsschema?

Discussie in 'Voeding' gestart door sannie1981, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Sinds onze dochter groente en fruit krijgt ben ik een beetje aan het stoeien met haar eetschema. Doordat er nu groente en fruit bij gekomen is, was vijf flessen ook wat veel, de tijd er tussen werd dan zo kort, dus we zijn over gegaan naar vier flessen. Dit is nog wat wennen en we ijn dus nog zoekende. Sinds de groente en fruit is de fles absoluut niet meer interessant en mevrouw duwt de fles al snel weg en drinkt de flessen niet meer helemaal op. Soms laat ze wel meer dan de helft staan, soms zelfs meer.
    Nu ben ik vandaag bij de diëtiste met haar geweest ivm mogelijke koemelkallergie, maar zeer waarschijnlijk is ze er over heen aan het groeien. E diëtiste kwam met het volgende schema,

08.00 uur rijstebloempap voor kinderen vanaf vier maanden. Niet in de fles,maar vanaf lepeltje eten.
    10.00 uur fruithapje met mogelijk beetje liga er door heen
    12..30 uur fles 180 cc
    16.00 uur fles 180 cc
    18.00 uur groentehapje
    20.00 uur fles 210 cc eventueel met wat rijstebloem
    Daarna de nacht in.

Ik ben dit vandaag aan het proberen, maar tot nu toe heeft ze bij de fles van 12.30 uur 120 cc laten staan, ze wilde echt niet meer.

Wat vinden jullie van dit schema?
    Hebben jullie nog tips, ideeën?

Gr. Sannie

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoe oud is je kindje.
    Als je kindje jonger dan 6 maanden dan zou ik het zo houden zoals het is. Het is natuurlijk niet erg vreemd dat ze na het fruit (zeker met liga) niet zo heel veel trek heeft. Ik zou trouwens de liga weglaten (onnodige suikers).
    Ik zou trouwens de fles van 20:00 weer terugbrengen naar 180/6 waarschijnlijk is dat voldoende!

Is je kindje al 6 maanden dan zou ik het anders doen:
    8:00 ontbijt: opvolgmelk met bambix
    10:00 fruit
    12:30 oefenen met een boeterham + fles (zowel ze wil)
    16:00 fles 150/5
    18:00 groentehap
    20:00 fles 180/6 (geen toevoegingen)

3. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ligt eraan hoe oud je kindje is.

Maar die rijstebloem heb ik nooit gebruikt, is alleen maar opvulling van de maag en daardoor gaan ze het andere ook niet echt eten.
    Maar je moet het doen waar jij je goed bij voelt.

Maar ik zit nu op dit eetpatroon. en mijn dochter is bijna 14mnd

700 2 boterhammen zonder kost en een flesje van 120/4
    930 a 10.00 Fruit(vers) en drinken en een koekje
    12.00a 12.30 2 boterhammen en zuiveldrankje of roosvice.
    14.30 a 15.00 fruit(vers) en drinken en een rijstewafel
    17.00 a 17.30 groenten(potje,vind vers niet lekker nog) en toetje
    19.00 a 19.30 Fles van 150/5.

En ze heeft de hele dag gewoon haar tuitbeker en kan ten alle tijden drinken.
    En als we weggaan krijgt ze wel een extra tussendoor.
    Ze doet het ontzettend goed en kan goed eten en drinken.
    Is gek op cherry tomaatjes hih.

Ik heb gewoon zelf de flessen weggelaten, maar pas gedaan toen ze echt goed zelf ging drinken uit haar tuit.
    Dus heeft nu alleen de ochtent en voor de nacht.

4. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    En niet te vergeten, niet vlak voor een maaltijd liga geven,want een halve liga staat gelijk aan een halve boterham.
    En is ook met nijntje koekjes.

En ik zou ook zeker geen toevoegingen aan de fles doen, alle voedingsmiddelen zitten erin en rijstebloem valt zwaar op de maag en met een zware maag naar bed gaan,doe je zelf ook niet, want daar krijg je last van. Dus die kleintjes helemaal.

Maar zoals ik al zei, je moet je eigen gevoel volgen en iedere moeder doet het anders. Maar het is maar mijn mening en je moet zelf kijken of je er iets mee doet. Het is goed bedoelt.

En je mag me altijd mailen.
    Gr Desi

5. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Bedankt voor jullie reacties, tips etc. Ik ben nog beetj aan het bekijken wat nu het beste schema is. Het ziet er nu eigenlijk zo uit;
    08.00 uur fles 180 cc eventueel met wat rijstebloem er door.
    10.00 uur fruithapje, half potje
    12.30 uur fles 180cc
    16.00 uur fles 150cc
    18.00 uur groente half potje
    20:00 uur fles 210 cc zonder rijstebloem.

Dit gaat eigenlijk best goed.

Is de volgende stap straks het weglaten van de 16.00 uur fles? En dan de groentehap naar 17.00 uur?

Gr. Sannie

6. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

dat klopt niet helemaal, onze zoon krijgt in elke fles een schepje rijstebloem. van de 6 flessen krijgt hij er 4 vlak voor het naar bed gaan. hij heeft nog nooit ergens last van gehad...

Deel Deze Pagina