mijn zoontje eet vanf 6 mnd al alles mee...gepureerd maar toch! vanaf wanneer jullie kinderen? en waarom wordt er gezegd vanaf een jaar pas....ik merk niet dat mijn zoon er last van ondervindt
Jørre eet ook vanaf een maand of 6, 7 mee met de pot en hij heeft ook nergens last van. Ik hou wel een beetje de potjes in de gaten zeg maar, wat daar in zit geef ik ook ongeveer
Demi eet gedeeltelijk met de pot mee. Ze mag natuurlijk nog niet alles hebben wat wij eten. Als dat gebeurt dan krijgt ze een potje , maar dat is nog sporadisch. Ja als we weggaan krijgt ze ook een potje. Fruit krijgt ze zo in haar handje.
Ik ben er ook niet tuttig mee hoor. Kynan eet het meeste al met ons mee. Ook gewoon met kruiden en lekker op smaak gebracht. Als je zo peietepeuterig blijft doen eten ze na 1 jaar volgens mij nog niet voldoende mee...
ja dat wilde ik eigenlijk zeggen, dat hij echt gewoon ons eten eet, gekruid en al dus ik kook niet meer speciaal voor hem, wat wij eten krijgt hij ook geprakt
Kyano krijgt nog gewoon potjes, en grote stukken fruit zoals bv banaan of zachte peer krijgt ie wel maar ik geef geen harde dingen, kyano blijft dat kokhalzen houden en dat vind ik dan eng
Jelle krijgt wel steeds als wij eten wat in de hand als dat kan, en gisteren heeft hij ook een paar kleine hapjes spaghettti saus op.. Met knoflook en kruiden.. . Hij heeft vannacht gewoon geslapen.. Ik laat hem van het meeste wel een hapje proeven, maar echt mee eten is er niet bij.. Jelle valt om 17.00 om van de honger en wij eten pas tussen 17.30 en 18.00... Eerder is mijn man niet thuis... En Jelle kokhalst ook wel, maar tot nu toe gaat het altijd goed.. Al zit ik wel in de starthouding om in te grijpen natuurlijk..
Tijn is zelf nog niet zo ver, maar mijn nichtje van 14 maanden eet gewoon met de pot mee. Doet ze al vanaf een maand of negen, niks geen prakken of appart koken.
Hier eet Vigo nog niet met de pot mee.... Zijn eettijden zijn anders dan die van mij en mijn vriend. Vigo krijgt zijn warme hap al tussen 16.00 - 16.30 uur. Wij eten gemiddeld pas tegen 18.00 uur. Tot nu toe heeft hij nog maar 2 keer met de pot meegegeten: een keer spaghetti (was groot succes ) en 1 keer aardappel met doppertjes en worteltjes.
Wat koken jullie dan precies waar ze van mee eten? Het enige waarvan ze bij ons mee eten zijn aardappels met groente. Al het andere (rijst, pasta etc.) durf ik nog niet zo goed aan.
Esmee heeft gisteren voor het eerst spaghetti meegegeten, vond ze heerlijk. Ik merk dat ze de potjes niet meer zo graag eet...
Mika heb ik ook meteen vanaf 6 maanden met de pot mee laten eten waar dat mogelijk was, wel zonder zout en andere kruiden. Ook niet gepureerd, gewoon geprakt of in stukjes. Dit ging eigenlijk meteen heel goed, en voor de keren dat hij niet mee kon eten had ik een voorraadje groenten in de vriezer. Nu eet hij vrijwel alles zoals wij het eten, maar nog steeds zonder zout.
Maar als ik iets met rijst of pasta maak gaan er vaak wel kruiden en zout enzo in. Ik lees heel vaak dat jullie dan zoutloos bereiden, maar hoe moet ik dat voor me zien? Alles dubbel bereiden? Sorry, het lijkt me gewoon zo'n gedoe
Stijn eet sinds dat hij 11 maanden is helemaal met de pot mee daarvoor het grootste gedeelte ook, als we iets aten met veel kruiden ofzo dan had ik altijd wat achter de hand in de vriezer. Qua fruit eet hij alles gewoon uit de hand sinds 2 weken, daarvoor wou hij alleen peer eten uit zijn hand de rest was nog te hard.
Sinds Emme een jaar is eet ze met de pot mee. Ik let er op dat ik dingen soms niet te pittig maak, maar ik gebruik wel milde kruiden. Laats at ze zo kip tandoori mee. Lekker dat ze het vond! Pim
tamer eet al sinds hij rond de 7 mnd is met de pot mee. Daar voor ook wel groente en fruit maar dan uit een potje. Nu eet hij alles wat wij eten nog wel in kleine stukjes en ook met kruiden.
Je kan alles dubbel bereiden, maar je kan er ook voor kiezen om de gehele maaltijd zoutloos te bereiden. Heel mild gekruid is ook geen probleem hoor. Geeft ook een smaakje aan het eten en ben je niet perse zout nodig.