Hallo, Mijn dochter is 3,5 maand oud (en 4 weken te vroeg geboren!) en drinkt 6 flessen per dag. Overdag drinkt ze ongeveer 120 a 140 cc, als we geluk hebben. Ze had eerst een goed ritme, waarbij ze elke 4 uur een fles kreeg en daar ook tevreden mee was. Wel was het zo dat ze de laatste fles om 23.00/23.30 uur bijna niet dronk. Nu is het zo dat ze de laatste twee weken veel moeite heeft met het drinken van de flessen. Het lijkt alsof ze helemaal geen honger heeft. Overdag gaat het redelijk goed, maar de fles van 23.00 uur, waar we haar voor wakker maken, drinkt ze nagenoeg niet. 's Nachts wil ze het liefst een hele volle fles, waardoor ze 's morgens om 7.00 uur (waar we haar ook voor wakker maken) weer niet drinkt. Voor de fles van 11.00 uur moeten we haar ook vaak wakker maken. We hebben geprobeerd om haar na de fles van 19.00 uur te laten slapen en komen dan ergens midden in de nacht uit voor de laatste fles. Gevolg is ook dat ze dan 's ochtends vroeg (ergens tussen 5.00 en 6.00 uur) voor de volgende fles komt. Naar mijn idee is ze toe aan 5 flessen per dag, maar weet niet zo goed hoe dit moet gaan gebeuren. Vind het niet erg om mee te gaan in het ritme wat ze graag zou willen hebben, maar probleem is dat ons meisje alleen maar in slaap valt als ze een flesje heeft gehad. Als je ergens met haar naartoe gegaan bent en ze is wakker geworden, dan hoeft je haar niet in bed te leggen, want dan slaapt ze niet. Krijsen is het dan. Ze slaapt dan dus niet tot aan de volgende voeding. Eigenwijs meisje hebben we (heeft ze niet van moeder hoor ). En is bij haar vaak ook moeilijk te horen wanneer ze honger heeft, wil slapen of iets anders wat haar dwars zit (ze heeft namelijk vaak maar 1 huiltje....en dat is krijsen haha). Ik denk dat ik de komende dagen maar eens ga proberen om te kijken hoe zij 's avonds de flessen wil hebben en wanneer ze honger heeft. Was benieuwd wie dit verhaal herkent....?! Iemand tips? Laatste fles wat groter maken heeft geen nut, want ze drinkt haar flessen nu soms al niet leeg. Bijvoeding mag nog niet i.v.m. haar leeftijd en ernstige koemelkallergie (wordt afgeraden om bijvoeding te geven voor 6 maanden).
ik zou allereerst eens proberen om haar niet wakker te maken voor een fles. Je zegt dat je haar om 23.00 uur wakker maakt, maar dan drinkt ze niet... je maakt haar om 7.00 uur wakker, om 11.00 uur wakker... laat haar lekker slapen zou ik zeggen. Als ze honger heeft komt ze echt wel en misschien dat ze dan juist een grotere fles lust. je zegt dat je wel mee wilt gaan in haar ritme, dus dat zou ik dan inderdaad gaan doen. als je echt heel vervelend uitkomt met tijden, kan je haar eventueel een klein flesje geven tussendoor, waardoor het wat beter uitkomt allemaal. succes!