paprika ontvellen?

Discussion in 'Voeding' started by frannie82, Jun 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik wil vanavond bruine bonenschotel maken en daar paprika in doen.
    De bonen liggen al lekker te wellen sinds gisteravond :D ik word nog een echte keukenprinses...

Maar moet de paprika persé ontveld worden?
    Zat even te googelen maar dat ontvellen is best wel een gedoe onder de grill.

2. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Op die leeftijd deed ik dat al niet meer hoor. Is zo'n rotwerk...
    Dan vind je overigens wel de paprikavelletjes intact terug in de luier :p

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Met 10 maanden deed ik dat ook niet meer. Mocht je het toch willen doen, je kan ze ook evt et een dunschiller schillen. Is minder gedoe.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Nee hoor ik doe het liever niet ik zorg dat de paprika lekker zacht is en dan zal het wel lukken. Ik vind wel meer intact in de luier want ze kauwt niet altijd even goed... :D Bedankt!

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik persoonlijk zou me meer zorgen maken over de bruine bonen dan over de velletjes van de paprika. ;) van tuinbonen raakte de darmen van mijn kindje al enorm van slag ;)

Heb je al eens eerder met je kindje bruine bonen gegeten?
    Ik ben er zelf gek op, maar manlief niet en het lijkt mij wel leuk om een medestander in huis te krijgen in de vorm van dochterlief, maar ik durf het nog lang niet...

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb dat nooit gedaan... Ook bruine bonen eet onze dochter al een tijd en die vind ze heeel lekker! zelfs koud eet ze ze op :)

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Hier is dochterlief ook dol op bruine bonen.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Kan toch wel met 10 maanden? Ik gok het er op... Er zijn ook 8 maanden potjes van maar ik pak nooit potjes. Wel verleidelijk... Wat een werk! Ze moesten na,het wellen nog 60 min koken... Heb er risotto bij gemaakt een tip van red88 geloof ik ergens gelezen. Is idd lekker zacht. En ik zal niet teveel bruine bonen geven dan.

Share This Page