Ik vroeg me af of er hier meiden zijn die tijdens hun zwangerschap hun verstandskies hebben laten trekken? Ik ben pas nog bij de tandarts geweest en hij zei dat hij er inderdaad uit moet maar dat hij dit liever doet nadat ik bevallen ben, voor mij was dat geen probleem want ik hoefde toch nog maar een paar weken tot mijn bevalling..... Maar nu heb ik sinds het weekend enorm veel pijn aan die kies dusdanig dat paracetamol nauwelijks helpt! Heb ook het idee dat het ontstoken is en er moet gewoon wat aan gebeuren van mij om in ieder geval die pijn te doen verminderen! Opzich hoeft het voor mij niet eens nu al getrokken te worden (vraag me ook af of de tandarts dat wel zelf kan want hij zit toch vrij diep) maar er moet wel iets gebeuren want die pijn is ook niet lekker!! Iemand ervaringen ermee? En mochten ze nu besluiten die tand eruit te trekken is het dan zo dat je dan een paar dagen niet goed kan eten en bijna alleen maar vloeibaar kan eten of????
Hoi, Dat heb ik ook gehad tijdens mijn zwangerschap en toen is de kies door tandarts helemaal schoon gemaakt en gespoeld en als het daarbij bleef wilde de kaakchirurg wachten tot na de bevalling. Uiteindelijk is hij er pas vanmorgen uitgehaald, dus bijna 2 jaar na de bevalling Ben nu nog aan het kwijlen met halfverdoofde wang Ik zou je tandarts er met spoed even naar laten kijken en anders alvast een afspraak maken bij de kaakchirurg (die hebben vaak behoorlijke wachtlijsten) Succes, Josie
De mijne moet er ook uit, maar ik wacht ook tot na de bevalling. Het ging er bij mij om dat ze vantevoren een foto moeten maken en dat doen ze niet tijdens de zwangerschap. (Mijn tandarts trekt sowieso geen verstandkiezen, daarvoor moeten wij naar een kaakchirurg). Volgens mij kunnen ze de kies er wel gewoon uit halen, als er maar geen foto's gemaakt hoeven worden. Dat was mij althans verteld. Maar meestal is dat wel het geval bij verstandkiezen, vanwege scheve wortels, diepte en grootte enz. Ik zou de tandarts bellen en het voorleggen. Hij heeft vast een oplossing om van de pijn af te komen. Succes! en hopelijk ben je snel pijnvrij!
hey kleintje!! wat ik weet is dat je in de 9e maand geen verdoving mag hebben omdat hier een stofje in zit wat de weeen op kan wekken. Dit vertelde mijn tandarts me vorige week omdat ik toen moest boren!
Ik had met mijn verloskundige overlegd en die zei dat ik wel gewoon een verdoving mocht hebben als het nodig was? Als de weeën daarmee opgewekt zouden worden was dat voor mij niet zo'n probleem hoor Ben net naar de tandarts geweest, hij vond het best moeilijk omdat ik er zoveel last van had maar hij wil het toch uitstellen tot na de bevalling! Hoogstwaarschijnlijk zit hij namelijk ook scheef en moet ik naar de kaakchirurg om hem eruit te laten halen Heb nu waterstofperoxide gekregen om te deppen op de kies in de hoop dat het dan iets beter gaat! Verder moet ik mijn temperatuur in de gaten houden als die gaat stijgen moet ik naar de HA voor antibiotica en mocht het binnen 3 - 4 dagen niet beter gaan dan moet ik alsnog terug en gaan ze kijken of er eventueel toch actie ondernomen moet worden! maar hij verwachtte wel dat het wat beter zou gaan! Dus kleintje kom maar gauw dan kunnen ze dat ding er ook gauw uit halen!
van mijn tandarts weet ik dat het in noodgevallen wel mag, het trekken dus, maar hij doet het liever niet (wat ik toch wel lief vind......). als het moet, moet het dus gewoon en zal hij gewoon gaan trekken. Met pijn doorlopen is ook niet de bedoeling en dat breekt je straks ook op. Gewoon bellen hoor!
