wanneer gewone melk en yokidrink?

Discussion in 'Voeding' started by pippeloentje, Jun 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Hallo,

mijn zoontje is bijna 9 maanden en drinkt naast zijn opvolgmelk nu alleen een beetje roosvicee en water!
    Kan en mag hij bv bij het ontbijt ook wat melk of yoki, of zouden jullie daar nog mee wachten?
    Ik weet dat thee ook mag, maar dat vind hij niet lekker!

groetjes Pip

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Over melk zijn de meningen verdeeld. De meesten zeggen dat ze met 1 jaar echt over mogen naar gewone melk, maar met 10/11 maanden mag je volgens mij best beginnen met overstappen. 9 maanden vind ik persoonlijk wel wat jong, maar je kunt gewoon de opvolgmelk in een tuitbeker geven!

Yoki = SUIKER!!! Dat is echt zo ontzettend slecht voor de tandjes, en ze wennen heel snel aan die ontzettend zoete smaak. In plaats van Yoki zou je (op den duur) gewoon karnemelk met een scheutje diksap kunnen geven. Zelfde idee, stuk minder slecht!

3. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Dank je, nou hij kan best nog wachten hoor!
    Maar water en roosvicee lijkt zo weinig! :D

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    yogi zou ik inderdaad even mee wachten, dat is toch wel zoet.. Melk verschillen de meningen over, karnemelk ook. Wij zijn zelf bij 10 maanden af en toe een klein glaasje karnemelk gaan geven, en vanaf 11 maand de opvolgmelk langzaam inwisselen voor gewone melk..

Mijn jochie dronk dus ook opvolgmelk, water (nauwelijks), thee, roosvicee, diksap.

Nog een alternatief voor yogi is yoghurt met roosvicee, en wat water, bij 12+ met melk. Dan kun je een mooie dunne yoghurtdrank krijgen en zo zoet maken als je zelf wil.. Ook handig om uit een beker te leren drinken. Maar misschien moet je dan het toetje overslaan..

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter is bijna 2 en drinkt nu nog verdunde diksap, thee (alleen s'ochtends) en melk, misschien op zijn tijd wat sap.

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Idd de meningen zijn verdeeld zoals je ziet..
    Mijn zoontje krijgt regelmatig een bekertje karnemelk bij zn broodje tussen de middag.
    Dit al ongeveer een maand lang.......

Je mag toch yogurt en toetjes geven etc..., dus waarom niet af en toe een glaasje melk/karnemelk....
    Yogi weet ik niet, maar zit idd suikers in, maar dat drink ik zelf bijv ok niet om die reden!

7. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    Sinds ze 9,5 maand is krijgt ze halfvolle melk.
    karnemelk vind ze niet lekker, en meningen zijn zelfs over sap en limonade verschillend ;)

ze krijgt nu roosvicee, limonade, verdunde melk als vocht

8. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ohja, ik heb ook wel gehoord over bijvoorbeeld dubbeldrank met veel water (1 deel sap op 3 delen water).

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    JA idd nou ja iedereen moet doen wat ie zelf denkt dat t beste is ja toch ;)
    Mijn zoontje drinkt veel water of roosvicee en soms ook thee maar dat vergeet ik zelf vaak........hihi

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt naast de borstvoeding een bakje volle yoghurt.
    Als ik geen bostvoeding meer geef ga ik volle melk geven.
    Zie de meerwaarde van halfvolle melk en karnemelk niet zo.
    Die missen de goede vetten die ze nodig hebben en waar de vitamines A en D in zitten.

Suiker komt er hier niet in. Zoetstof overigens ook niet.
    Thuis drinkt mijn zoontje thee of water en af en toe in het weekend of een warme dag zeer aangelengd vers appelsap.

11. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    mij werd halfvolle melk geadviseerd omdat volle melk te vet is..
    ik wist niet dat vit D in volle melk zit.

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    LOl.. wij hebben hier alleen maar volle melk.. verse volle melk...
    Kan t zo uit de tank tappen... Maar dat geef ik Gijs echt niet hoor!!
    Gijs drinkt ook nog niet veel bijzonders.. Roosvicee.... water vind ie niks, thee lijkt hem niks... zelfs de KV uit de fles beland vaak in de beker en word als pap opgelepeld.. Ohja.. volle yoghurt ook wel.. soms met een beetj roosvicee maar puur vind ie t ook wel lekker..
    Ik mocht van CB wel met gewone melk (volle) beginnen, dan half om half met yoghurt, evt. roosvicee erdoor en dan ook oefenen uit beker te drinken.. Maar omdat Gijs net in die periode weer zo begon te huilen waren we band dat t toch Kma zou zijn, dus alle zuivel weer geskipt en nu weer rustig proberen..

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij geven volle melk, aloe vera sap, roosvicee, lychee sap met water, appelsap speciaal voor de kleintjes, gewoon water, chocomelk maar dat vind hij niet lekker. eingelijk alle sapjes die je maar kan bedenken heeft hij wel eens gehad. dan wel altijd met water aangelengd.

yoki heeft ie ook al op maar daar erg weinig van, heb ik al een hele tijd niet meer gegeven omdat hij de sapjes en water lekkerder vind. thee niet

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier krijgt emma sinds anderhalve week ongeveer s morgens een flesje gewone melk en s avonds nog opvolgmelk.

yoki begin ik nog niet aan omdat daar veel suiker inzit. we geven water en diksap tussendoor

Share This Page