Ik wil jaimy (volgende week dinsdag 8 weken oud) 5 flessen van 165cc aanbieden, maar dat krijgt hij niet weg. Probleem van het begin is er nog steeds (in slaap vallen en niet meer wakker worden tijdens fles en hij KAN het gewoonweg niet, 135cc is al erg knap van hem nog!) Al denk ik zelf ook dat 135cc voor hem nog te weinig is, want hij komt vaak om de 3 uur en heeft dan echt honger..dan is het nog een half uut tot een uur rekken (met kinderwagen lopen of autorijden met hem)..mja, hij kan het niet....probleem. Iemand tips?
Zoals je zelf eigenlijk al aangeeft; hij is er nog niet aan toe denk ik. Ik ben pas sinds gisteren over van zes naar vijf flessen omdat ik merkte dat ze aan 120/4 niet meer genoeg had en er op zich wel wat langer tussen de flessen kon omdat ze niet echt onwijze honger had na 3,5 uur. Klinkt tegenstrijdig maar is echt zo. Dus gisteren begonnen me vijf flessen. Je zoontje gaat het echt zelf aangeven als hij er aan toe is. Let maar op
Hoi, Ik denk ook dat hij er nog niet aan toe is. Mijn ervaring is dat ze een hoop zelf regelen. Ons meisje ging van 7 naar 5 flessen toen ze vijf/zes weken was en dat ging echt vanzelf. We zaten in december wat te klooien met het ophogen van flesjes. We zaten op 7 flessen van 90/3 en af en toe wilde ze meer, dus kreeg ze dan 120/4. We maakten haar steeds om de drie uur wakker (behalve 's nachts ), omdat ze dat in het ziekenhuis hadden aangeraden. Maar als ze 120/4 had gehad, wilde ze drie uur later nog niet drinken en dan dronk ze weer minder en dat werd dus een enorm geklooi. Ik heb toen op een gegeven moment het schema van het ziekenhuis losgelaten en ben op verzoek gaan voeden. Na één dag voeden op verzoek zaten we op een keurig schema van om de vier uur een fles van 120/4 en omdat ze ineens 's nachts niet meer wakker werd, waren het geen zes flessen, maar vijf! En toen zat ze na een aantal weken op vijf flessen van 150/5. Maar toen was ze al meer dan 8 weken hoor! Dus..... ging eigenlijk vanzelf. Gewoon goed kijken naar je kindje. Rekken tot een voeding heb ik nooit gedaan. Als kind honger heeft, heeft het honger. Als je zoon die 6 flessen lekker leegdrinkt, zou ik het gewoon echt even zo laten. Wat je nog zou kunnen doen, is wel 150/5 aanbieden en kijken wat hij opdrinkt. Maar als je gaat opdringen of uit alle macht probeert om er meer in te krijgen dan hij wil en op kan, leidt dat volgens mij alleen maar tot frustratie. Moet wel zeggen dat wij een meissie hebben dat volgens allerlei richtlijnen al heel lang te weinig drinkt, ze heeft heeeeeeeeeeel lang op vijf flessen van 150/5 gezeten en we geven pas 180/6 sinds ze drie weken geleden overging op vier flessen. Meisjes drinken volgens mij gemiddeld minder dan jongens. En vanuit m'n werk weet ik dat meisjes beter kunnen plannen, misschien zit dat er al heel jong in ? Waarom wil je trouwens zo graag veranderen?
Tis gelukt na 5 uur rekken...maar nu ander topic erover geopend, willen jullie daar kijken? @Mods, deze mag dicht!