Teveel melk 1 jaar oud

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaenMini, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn dochter is 1 jaar oud en drinkt nog 2 flessen van 180cc melk en pap van poeder. Ik heb die geprobeerd af te bouwen maar dan klaagt ze de hele dag en huilt ze. Ze krijgt een bordje pap om 8 uur ( : 200 cc) en dan na dr brood 180 cc melk + poeder. En dan na dr toetje om 8 uur nog eenfles van 180.

Ik heb eerst de fles tussen de middag proberen af te bouwen, maar dan ging ze keihar huilen toen de fles op was ( na 130 cc) en ging s middags niet slapen van de honger. De avond fles kan ook niet afgebouwd worden en de ochtend pap vind ze heerlijk..

Dus opzich dat ik nouja ze gaat vanzelf minder melk willen ( is ze altijd laat mee) maar nu wil ze de laatste weken een nacht fles. Dan geef ik water en weinig schepjes maar ze kan dan soms wel 2x komen.. Dus dan drinkt ze opeens 800 cc en dat is echt teveel.

Wil vanavond beginnen met rijstebloem want pyjama papje kan niet wegens KMA.

Ik heb ergens het idee dat die Nutrimigen slecht vult.

Ze eet erg goed vast voedsel erbij, dus ze eet veel.

2. adi

adi Niet meer actief

Kun je sochtends niet overstappen op brood ipv pap? En tussen de middag gewoon nog een boterham geven als ze honger heeft en thee als ze dorst heeft.

Daarnaast zal ze denk ik vanzelf minder melk drinken als je overstapt van de fles op een beker.

Ik zou dit niet allemaal in 1x proberen, maar even kijken wat werkt. 800cc melk is idd echt veel.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ben het eens met Adi.
    Zou haar gewoon een extra boterham geven als ze honger heeft en bij dorst nog wat thee of water.
    Je kunt ook de fles wat wateriger maken, dus wel de hoeveelheid water die ze gewend is en daarbij minder scheppen? Werkte hier altijd wel goed, hij ging gewoon op.

Weet het niet zeker, maar volgens mij vult Nutramigen inderdaad minder. Al zou dat op deze leeftijd helemaal niet uit moeten maken, want de melk is gewoon drinken op die leeftijd en geldt meer als een voeding/maaltijd... Dus bij honger zou ze gewoon een extra boterham of stuk fruit moeten eten of zo!

800cc is inderdaad wel erg veel op een dag...
    Hier kreeg ze vanaf 1 jaar 's morgens 150cc melk en 's avonds voor het slapen gaan nog een keer 150cc melk.
    Als ze pap kreeg dan deed ik gewoon nog 50cc water bij de melk en maakte ik daar pap van. Geen enkel probleem...

En is het 's nachts wakker worden (en overdag huilen) wel van de honger? Krijgt ze geen tanden of kiezen? Hier kwamen rond die leeftijd 4 kiezen tegelijk door en dat zorgde ook voor meer huilen en 's nachts...

4. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Ik heb hetzelfde probleem met mijn ventje, hij drinkt ook echt alleen melk en geen water of thee. Diksap aat er wel in maar dat wil ik liever net te veel. Ik los het nu op door elke melkfles voor bijna de helft te vervangen door water. Dus:
    's morgens: 150 halfvolle melk met 90 water, daar de helft van maak ik pap en de rest drinkt hij uit tuitbeker.
    's middags: 120 halfvolle melk met 70 water uit tuitbeker na de boterham
    's avonds: 120 halfvolle melk met 70 water voor het slapen.

Hij krijgt zo eigenlijk te veel melk want volgens het boekje moet het 300 ml zijn, maar ja..

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje eet momenteel 4 flessen melk,er zit 210 cc inc pap.
    is denk ik ook teveel maar kan er nu even niets aan veranderen,ze is steeds verkouden en ziek dus valt steeds af en haalt het weer in door meer te drinken.
    Ze heeft ondergewicht dus ik vind het prima. Ben benieuwd wat het cb gaat zeggen nu ze 2 dagen 4 felssen krijgt.

6. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier werkt verdunnen met water ook goed, dat is ook de wijze waarop ik flessen afbouw. En ze blijven gewoon leeg gaan. Dus wellicht lukt dat?

