zoals in de titel staat heb ik nog iets van 15-20 rode paprika’s liggen. Vriezer staat al vol soep, blokjes en heb chutney gemaakt. Iemand nog een lekker recept wat goed in te vriezen is? Of een andere tip? Ze liggen nu 2 weken dus wil ze wel gaan verwerken
Ajvar van maken? Of roosteren, ontvellen en dan in t zuur en olie doen. Dan blijven ze ook een tijd goed.
Als je de paprika’s in repen of blokjes snijdt, kan je ze ook zo invriezen (als ze niet overrijp zijn). Dan leg je ze eerst los van elkaar op een bakplaat met bakpapier in de vriezer (ongeveer een uurtje tot ze bevroren zijn) en daarna doe je het in diepvrieszakjes. Dan is alles los van elkaar ingevroren en kan je het later gebruiken zoals je zelf wilt.
Misschien met gehakt er in? Of een grote paprika overschotel met prei en gehakt. Of ik kan mijn zoon langs sturen dan zijn ze ook zo op
Op de bbq grillen, laten afkoelen, vervolgens velletje eraf halen en invriezen. Overal waar ik ze vervolgens doorheen doe proef ik de lekkere rooksmaak van de gegrilde paprika.
Overigens zijn 15 paprika's in mijn wereld niet veel, wij eten zeker 5 per dag op. Anders gewoon lekker als snack, of gevulde paprika's, goulash oid maken? Zijn ze zo doorheen.
Ik had bijna 20 kilo.. (Teler hier met overschot. 20 kilo voor €5) maar mijn inspiratie is nu wel op..
Dat is toch niet zoveel? Zou hier krap aan 2x eten zijn. Ik had vorig najaar rond de 40l tomatensoep in de kelder
Ik eet t alleen. Manlief lust t niet en mn dochter eet maar een paar hapjes.. voor mij dus 10-12 porties. En wil de vriezer niet alleen vol hebben met soep