papspeen anders dan 123 speen standje 3?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door guppie81, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke krijgt haar voeding haast niet meer uit de fles, ook niet op standje 3. Er moet aardig van nutriton in dus haar voeding is heel dik.

Is een papspeen nog weer anders dan standje 3?
    Hoe doen andere mama's dat die veel nutriton gebruiken? (meer dan 5 scheppen per fles)

2. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi
    Gedoe he, met die Nutriton....
    Hier Tommee Tippee flessen, daar is een speciale papspeen voor, Die heb ik laatst dus aangeschaft omdat er in nederland nog geen 3 standen speen is van TT.
    Had ze online besteld en kreeg ze binnen, nou dr zit me een gat in, daar past Anne zelf bijna doorheen... Niet geschikt voor onze 5 schepjes Nutriton, want dan blijft ze erin. In een slok de hele fles leeg.

Uiteindelijk heb ik in Engeland, TT kruisspeentjes op de kop getikt. Daarmee krijgt ze de 5 scheppen net wel naar binnen. Let op, MITS ze de fles in 2x krijgt. Want tegen het einde aan wordt het te koud en te dik.
    Dus ik maak overdag steeds 2 flesjes klaar, 2x 90cc met 3 scheppen voeding en 2.5 schep Nutriton, en daar drinkt ze dan een perfecte 20-25 minuten over.
    Mocht ze meer Nutriton nodig hebben, heb ik een zwaar probleem.. dan weet ik ook niet meer hoe verder.
    Speentjes gaatjes groter maken bleek hier ook niet echt ideaal..

Heb je avent flessen? Heb even op de site gekeken, maar zie inderdaad geen papspeen ervan.
    Balen, want ik snap je probleem, de 3 standenspeen van Avent heeft een spleetje en de 6+ speen, gewoon 4 kleine gaatjes. Dat wordt idd lastig met dikke voeding :rolleyes:

Ander merk proberen waar wel een echte papspeen van is misschien?
    Of ook de voeding in 2x klaarmaken, zodat ze twee keer een makkelijk begin heeft met de nog wat dunnere voeding..

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Difrax heeft wel spenen met grotere gaten. De L-spenen bevallen mij beter dan de 123 bij papflessen.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    jij doet dus ook 5 scheppen nutriton bij 200 ml voeding? Ymke doet zo'n 20 minuten over de fles, maar ze wordt wel een beetje bozig halverwege. Dat doet ze ook als er een klontje in zit.

Hoe doe je dat in 2 keer dan? Maak je meteen 2 flesjes of eerst 1 flesje opdrinken en dan nieuw flesje maken? Dat 2e lijkt me geen succes, dan gaat Ymke het uitgillen...

Ik gebruik difrax spenen en die hebben dus ook geen papspeen.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oke, L speen proberen is wel een optie dus!

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bij mij gaat de pap heel goed door de L-speen heen.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Sorry, heb mijn laatste reactie geplaatst voor ik de jouwe heb gelezen. Hoop dat voor jullie de L-speen ook werkt! Hier gaat de papfles in 10 minuten op met die speen.

8. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier wordt ze ook boos als ze er niks meer uitkrijgt.
    Ik kwam toevallig uitop 2 flesjes maken, omdat we een tijdje de zantac er doorheen deden, dan wist ik tenminste zeker dat ze alles binnenhad omdat ze 90cc wel helemaal leeg dronk, en de hele flessen vaak maar de helft, terwijl ze wel honger leek te hebben. Later bleek dat door het door de voeding doen de zantac minder werkte, dus nu weer met het spuitje en de fles erbij, maar dat terzijde.
    Zo kwam ik er dus achter dat ze de flessen wel weer helemaal leegdronk als ik ze in 2 fasen aanbood, terwijl ze vaak stopte met drinken, en kwaad werd als er niks meer uitkwam, als het te koud en te dik werd bij een hele fles. Is het hier ook nog zo, dat het flesje goed warm moet zijn, dus vaak warmden we het flesje tussendoor ook nog even op, dus dan moest ze ook al even wachten.

