Joey krijgt flessen van 180+5 en 8 Nutriton, erg dik maar ander spuugd hij alles uit. Ik heb al meerdere spenen vergald en het kost me handen vol met geld zo. 123 is te groot, dan klokt hij hem na 5 min leeeg en is dan niet verzadigd aan zijn zuigbehoefte. Bovendien kan ik daarna dweilen...Ik heb vanalles al geprobeerd, van andere spenen tot zelf de gaten groter maken maar ik krijg het niet voor elkaar! Spenen met nr 1,2 of 3 hebben we ook al geprobeerd zonder succes! De broodpitmeel maakt de melk zo dik dat het er niet uit komt. Zit er verschil tussen de brede spenen van het Kruidvat of moet ik toch de Avent 4 maar proberen die eigenlijk vanaf 6 maanden is?
Je kan gewoon speen 4 gebruiken hoor. 6 Maanden is maar een richtlijn en ook alleen voor 'normale' voeding. Nova is nu 6 maanden, maar drinkt nog steeds uit speen 3 met de Comfort (zit jbpm doorheen)
Dan ga ik morgen toch de gok maar wagen en de spenen halen. ik vind het zo zielig dat hij zijn flesje zo snel leeg tukt en dan niet "voldaan" is qua zuigbehoefte. Honger is het niet want hij red het makkelijk 4,5 uur tussen 2 flessen
Wij hadden bij avent nummer 3, wel tijdens het voeden af ent oe de fles schudden anders zakt de nutriton. Wij hebben namelijk ook op de 8 sheppen gezeten.
Die brede kruidvatspenen gebruikten wij wel op difraxflessen, maar niet op die van Avent, want dan zuigen ze vacuum. Ze hebben bij de rand weer een ader model. De 123 speen van het kruidvat is trouwens minder wijd (die gaatjes dan) dan die van Avent.
Sem krijgt ook nutriton, maar niet zoveel als jullie kindje, maar hij kreeg het er soms ook niet uit, maar toen zaten er konters in. Ik haal nu de melk voordat ik het geef nog door een zeefje, gegarandeerd klontervrij. Maar ik snap je helemaal, het is een gedoe met de juiste speen zoeken! ik ben dr ook nog niet helemaal over uit weet iemand of de kruidvat spenen ook op een Bfree fles passen?
waarschijnlijk ga je er met de avent spenen niet uitkomen omdat van een grotere speen het gat niet groter wordt aangezien zij met kleine gaatjes werken. bijvoorbeeld: de 1 speen heeft 1 gaatje, de 2 heeft 2 gaatjes etc. het gat wordt dus niet groter, het worden alleen meer van dezelfde gaatjes. de 1,2,3 speen heeft meer een streepje, maar mijn zoon lurkte de fles met rijstebloem dan ook in 5 minuten leeg, het gat daarvan was veel te groot. de papspeen ga je ook niet fijn vinden, daar zit een u-gat in en is nog veel groter. onze oplossing is dat we voor de avondfles (enige fles waarbij we rijstebloem gebruiken) een andere fles hebben. we haddne nog een b-free fles staan omdat hij in het begin veel krampen had en daar hebben we een level 3 speen op, die heeft wel gewoon een groter gat. ik hoor van andere mensen ook dat ze dan de difrax gebruiken, die werkt ook met grotere gaten in spenen. wij zijn er ook achter gekomen door het te proberen, het kost je handen vol met geld, balen! suc6.
Joey krijgt 180 water, en om het klontvrij te krijgen meng ik eerst de voeding en nutriton samen in een poederbakje, vervolgens word dat gemengd met 80 ml gekookt water, roeren en dan 100 ml koud erbij