Ritme compleet kwijt...

Discussion in 'Flesvoeding' started by HarmaV, Jun 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HarmaV

HarmaV Lid

Feb 19, 2007
    25
    0
    0
    Onze tweeling van 4 1/2 maand is het ritme compleet kwijt... Dit was/is hun schema met 6x165 ml voeding; 07:00-10:30-14:00-17:00-20:00-23:00 uur Ze sliepen altijd keurig door tot ongeveer 07:00 uur.. De laatste twee weken zijn we het ritme echter helemaal kwijt. Ze worden 's nacht 4-5 keer wakker, de eerste keer meestal rond 1:00 à 2:00 uur. Ze zijn dan wel met een speentje te troosten. De voeding van 07:00 uur gaat goed.. de voeding van 10:30 gaat heel erg moeizaam. Ze laten regelmatig 80-90 cc staan. Daarna gaat het wel weer redelijk en drinken ze de flessen leeg tot bijna leeg. Wie heeft er tips? Ze mogen natuurlijk wel naar vijf flessen (6-7 kilo). Hoe kan ik hier de rust weer terugbrengen??

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geef ze wat ze vragen. Blijkbaar willen ze in de ochtend wat minder, dus geef ze dan wat minder.
    Hoeveel flessen ze op een dag mogen heeft natuurlijk helemaal niets met hun gewicht te maken, maar met of ze er aan toe zijn. Zes voedingen met 4 maanden komt op mij heel normaal over.
    En het is ook heel normaal dat kinderen hun 'schema' regelmatig omgooien. Ze groeien, hun behoeften veranderen, en kinderen zijn geen klokjes.
    Met twee is het volgens mij wel driedubbel lastig, dus ik hoop voor je dat jullie snel weer wat rust vinden.

3. pinguin

pinguin Bekend lid

Apr 8, 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    dit lijkt mij ook.
    wij voeden onze dochter wanneer ze honger heeft, altijd al gedaan en werkte prima!
    de ene keer dronk ze de fles leeg, andere keer niet
    wij konden ook niet echt een ritme vinden en nog steeds niet!
    nou ja, geen ritme...
    ze krijgt haar maaltijden op een dag maar wanneer, ligt er aan wanneer ze zin heeft!
    succes!

4. HarmaV

HarmaV Lid

Feb 19, 2007
    25
    0
    0
    Hmm ik snap dat op verzoek voeden het makkelijkst is, dat deden wij bij onze dochter ook.. Maar bij twee is dat eigenlijk niet te doen. Dan ben je de 'hele' dag bezig met flessen geven... Bedankt voor jullie reacties!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Eens met wat Dirksmama zegt inderdaad!

En eigenlijk ben je in principe niet meer tijd kwijt aan het voeden als je het op verzoek doet dan wanneer je het op vaste tijden doet toch? De tijd die je nodig hebt om te voeden is de tijd dat de kinderen over hun flesje doen, of dat nou om 11 uur beide achter elkaar 30 minuten is of de ene om 11 uur 30 minuten en de ander om 12 uur 30 minuten?

Ik zou het gewoon even proberen te laten en de kinderen te volgen, vaak zie je dat ze daarna toch vaak wel weer rond bepaalde tijden komen :).

Liefs Hanneke.

6. HarmaV

HarmaV Lid

Feb 19, 2007
    25
    0
    0
    Hoi Hanneke, Dank je wel voor je reactie. Je bent niet meer tijd kwijt dat klopt wel.. Maar als je verschillende voedingstijden hebt en als gevolg daarvan dan dus waarschijnlijk ook verschillende slaaptijden, dan ben ik de hele dag met de twee jongens bezig en kunnen we bijna niet meer de deur uit. En ik heb ook nog een dochter van 3 rond lopen die ook graag aandacht wil... Dat maakt het gewoon heel lastig, twee van die kleine pukkies.. Maar misschien zit er niks anders op? Ik vind het gewoon heel lastig. Zal ook eens aan andere tweelingmoeders vragen hoe zij het deden/doen.

7. HarmaV

HarmaV Lid

Feb 19, 2007
    25
    0
    0
    Hee nu zie ik dat jij ook een tweeling hebt?? Wat leuk! Maar vraag me wel af hoe jij dat dan deed met voeden op verzoek. Om eerlijk te zijn zie ik dat eigenlijk niet zo zitten vanwege bovenstaande bezwaren..

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Denk dat idd het hebben van nog een meid die rondloopt het wel een beetje lastiger maakt als je met de slaaptijden zit.

Maar is het misschien een idee om de twee kleintjes in de wandelwagen te slapen te leggen? Zodat je alsnog gewoon even naar buiten kan met je oudste, naar de speeltuin, kinderboerderij, etc? En dat je zoontjes in de wagen slapen.

Hier wel herkenbaar hoor, maar oke wij hadden (gelukkig, haha) destijds nog geen ouder kindje, maar ook hier wisselde de tijden zowel van het voeden als het slapen heel erg tussen Malou en Ruben. Maar op een gegeven moment, zeker toen er meer ritme in kwam toen ze na de 6,5 maand bijvoeding kregen, werden de drinkmomenten en slaap momenten ook weer wat meer gestructureerd naar mijn idee.

Maar vooruit, voor ons is het al best lang geleden, haha als ik terug kijk naar de voedingstijden die ik dan soms opschreef zou ik nu gillend gek worden, terwijl het toen heel normaal was voor ons.

Liefs Hanneke.

Share This Page