Hallooottjes, met welke leeftijd moeten baby's stukjes vers fruit gaan eten??? ik bedoel geen kleine stukjes in de potjes maar echt gesneden fruit
pff die van mij aten met de pot mee vanaf 1 jaar iets eerder volgens mij nog maar niet veel eerder in elk geval banaan kan je al proberen dat is zacht namelijk en slikt makkelijk weg appel zou ik nog effe mee wachten aangezien die wel doorgebeten moet worden
Hangt van het fruit af. Hier eet ze al een maand of 2-3 stukjes mangoo, banaan, peer, meloen. Allemaal lekker zacht fruit wat ze geen tanden voor nodig heeft. Harde fruit soorten zoals appel zou ik nog mee wachten.
Eva krijgt vanaf het begin met bijvoeden (6 maanden) stukjes fruit. Eerst de zachte soorten, dus banaan, perzik, meloen enzo. Banaan kreeg ze gewoon een stuk en hapte ze zelf af, dat kan ook met weinig/geen tanden. Appel kan je even koken, dan wordt het zachter, maar dat wilde Eva niet. Vanaf dat ze 11 maanden is ofzo krijgt ze gewoon stukjes appel en inmiddels eet ze de appel vaak gewoon helemaal zelf door af te happen.
Toevallig doen wij dit sinds een week . Vandaag had ze in 5 minuten haar banaan op! Ik had hem in 2 helften gebroken en zo aan haar gegeven. De eerste keer deden we overigens plakjes. Watermeloen (in repen die ze vrij goed vast kon houden, zo bleek) ging ook erg goed. Peer ook. Verder zijn we nog niet . Appel werkte hier dus ook niet, met haar 2 tandjes krijgt ze dat niet klein. We zijn nu ook begonnen met brood in het handje te geven. Dus 1 boterham, dubbel vouwen, en in 2 stukken snijden (zonder de hardste korst hoor) . En ook dat gaat eigenlijk super. Hier was madam de gepureerde hapjes ineens zat zo leek het! Groente at ze vorige week ook amper. Dus ook dat mag ze nu 'zelluf' doen. Terwijl ze voor het lepeltje haar mond na 2 happen niet meer opendeed (of soms geljik al niet) eet ze nu zelf en mag ik tussendoor (ook met m'n vinger) best nog wat in haar mondje bijstoppen, zodat ze toch redelijk wat eet. Het is alleen een zooitje... Ook al leg ik alles gedosseerd op haar blad hoor, niet het hele bord in 1 x . Maar dan nog valt er een hoop, maar ach, ik ben blij dat ze weer groente eet en het is met brood en fruit ook wel heel makkelijk, dat ik alleen hoef toe te kijken en af en toe een stukje aangeven en verder niet.
hier dus ook geprobeerd en ze stikte erin. ik schrok me kapot en doe het ook niet meer voorlopig!!! wacht wel totdat ze er echt voor klaar is
HIer eet ze eigenlijk alles zelluf behalve banaan en peer dat eet ze niet maar daar smeert ze alles mee onder, stoel, tafel, gezicht, haar etc en de hoeveelheid wat in haar mond gaat is dan ook echt heel minimaal. Harde fruit en groente soorten gaan daarin tegen wel super, een appel eet ze met gemak en plezier zo op. Zo zie je maar dat elk kindje weer anders is
Vanaf 8 maanden banaan, perzik, mandarijn, peer, mango, kiwi. Dus alle zachte soorten. Harde soorten gaan nu nog door de keukenmachine.