Het hallo even een vraag aan jullie over poepen.. Hoe vaak is het gemiddeld, mijn kleine meid heeft elke dag een poepluier.. Heel zelden een dag overslaan,, toevallig heeft ze net d'r 2de poepluier gehad omdat ze gister niet heeft gepoept.. Maar hoorde gister van een vriendin dat haar zoon 3 tot 4 luiers per dag had,, Is het nou normaal of hebben jullie andere ervaring??
Toen mijn baby's nog volledig BV kregen, poepten ze meerdere keren per dag. Dochter 3 of 4 keer, zoon wel 8 keer. Maar ook een keer per week komt wel voor. Zolang ze er geen last van lijken te hebben, is het allemaal prima.
Ok.. Ik gaf de eerste maand bv. Toen was het echt een volle luier.. Maar nu krijgt ze de fles en is het nog steeds een keer per dag,. En het is een soort drap maar geen echte drolletjes ., is dat ook normaal??
@ sharond.. Ok dus hernia eigenlijk niet zo heel gek dat ze maar een keer per dag moet.. Maakte me beetje zorgen omdat een vriendin zei dat haar zoon zo vaak ging..
IK geef borstvoeding. HEt ontlastingspatroon van mijn kindje is erg onregelmatig!! NU alweer 6 dagen niet gepoept, hij heeft er af en toe wel last van, is erg aan het winden. IK heb momenten gehad dat hij om de dag poepte, maar ook dat er 5 dagen tussenzat. MEt borstvoeding mag het nog erg wisselen. Met verschonen is het wel makkelijkals ze zo weinig een poepluier hebben. Alleen heeft ons ventje dan de neiging om flink te gaan poepen als we op stap zijn haha, nu al meerdere keren gebeurd. MOrgen moet ik op stap en dan zal je net zien dat de poep weer loskomt, ik neem maar genoeg spullen mee om hem lekker te kunnen opfrissen. ALs hij zoveel poept zit het soms tot op zijn rug....
Hier standaard elke ochtend een doorlek poepluier en daarna vaak nog 1 na het eerste slaapje sochtends, geen doorlekluier dan gelukkig. Ze krijgt standaardlfesvoeding met pure jhbpm.
. Onze meid krijgt ook een schep jhbpm soms doe ik t niet en dan spuug ze de hele boel onder.. En ze krijgt nutrilon 1 standaard .. Had voor hongerige baby's geprobeerd maar toen ging ze niet poepen..
Mijn zoontje met volledige borstvoeding om de 7 a 10 dagen. En toen we begonnen met bijvoeding elke dag. Soms 2 per dag. Toen mijn dochtertje volledige borstvoeding kreeg ook om de 7 a 10 dagen. Nu zij een combinatie krijgt van fles en borstvoeding poept ze elke dag stipt om 7u 's ochtends haar hele luier vol en heel soms komt het voor dat ze nog een 2de x op een dag poept.
In het begin met BV ongeveer 10x per dag Nu tegenwoordig 1-2 keer per dag, meestal vroeg in de ochtend. En anders in de loop van de dag. Soms een poepdag er tussen zoals vandaag dan 3-4 dikke poepluiers. Maar een dag zonder poep heeft ze eigenlijk nooit. Soms is het derrie, soms een beetje klei-achtig. Soms is het groen, soms lichtbruin. Varieert dus erg, maar heb niet het idee dat ze er last van heeft.
Ik geef vanaf het begin af aan flesvoeding.. Normaal gesproken heeft hij één poepluier per dag.. Soms slaat hij eens een dagje over en dan heeft hij idd de dag erna vaak 2 poepluiers
Ja, dat is normaal. Ook wel logisch, want ze drinkt alleen nog maar melk natuurlijk Zodra ze vast voedsel gaan eten, gaat de ontlasting meestal veranderen naar ook vastere substanties...
het ligt er een beetje aan. soms heb ik er 6 op een dag en allemaal kleine beetjes. soms heb ik er maar 1 en soms een aantal dagen niet. vooral bij bv kinderen heb je veel poepluiers, bij kv kinderen wat minder. t is op zich niet erg hoor als ze een dag overslaan...
Ok.. Ik vroeg het me echt af want ik ga namelijk soms zelf een week niet.. En mijn vriend echt met regelmaat. Dus was beetje bang dat het niet goed was 1 x per dag.. Maar volgens mij is het vrij normaal.. En idd de ene keer is het groenig en andere keer oranje geelig,, maar bedankt allemaal voor het reageren, heb er wel wat aan gehad. Ik ga denk ik volgende week of die week erop met hapjes beginnen dus ik ben benieuwd wat dat gaat brengen, mijn dochter is 3 maanden en zaterdag 3 weken,, volgende week na C.bureau voor laatste prikje voorlopig en dan beginnen met hapjes.. Hebben er mensen veel verandering ondervonden met het beginnen van hapjes.. Kwa poepen? Is dat het een beetje zoals bv en kv dat het varieert kwa poepluiers.. Heeft iemand daar ervaring mee?
Met mijn bv vloog het zelfs tegen de muur aan ..En. Helemaal over de kraamhulp.. Ze heeft trouwens laatst op een verjaardag van de zoon van een vriendin het voor me kaar gekregen om helemaal in me haar te poepen hahah.. En over me jas en de grond , het lag overal . Dus ik weet wel dat ze het goed kan hahah..