Niet genoeg aan 4x240cc

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sukkie, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Mijn dochter (vier maanden) is van begin af aan een grote eter. Met vier weken dronk ze al flessen van 180cc. Inmiddels zitten we op 4x240cc en in overleg met het CB sinds een paar dagen de eerste en de laatste fles met rijstebloem. De voeding die ze krijgt zit ook al johannusbroodpitmeel bij in.
    Gisteravond om half negen heeft ze de papfles gehad met 4 voedingsschepjes rijstebloem. En vannacht om drie uur meldde ze zich!! Ik hoorde haar maag gewoon knorren. Water geven helpt niet, water met een beetje voeding helpt niet, ook de speen niet. Heb haar vannacht 150cc voeding gegeven en toen heeft ze geslapen tot acht uur vanochtend. Maar goed, dit kan ik niet elke nacht doen want dan krijgt ze teveel voeding binnen. Het CB adviseerde ook om al met fruithapjes te beginnen. Wie heeft hier ervaring mee en wie heeft er tips voor onze grote eter...:)

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Sukkie is de hongerige babyvoeding niets voor jullie? En je kan idd beginnen met een fruithapje!

Maar drinkt ze altijd die 240 op? Dat zijn wel echt mega flessen voor zo'n klein buikje...

3. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Zou 5 flessen van 180 niet beter zijn voor haar?
    Dat ze dus wat meer voedingsmomenten heeft?

Mijn meisje is ook 4 maanden maar die maak in nog wel om 23.00 wakker voor een flesje.

En er bestaat inderdaad voeding voor hongerige baby's.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

dat wou ik ook zeggen,

met 6 maand is het pas nodig dat een kindje naar 4 flessen gaat, dus is 5 flessen niet beter ? dan is het wat meer verdeelt over de dag.

5. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    mij werd 240/8 sterk ontraden. dat is echt veel te veel voor zo'n kleine maag!

6. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Wij zijn pas rond de 6 maanden begonnen met groente en fruit omdat ons kindje erg gevoelige darmpjes had en lang kramp gehad heeft. Hij reageerde ook erg slecht op de rijstebloem waar we toen mee gestopt zijn.
    Hij is altijd erg hongerig geweest. Pas toen we met de bijvoeding gingen starten, sliep hij (iets) langer en was hij veel tevredener.
    Ik zou gewoon gaan starten met bijvoeding, rustig aan.
    Nu ik merk hoe meer tevreden hij nu is, baal ik ervan dat ik niet eerder kon beginnen. (ben natuurlijk ook wel blij dat ik dat niet gedaan heb vanwege zijn buikje)

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    8/240 is echt niet goed zeiden ze me toen. 5x 6/180 doen, hij is nog erg jong. je kunt ook een beetje water toevoegen met dit weer.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    gek is dat je CB, onze CB vond 7/210 voor mijn 10 maanden oude jongen al niet goed, max 6/180, zeiden ze. de niertjes worden belast enzo...

9. McSusan

McSusan Actief lid

3 jan 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben maandenlang 5 x 210/7 gegeven en dat ging schoon op. Nooit wat van gezegd bij het CB. Gaat ze niks aan die betuttelende dames, ik laat mijn kind geen honger lijden omdat zij vinden dat hij in een schema gepropt moet worden. Ook vaak 's nachts nog een beetje gegeven. Ik zou zelf geen flessen van 240/8 doen, hooguit als laatste fles voor de nacht. Je rekt die maagjes zo op dan heben ze steeds meer eten nodig. Overigens heeft die van ons rond 11 maanden weer een maandlang een nachtfles gehad en ineens was het weer over. Mijn ervaring is dat ze vanzelf wel aangeven als ze genoeg hebben. Nu eet die kleine nog steeds veel maar hij is ook onwijs lang en absoluut niet dik. Wel een stuiterballetje dus hij verbruikt ook veel. Qua lengte zit hij op de bovenste groeilijn en qua gewicht maar net boven het gemiddelde.

10. LovelyDK

McSusan het is sowieso niet slim om meer dan 1 liter per dag aan voeding (of >30 scheppen) te geven! Dit is erg slecht voor o.a. de nieren!

