Het CB raadde ons aan om met pap te beginnen. Ze mag naar 3 flessen, maar omdat het een super actief kindje is en ze licht daalt in de curve, moeten we pap gaan geven, s 'ochtends of s' avonds. Het is absoluut geen mager kindje, ze is alleen van net boven gemiddeld naar net onder gemiddeld gedaald. Nou is dit helemaal nieuw voor mij en sta dus ook als een niets wetende moeder voor het schap met al die verschillende soorten. Ze adviseerde om de eerste fles te combineren met een extra boterham (ze krijgt om 13 uur ook brood), maar aangezien ze nog te langzaam eet, vind ik dit nog geen goede optie. We konden ook pap gaan geven, het liefst uit een bordje. Vanochtend geprobeerd en dat ging er snel in. We mogen zelfs een extra pap fles i.p.v. de laatste fles geven. Toch geef ik liever nog geen 2 papflessen per dag. Mijn gevoel zegt dat het teveel is en ik wil haar er niet aan wennen. Ik ben een beetje bang dat ik over twee maand te horen krijg dat ze te dik wordt. Nou was mijn vraag: Geven jullie s'ochtends of s'avonds pap? En welk soort/merk kan ik het beste nemen? Ik heb nu avondpapje beschuit van bambix, groeiontbijt met granen van bambix en melkpap van nutrilon. Wat kan ik haar nou het beste aanbieden???
IK heb nooit pap gegeven 's avonds (ja, melk met een beetje rijstebloem maar dat was het ook wel). Ik ben begonnen met pap geven als voorlopertje op brood (met 6 maanden). Dat was dus in de ochtend als ontbijt. Eerst een klein beetje en daarna steeds wat meer tot er een echt papontbijtje ontstond. Ik ben gewoon begonnen met Bambix fijne granen heet het geloof ik (vanaf 6 maanden). Wat ik fijn daaraan vind is dat ik dat nu nog altijd kan geven met gewone melk. Kant en klare papjes heb ik nooit gegeven (er zit ongelofelijk veel suiker in). Slaapt je kindje door? Ik begrijp namelijk niet zo goed waarom het CB adviseert om pap te geven als je kindje al brood eet.
Keana slaapt al door sinds dat ze 6 weken is. Ze adviseren het als een extratje. Om te voorkomen dat ze verder in de curve daalt. Ik mocht ook brood gaan geven s'ochtends. Maar daar doet ze nog ruim een half uur over en ze heeft tot nu toe nog maar 1x een hele boterham gegeten. Ik wil uiteindelijk over op brood samen met een 1ste fles, maar pas als ze wat vlotter is met eten en een hele boterham opkan. Anders heeft het nog geen nut, omdat ze dan bijna niets extra's binnen krijgt en daar gaat het juist om. Pap s'avonds was een optie als het in de ochtend niet uitkwam. Ik geef de eerste fles altijd zelf op de KDV. Ik dacht dat een bord pap veel meer tijd in beslag zou nemen, dus baalde al een beetje dat ik haar eerder wakker moest gaan maken voor pap omdat het teveel tijd in beslag zou nemen op het KDV. Ik geniet altijd van het momentje dat ik nog even met haar kan doorbrengen daar. Vind het heel moeilijk om dat uit handen te geven. Het is altijd zo druk als iedereen de kindjes komt brengen en ben dan een beetje bang dat ze moet wachten. Misschien heel stom. Maar goed, daar gaat het even niet om. Vanochtend dus pap van een bordje gegeven en ze eet het bijna net zo snel op als een fles! Viel me dus reuze mee. Als ik het goed begrijp, krijgen kinderen s'avonds pap zodat ze door kunnen slapen?
hier krijgt ze af en toe pap, maar in het begin was dat een zooitje en wilde ze het niet echt. (en had er dunne poepluiers van) ben begonnen met rijstebloem in de fles. daarna bambix maar dat ging niet door een fles (raakte hij gelijk verstopt). ik heb altijd bambix genomen omdat ik dat zelf ook altijd at (en lekker vond heb dat erg lang gegeten) de melkpap heb ik ook geprobeerd en die vond ze erg lekker. en snap dat je de eerste fles/pap zelf wil geven. vond/vind dat nog altijd leuk. zolang het nog kan.
Fles werkt hier ook niet, raakt verstopt en met een L speen verslikt ze zich (difrax fles), 1-2-3 speen al geprobeerd, maar dat vind ik waardeloos. Kant en klaar gaat perfect.
Er zijn inderdaad kinderen die voor het slapengaan nog een papfles krijgen. Hier is dat nooit nodig gevonden daar bij lijkt het me erg zwaar op de maag liggen maar goed. Ik geef (nog steeds) op de dagen dat mijn zoontje naar het kdv gaat een papfles (avent met 3 standenspeen) en dat doen we omdat het megasnel gaat. Hij krijgt daarna nog een knijpfruitje en hup.. naar het KDV (alwaar hij alweer snel een cracker krijgt ) Je kunt je kindje ook een extraatje geven door bijvoorbeeld avocado te geven, volle yoghurt of kwark. Op die manier krijgen lichte kindjes ook extra calorieën binnen en een boel vitamines en mineralen.
Volle yochurt moesten we ook gaan geven als toetje. Ik maak de avondpapjes op en ik denk dat ik dan overstap op de ochtend. Ben benieuwd of ze dan haar fruit niet gaat laten staan. Ik ga het de komende dagen eens uitproberen. Wist trouwens niet dat er zoveel suiker in de kant en klare zat. Vind het zonde om ze weg te gooien (ben geen voorstander van veel suiker) dus maak ze wel gewoon op. Er zal wel niet veel verschil zitten tussen de bambix ontbijtpap en de melkpap van nutrilon...