Hier krijgt hij dit aan melk:
    ontbijt met pap van 165cc melk (met 200cc melk blijft de pap dun).
    lunch is brood met 120cc melk
    voor het slapen 60cc melk met 60cc water (ga ik volgende week vervangen door 100cc thee met flinke een scheut melk)
    Dan kom ik op ongeveer 300cc per dag + nog een toetje van 50ml.

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik mocht de 3 flessen die ze eerst dronk nog echt niet afbouwen van het zh ka en van het cb.
    omdat ze dit juist nodig zou hebben,nu heeft ze al vanaf zondag diaree en eet dus nu 4 flessen 210 leeg,denk niet dat het cb daar moeilijk over zou doen,morgen moet ze weer naar de ka in het zh dan vraag ik het even of het erg is dat ze er nu momenteel 4 drinkt.
    (ze is nu 9 maandjes oud,weet niet of ze dan dezelfde hoeveelheid melk moet hebben als de 1 jarigen?)

8. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou als ontbijt brood met thee gaan geven dan als de andere flessen nog zo groot moeten zijn..

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Even off topic;

Wat 'mogen' jullie nog veel melk geven van cb.
    Zoonlief zit op advies van cb al sinds z'n 6.5 maand op ochtend en avond 180/6 en tussen de middag klein flesje van 90/3. En dan is de ochtend fles meteen hier de pap zeg maar..
    Dus hier totaal nu kleine 500ml per dag..
    Geef ik hem nu zo weinig dan??

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Vanaf een jaar is het advies tussen de 300 ml en 500 ml zuivel (melk, yoghurt, kaas etc) per dag.
    Ik zou zeggen; geen pap meer maar brood, meer water in de fles en als toetje fruit. Kom je dan niet een eind? Is even wennen maar wel beter voor nieren etc ivm zout.

11. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daan krijgt:
    100cc bij ontbijt
    60cc bij lunch
    Toetje
    150cc voor slapengaan

Na de lunch wil ik geen melk meer geven maar water/thee..

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Vergeleken hier wel..
    Hier 3 flessen van 200 cc en een kleine van 100

Maarja.. Misschien is het erschil dat ik niet naar t cb luister maar naar me kleine en me eigen gevoel :)

En vanaf 6 maanden is het max 800 per dag en vanaf 9 tot 1 jaar 500/600 volgens mij en erna 300
    Dus ja ik vind 500 cc op een dag weinig ja met 6,5 maand

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik gaf tot 7,5 a 8 maanden 4 flessen (na stoppen BV) van 180/6, hierna nog lange tijd 3 flessen van 180/6 gegeven eigenlijk... Volgens mij wel tot 1 jaar!
    Vindt een kleine 500ml per dag wel erg weinig eigenlijk...

14. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben gewoon op advies van CB ook 800cc gegeven tot 9,5 maanden. Toen afgebouwd naar 500-600cc tot 1 jaar, en toen eerst naar 400 en vrij snel daarna naar 300cc.

Dat is ook de richtlijn: met 6 maanden max 800cc en met 1 jaar tussen 300-400cc. Ik vind 500cc met 6 maanden eerder veel te weinig, dan is melk nog steeds de hoofdvoeding voor de baby.

15. fafa

fafa Niet meer actief

wat ook lekker is: pap van amandelmelk ipv koemelk. Gewoon te koop bij de supermarkt. Scheelt ook weer in de zuivel en is minstens zo lekker. (volgens mijn kleine dame althans)

16. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik las dat een kindje geen thee wilde. Hier was dat ook een hele tijd zo. Ik heb toen gewoon een fles of tuitbeker van zo'n 120 cc thee met 1 schepje poedermelk gedaan. Dat dronk hij wel. Toen hij dat een paar kee rheeft gehad hebik de melkpoeder er niet meer bij gedaan. En toen dronk hij de thee zo op!
    Verder deed ik ook wel meer water en minder schepjes melk om te 'minderen' met flessen.
    Nu krijgt hij bij het ontbijt een tuitbeker met 120/4 melk, verder brood en thee. De thee gaat de ene keer op en de andere keer niet.
    Bij de lunch ongeveer 100 cc gewone melk uit tuitbeker.
    Na het avondeten wat yoghurt. En voor het slapen 120/4 schepjes.
    Die laatste fles ga ik nog wat minderen. Hij is bijna 1 dus dan zou hij op 300 cc moeten zitten. Hij zit nu op zo'n 340 en dan. Nog wat yoghurt.

Deel Deze Pagina