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb geen ervaring met flesvoeding, maar ik zou in eerste instantie proberen of 5 flessen met iets minder niet beter werkt. Ik vind vier voedingen met 4 maanden echt heel weinig ... maar 5 ook al hoor ;) (wij zaten toen nog op zeker 6-8 voedingen per dag, soms wel meer).

Als dat niet werkt dan zou ik voorzichtig beginnen met wat groenten geven, lijkt me zachter voor de darmen dan fruit (zuur!).

12. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hoezo, is niet goed? Volgens mij gaat het om de behoefte van het kind. Ik kan mijn dochter wel 5x180cc voeding geven maar als ze dan alles bij elkaar krijst omdat ze nog honger heeft schiet dat niet zoveel op lijkt mij.
    Hongerige voeding heb ik al gehad, heeft een tijdje gewerkt en toen bleek het niet meer nodig. Ben toen over gegaan op voeding waar johannusbroodpitmeel bij in zit, tegen het spugen en darmkrampjes. Hier is ze nu net drie weken aan gewend. Ik zie het niet zitten om nu weer te wisselen van voeding, mede omdat de hongerige babyvoeding dun is en ze deze uitspuugt. Dit heb ik ook benoemd op het CB.

Er zijn trouwens genoeg kinderen die vanaf drie maand op vier flessen zitten. Mijn oudste dochter kreeg op die leeftijd om 21.15 de laatste voeding van vier stuks en sliep door tot 's ochtends half tien. Mijn neefje kreeg ook zulke volle flessen en de kidneren van de achterbuurvrouw ook. Dus zo heel gek is dit niet. Wat wel gek is is dat mijn dochter zelfs hier niet genoeg aan heeft, maar goed ook hier voor geld dat er meer kindjes zijn die dit hebben. De vraag is alleen wat ik er aan kan doen en daar wil ik graag reactie's op.

Ik vind het fijn reactie's te krijgen van jullie maar heb dus niks aan reactie's als: dat is niet goed, het mag niet, is veel te veel. Dit is wat mijn dochter nodig heeft, minder accepteerd ze niet. En geloof me, we hebben alles geprobeerd.

13. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ja, maar wat is erg slecht. Ze gaat er maar 40cc overheen...Ik ben het wel met haar eens. Kijken naar de behoefte van het kind en niet naar schema's die gemaakt worden op basis van gemiddelden.

14. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ja wat is slecht!? Mijn zoontje zit op 500 cc per DAF verspreid over 4 flessen en dat is dan weer te weinig! Maarja meer wilt hij weer niet dus heb helaas geen tip voor je maar kijk eens of je wat worteltjes kan geven en wellicht dat ze dan niet voor meer flessen komt? Blijft toch uitproberen

15. LovelyDK

Wat is erg slecht?! Ik neem aan dat je de organen van je kind niet wil overbelasten?

Verder moet je het zelf weten hoor, maar het ís gewoon veel wat je geeft en ik deel ook de mening dat je dan beter kan proberen om wat minder aan te bieden met meer voedingen! En dan evt beginnen met een groente/fruit hapje...

16. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Wat ik bedoelde te zeggen is dat zowel teveel als te weinig voeding niet goed is maar dat je er soms zou weinig aan kan doen

17. LovelyDK

Isis qua groei is minder misschien niet zo jippie, maar teveel is gewoon een belasting voor organen! Ik neem aan dat dat niet is wat je wil voor een baby van 4 mnd?

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Het gaat nu eenmaal niet om het totaalplaatje maar om de inhoud per fles. En als mijn dochter 180cc krijgt per voeding heeft ze daar niet genoeg aan. Gevolg: niet slapen, huilen en gillen totdat ze meer krijgt. En als je 40cc per dag meer geeft overbelast je echt de organen niet en daarbij, ik zit onder 1 liter, dus niks aan de hand wat dat betreft. De vraag is alleen, wat extra gaan geven??? En daar wil ik graag reactie op. Niet of jij het veel vind of niet, jij kent mijn kind niet.

19. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Dat snapte ik. In jou geval is het net zo vervelend als in mijn geval.

20. LovelyDK

Ik ken je kind niet nee, de richtlijnen van flesvoeding echter wel!

Maare succes ermee!

Deel Deze Pagina