Bij mij is ie getrokken met 16 weken zwangerschap, omdat hij toen aan het ontsteken was hebben ze m direct getrokken (overigens wel bij de kaakchirurg) maar weet wel dat ze het idd later liever niet doen. En ja heb er wel veel last van gehad ja..... maar ja met pijn rondlopen vond ik nog veel erger! Succes en sterkte
Ik heb een jaar geleden mn linkerverstandskies laten trekken, en toen was er op de foto's al te zien dat de rechter er ook aan zat te komen. Dus ik tegen de kaakchirurg gezegd; haal die er dan preventief uit.. hebben we dat zooitje maar gehad. Heeft ie dus niet willen doen. Een half jaar later raakte ik zwanger, en moest op controle bij de tandarts.. mét last van die rechter kies. Maar zn antwoord was nee. Geen foto's, geen verdoving, helemaal niets.. na de bevalling mag ik terug komen. Gevolg --> al die tijd al last van mn kies he.. 'Ja.. tis ff bikkelen' krijg ik dan te horen.. Deze maand moet ik op controle, dus dan maar gelijk een verwijzing voor de kaakchirurg vragen (duurt hier zo'n 4 maanden), en dan kan ik gelijk na de bevalling door Wat een gedoe he.. die kiezen.. pff
ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook in de eerste 3 maanden ergens een verstandskies laten trekken. de tandarts kon alleen geen foto's maken. En de verdoving mocht wel
Hier is ook een verstandskies getrokken (tijdens een controle, haha), foto's mochten niet gemaakt worden, verdoven deden ze wel. Kon gewoon eten, praten en weet ik wat naderhand.
ik heb met 34 weken zwangerschap mijn verstandskies laten trekken. De chirurg heeft alleen geen foto gemaakt, maar een verdoving was geen probleem? Wat gek van die verschillende adviezen. Nou kon ik ook echt niet wachten tot na de bevalling, hij deed enorme zeer. Maar geen problemen gehad verder van het trekken of de verdoving.....
hoi heb niet alle verhalen gelezen, maar ik heb zelf ook me verstandskies laten trekken met ongeveer 33 weken zwangerschap. Persoonlijk zal ik het niet meer zo snel doen als ik zwanger ben, meer omdat ik me erg druk ging maken om de baby en overstuur er van raakte, terwijl ik normaal erg goed tegen pijn kan en helemaal niet bang ben voor de tandarts ofzo. Ik moest het trouwens wel bij de kaakchirurg laten doen, die hebben ook een foto gemaakt, wel met een loodschort. Ik kreeg ook gewoon een verdoving en ik kreeg antibiotica mee (wel die geschikt was voor zwangere vrouwen) om een ontsteking te voorkomen. Wat ik vooral vervelend vond was dat ik die dag al weinig had gegeten en dat het daarna anderhalve dag alleen maar lukte om vloeibaar te eten, waardoor je je nogal slap voelt. Maar de pijn is opzich goed te doen, bij mij was het meer het idee dat het misschien toch niet goed was voor de baby. Ik ben nu 36 weken zwanger en voel me andere verstandskies doorkomen/irriteren....maar die moet echt maar wachten tot na de bevalling. Houd er alleen rekening mee dat als je bevallen bent en je geeft borstvoeding,mag je geloof ik ook niet echt pijnstillers.
Mijn verstandkiezen zijn eruit gesneden in he ziekenhuis met verdoving. Na die tijd kon ik een dag minder goed eten en daarna ging het wel. En de verdoving kan gewoon en foto's maken kan ook dan krijg je een speciaal schort voor. Succes met de keuze
Ondertussen is ze al bevallen . Ik heb twee verstandskiezen ook in de eerste drie maanden laten verwijderen door de kaakchirurg. De afspraak stond al toen ik zwanger raakte. De vk raadde het loodschort wel aan bij het foto's maken, maar in het ziekenhuis gaf de kaakchirurg aan dat dat eigenlijk maar weinig zin had tegenwoordig. De straling van vliegen is 1000 keer hoger dan bij de foto's vrij kwam, werd me verteld. Wel is besloten alleen de noodzakelijke kant te trekken en de andere kant uit te stellen tot na de zwangerschap. Ook mocht ik alleen paracetamol gebruiken, maar dat was voldoende.