Ik weet het even niet meer De 1e 3 wkn heeft onze dochter in het ziekenhuis gelegen. Hier kreeg ze de 1e 2 wkn per uur 1cc voeding door de sonde. De 3e week kreeg ze het via de fles en dronk ca 30 cc per keer. Heel af en toe gaf ze dan een beetje voeding terug, tenzij we haar goed lieten boeren. Na 3 wkn kwam ze thuis. Hier zijn we gewoon verder gegaan met standaard flesvoeding. Na een dag of 4 begon ze enorm goed te drinken en ze leek werkelijk waar onverzadigbaar. Iedereen zei ,ze is de schade aan het inhalen. Toen begonnen ook de krampen. Na een dag of 5 zijn we in overleg standaard met forte gaan mixen. Ze leek iets meer verzadigd ,maar dit was niet enorm. Meer forte toevoegen was geen optie ,want dan raakt ze verstopt. En ze heeft al heel veel moeite met poepen. Ook de krampen bleven aanhouden. Vooral in de avond zijn ze extreem en zitten we elke avond van ca 19 tot 23.30 met een krijsend meisje van de pijn. Nog steeds geeft ze af en toe wat voeding terug. Nu was ze van de week verkouden en toen moest ze erg hoesten en gaf ze nog meer voeding terug. Toch zijn het naar mijn idee voornamelijk de krampjes die haar zo ellendig laten voelen. Ook poept ze aar 1x perdag met moeite Ze drinkt de flessen wel heel goed. Ze laat nu ca 3 uur tussen de fles zitten en drinkt 120 cc per keer ( ze is 4 kilo) Nu vraag ik me af ,zou het reflux zijn ,of zou ze zich zo ellendig voelen door de krampjes. Na 3 uur wil ze echt vaak een fles ,maar meestal is ze na 3o cc al aan het slapen. Zal ze graag willen drinken door de reflux of door de krampjes. We hebben al van alles geprobeerd voor de krampjes ,behalve de voeding voor spugende baby'/krampjes. Zou dit een optie kunnen zijn? Bijv de Friso comfort? Mijn zoontje had overigens wel reflux ,maar die spuugde ook enorm veel. Dit vind ik bij haar niet en zeker als ze goed boert spuugt ze eigenlijk niet. Andere ideeen zijn ook zeer welkom
Hoi Tessa, kun je voor de kramjes niet infacol of cinababy gebruiken? Bij de een werkt dat overigens beter dan bij de ander. Verder buikje masseren of fietsen met de beentjes en de buik warmhouden met je hand of met een kruikje. Wij zijn ook over gegaan op voeding voor krampjes en moeizame ontlasting, nutrilon omneo. Dit in overleg met CB want Tycho had echt zo'n pijn! Het moeilijke poepen bleef hij houden en op een gegeven moment hebben we lactulose gekregen van de huisarts. Maar goed dat was pas met een maand of 3 / 3,5. Nu inmiddels krijgt hij fruit en groente en ik heb vandaag al 2 peopluiers gehad :S
Mijn zoontje had ook veel krampen en lichte reflux. Wij zijn ook van de ene naar de andere voeding gegaan waardoor de krampjes ook opspeelde omdat hij moest wennen en uiteindelijk ging het met hypo-allergene voeding beter en hebben 3 behandelingen van de osteopaat echt goed geholpen. Voor de krampjes kan je evt. ook wat extra water in de fles doen 10cc a 20cc. Succes het is zo zielig voor de kleintjes.
Gezien de voorgeschiedenis van je kindje zou ik contact opnemen met de kinderarts. Had ze dit ook met jouw afgekolfde melk?
Bedankt voor jullie reacies Het gekke is ik berspeur sinds gisteren ook eczeem achtige plekken in het gezicht. Nu ga ik denken aan misschien een allergie? Ik heb zelf ook koemelkallergie gehad. @sassie, infacol en cinababy hebben we beiden geprobeerd, maar ook dit helpt niet. @lot, idd dat extra water doen we ook al. Standaard 10 cc extra en ook dit helpt niet helaas @dirksmama. Ja zat zelf ook inmiddels idd aan de kinderarts te denken. Ik vind het jammer dat die ook niet doorgevraagd heeft. Wij waren er afgelopen donderdag nog ter controle. We hebben de punten toen wel aangegeven. Met borstvoeding weet ik niet of het ook zo geweest zou zijn. Ik heb zelf ook heel ziek in het ziekenhuis gelegen in die weken en de borstvoeding is nooit op gang gekomen en nadat ik uitgeput raakte heb ik het kolfen opgegeven.
Je kan het ziekenhuis bellen en vragen om een terugbelafspraak voor de kinderarts (tenminste zo werkt dat bij ons als we vragen hebben en het nog een tijd duurt voor de controle afspraak)
@ blackeyedgirl, bedankt nog voor je tip. Was het even vergeten, maar door jou weer herrinerd De KA had destijds idd tegen ons gezegd dat we ook konden bellen.