Flinke ui en paar tenen knoflook en 3-5 paprika's in stukjes snijden, aanbraden in de wok. Dan 2 el currypasta en een halve beker heet water mengen en erbij doen, met wat extra kerrie en andere kruiden die je lekker vindt. Een grote pot kapucijners afspoelen en uit laten lekken, en dan erbij doen. Paar minuutjes verwarmen en voila. Wij eten het met rijst maar dat is volgens mij niet helemaal normaal. Heb het wel vaker ingevroren en dat gaat prima.
U riep? Ehm ja inderdaad, je kan er pastasaus mee maken, roosteren, vullen, barbecueën... dat soort dingen. Zo lekker op eten voor de tv met een dipsausje oid?
Groentenloempia's mee maken (zijn ook lekker met paprika's) Paprika sausje/dip Ovenschotel (paprika kan bijna overal doorheen vind ik) Gegrilde paprika Gevulde paprika's Wokken met nog wat groenten erbij Hier zouden ze zo op zijn, ik kan genoeg recepten bedenken met paprika's .
Ik zou ze gewoon in stukjes snijden lekker relaxed voor de tv. En dan in zakjes en invriezen. Gaat prima hier. En heb je voorlopig paprika genoeg.
Dan is het wel even genoeg ja. Al hoef je het niet perse in te vriezen, je kan het ook in potten doen, heel heet, pot op de kop en dan trekt hij vacuüm waardoor het ook erg lang houdbaar is
Ik vind paprika echt zo'n grote die je overal wel doorheen of bij kan doen. Hier zou het zo op zijn, wij eten elke dag meerdere paprikas. Lekker grillen en dan door de pastasaus is bij de kinderen favoriet. En ML houdt heel erg van fetasalade (feta, stuk of 4 paprikas, komkommer, tomaatjes, rode ui, olijfolie, p/z en oregano mengen doe ik altijd). Misschien kan je er nog een spread voor op brood van maken, ook erg lekker. Of ajvar inderdaad, kan je ook lang bewaren.
Shakshuka!! Daar gaat een hoop paprika in. Ik ben geen paprika fan, maar dit gerecht vind ik erg lekker.