De late avondvoeding en de eerste ochtendvoeding geef ik nu wel een hele fles met 4 schepjes. Dan slaapt ze toch verder, en speelt ze niet dus spuugt ook minder. En hoefik ze niet te storen met een tweede fles klaarmaken.

Na de eerste fles laat ik ze even een tussentijds boertje doen, altijd goed, en dan even in de wippert met een speentje en dan maak ik de tweede klaar. Soms sputtert ze heel even tegen, maar het gaat eigenlijk wel prima zo.
    Met onze speentjes, de beste manier..

Wat je ook kan doen met het 2e flesje, alvast een tweede flesje met warm water klaarzetten in een warmhouder tasje,en de voorgemengde poeder in het containertje gewoon bij je zetten. Flesje 1 leeg, dan hoef je alleen maar de poeder bij flesje 2 te gooien en te schudden, kost je 15 seconden.
    Ik doe dat met de laatste avondfles zo, maak het water goed warm in de fles, en doe deze in zo'n thermo-flessentasje van Difrax. Containertje mee naar boven en de fles dus. Ik moet haar wakker maken voor de laatste fles, en ga haar dan eerst verschonen zodat ze wakker wordt.
    Dan poeder bij het water, en meteen een goede fles..

Tegen de klontjes helpt hier heel goed, om de poeder en nutriton eerst te mengen in de poedercontainer, ff schudden, en dan pas bij het warme water te gooien.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Gisteren toen ik bij mijn moeder was merkte ik dat het schudden in de poederbakjes idd hielp!
    Ymke vind het niet erg als haar fles even gestaan heeft. Ik maak altijd eerst de fles en haal haar dan uit bed. 's avonds zet ik de fles op mijn nachtkastje en ga tanden poetsen e.d. Dan haalt mijn man haar uit bed.
    Ze drinkt de flessen meestal leeg.

Het kan ook zijn dat onze spenen aan vervanging to zijn. Ik zag het op de kalender staan voor volgende week, maar dan vervang ik ze een weekje eerder.

Ga de L speen van difrax maar proberen dan!

10. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Heb hier wel gemerkt, dat als de fles even gestaan heeft, het al snel dikker wordt.. daarom geef ik hem meteen als ie is klaargemaakt, dan is het nog dun, en kan ze even wat sneller drinken. Het latere gaat dan wat langzamer..

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook een nutriton gebruiker.
    Wij zaten op een gegeven moment op de 7 schepjes en wij gebruiken de avent flessen met de 3 standen.
    Tijdens het voeden schudde we een paar keer met de fles zodat de nutriton verdeeld blijft, want de nutriton zakt namelijk omdat het zo zwaar is zeker als het al even in de fles zit.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze tip

12. boompje1

boompje1 Lid

17 sep 2007
    17
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik geef 6 schepjes Nutriton op 180 water en geef direct de fles na bereiding. Juist omdat het zo snel dik wordt.
    MEt de 3 standen speen van Avent beginnen we altijd op standje 1 en 95% van de keren krijgt ze hem tot de laatste druppel leeg. Wordt ze wat vermoeider, dan draai ik de fles naar een standje makkelijker.
    Ik moet wel zeggen dat ze vaak de fles binnen 5 minuten op heeft op. Maarja, een speen met kleinere gaatjes krijgt ze het weer niet uit.
    Als we hem tussentijds eruit halen om te zorgen dat ze er langer over doet en de nutriton weer goed te verdelen door de fles, wordt ze ontzettend boos. Dus dat schiet ook niet op.

Nog een tip; ik wals de fles altijd ipv schudden. anders krijg je veel lucht in je fles (en dus in het buikje....)

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Onze oude spenen (5 weken oud) waren echt op, wat een verschil met nieuwe spenen!
    De L speen gaat prima. Kon ook de nutriton weer een beetje opvoeren, nu 6 flinke scheppen en ze spuugt nog minder.
    Met de 123 speen was 5 scheppen echt de max, anders kreeg ze het er niet uit!

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Guppie, Joey krijgt 8 scheppen op een fles van 200 ml nu in de optifles met een M speen en nog in 10 min leeg! hoelang doet Ymke erover?

Deel Deze Pagina