slechte invoeld van ander kindje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Jazzie, May 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jazzie

Jazzie Bekend lid

Dec 6, 2008
    787
    0
    0
    ik zal het kort proberen te houden.
    Ik heb een hele lieve (pittige:D) kleuter van 4jaar.
    Hij gaat nu 2 maanden volledig naar school (na een half jaar 2ochtenden in dezelfde klas te hebben gevolgd) dus is al behoorlijk bekend.
    Het is een pienter lief mannetje die uitdagingen nodig heeft. maar ook dingen op "Zijn" manier gedaan wil hebben wat natuurlijk niet altijd kan en niet altijd in meeggegaan wordt.
    Dat is in het kort mijn zoontje.

wat we vanaf het begin merken is als er de uitdaging wegvalt op school dat hij moeilijker te handelen is. opstandig wordt en gaat kuren.

nu merk ik sinds vorige week zeer opstandig gedrag. nu dacht ik dat het na 2mnd wel zou kunnen dat hij weer wat extra's wil (hij wordt ook in de gaten gehouden wbt zijn niveau)

Maar nu lijkt het erop dat hij een vriendje heeft in de klas waar hij veel van kopieert. en ik ben hier totaaaaal niet blij mee!:x Mijn lieven ventje is opstandig. boos gefrustreerd. doet zijn broertje pijn.(2jr) gilt! gooit! zoekt echt wat om te treiteren.
    in het weekend ging het weer goed. en nu vandaag weer naar school. komt uit de pauze terug en hoppa het begint weer.

vorige week hoorde ik al van de juf dat hij met dat vriendje naar een kindje hadden staan gooien!!! ik heb natuurlijk gezegd dat dat niet mag en dat hij sorry moest gaan zeggen.

maar ik weet nu niet zo heel goed wat ik nu moet. wat zouden jullie doen. (ik vind het namelijk best erg)

Toch nog lang

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Misschien over naar een andere klas? Of met de ouders en leerkrachten in gesprek m.b.t dat andere kindje?

3. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Zou met de ouders van dat andere kindje gaan praten over hoe en wat maar miss is het beter als de lerares er bij is die kan het beamen
    (je weet zelf hoe ouders kunnen zijn mijn kind doet dat niet:p)

4. Jazzie

Jazzie Bekend lid

Dec 6, 2008
    787
    0
    0
    Ik heb een gesprek gehad met de juf(fen)
    even aangegeven dat ik schrik van het gedrag wat nu thuis getoont wordt.
    ze snapte het wel. niet geheel hoe het aan dat kindje gerelateerd was. wel dat ze elkaar erg opzochten omdat ze wel aan elkaar gewaagd zijn. ook qua niveau.
    Ik heb aangegeven dat de beide heren dus blijkbaar het slechtste in elkaar naar boven halen dan. dus worden ze een btje uit elkaar gehouden.

Ze denken wel dat het er een btje bij hoort omdat hij zich enorm snel ontwikkeld en veel prikkelingen mee krijgt of zoiets. iig hun snappen het... :D
    ze zouden er ook wat opletten dus daar ben ik blij mee.
    tis niet dat het andere kind per defenitie een rot kind is. hij is wel verbaal erg sterk. vind het leuk bepaalde namen aan kinderen te geven en zo... en gewoon btje ruw en wild.. wel bteje pesten en boos kijken en zo dat zie je wel. en dat zie ik bij mijn zoontje ook. ruw. naar kijken en dan iets verzinnen om te treiteren.
    We gaan er thuis ook mee aan de slag hem te leren dat hij wel met het kindje mag spelen maar als het kindje stoute dingen doet dat hij niet mee mag doen.

ben benieuwd verder

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    hopen dat het zo beetje opgelost is, wel mooi dat de juffen erop gaan letten.

hier een heel rustig jongetje, lekker op zichzelf en kan prima alleen spelen en vind alles goed. maaaaar... als we naar een vriendin van me gaan, die heeft zoontje die 9maanden ouder is, dan breekt de hell los lijkt wel. mijn zoon is het lieve rustige makkelijke jongetje dan niet meer. in mijn ogen word ie opgejut. rare is dat mn zoon helemaal niet zo is. alleen bij dat jongetje. duwen, trekken, gooien met dingen phoe jeetje kan zo nog wel ff door gaan. weet ook niet precies wat ik hiermee moet. het zijn hele goeie vriendjes van elkaar en kunnen ook super goed en lief spelen. maar na een uurtje worden ze baldadig. dat jongetje is een flinke knul, beer van een gozertje, duwt snel enzo. en mijn zoon copieeerd alles gewoon en baal er wel beetje van. mijn zoon ruimde ook altijd netjes op na het spelen, tijdens spelen ook gewoon 2 of 3 dingen uit de speelgoed bak pakken om mee te spelen. maar bij dat jongetje in de buurt vliegen de dingen om je oren en worden alle speelgoedbakken uit de kast getrokken en omgekieperd. 1ste keer dat we daar kwamen kiepte dat jongetje speelgoedbak om en mijn zoon ging het netjes opruimen. nou nu doet ie dus vrolijk mee

sry voor lang verhaal :p ben blij dat het bij jullie aangepakt word :)

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik herken het een beetje, van mijn zoon die notabene nog maar 3 is en nog op het kdv zit.
    Hij heeft ook een vriendje dat een half jaartje ouder is dan hij. Het was gauw 'dikke mik' tussen hen. Zochten elkaar steeds op en werden samen steeds baldadiger. Als het te erg werd, werden ze bij het eten aan tafel uit elkaar gezet en ze sliepen ook op verschillende kamertjes omdat ze de andere kindjes wakker hielden met hun gekeet.
    Maar ze hadden ook altijd superveel lol met elkaar.

Hier was dat een fase. Ze doen nu weer een beetje normaal met elkaar. Ik geloof niet dat de een nou zo'n slechte invloed op de ander had, het zijn beide lieve peuterjongens. Alleen samen werden ze gewoon enorm baldadig.

Als de juffen er een beetje op letten en ze er ook op aanspreken als ze te ver gaan, zal het toch wel goed komen? Wel goed dat je het snel hebt aangekaart, dan kan het niet écht uit de hand lopen.

En vergeet niet dat een jongetje niet hetzelfde is als een meisje met een piemeltje eraan. Hun spel ís gewoon een stuk ruwer en fysieker. Hebben ze nodig. Vrouwen bestempelen dat vrij snel als te wild. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze andere kindjes mogen pesten of pijn doen, maar flink tekeer gaan hoort er wel bij met de mannetjes.

7. Jazzie

Jazzie Bekend lid

Dec 6, 2008
    787
    0
    0
    @bri ik denk ook niet dat het een "fout" jongentje is hoor. maar hij is gewoon verbaal sterk. (ook met woorden) en idd een stuk drukker. en dan halen ze gewoon het slechtste in elkaar naar boven.
    ik twijfelde ernstig of ik het wel op school moest aankaarten. Ik wil geen zeikerd zijn. maar wil wel dat er goed met mijn kind wordt omgegaan:D zoiets..:p
    maar iig. het gaat nu al een stuk beter. tuurlijk kuurt hij wel en probeert hij het uit. maar we houden hem daar bij ook kort te houden. want ik vind het gewoon niet goed. die grote mond.

maar ben blij dat ze er wat mee doen. ik ben ook benieuwd hoe het verder gaat. met de toetsweken die nu komen.
    ben benieuwd of hij goed mee wil doen:D

Share This Page