Hoeveel slaap bij 15 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jubbos, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik mag me waarschijnlijk niet klagen maar doe het toch..

Julian is nu bijna 15 maanden en slaapt echt heel erg veel; gisteravond om 18.30 naar bed, werd om 09.15 wakker, loopt om 10.00 naar de trap om te gaan slapen en hij slaapt nu gerust twee uur en vanmiddag slaapt hij weer 2-3 uur.
    Dit is nu al een paar weken aan de gang, nu heeft hij vorige week woensdag de vaccinatie
    gehad en van vrij-ma koorts gehad en ook veel geslapen, logisch maar wat vinden jullie?
    Slaapt hij echt zoveel of zou hij toch iets onder de leden hebben, verder merk ik niks aan hem.

Op het cb zeiden ze dat hij idd veel sliep maar verder zeiden ze er niets over.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje is even oud en heeft altijd veel geslapen.
    Ik merk dat het momenteel wat minder wordt.
    Hij slaapt ongeveer 13 a 14 uur per dag.

Hij slaapt sowieso 's ochtends tussen de 2,5 en 3 uur.
    Als hij 's ochtends korter dan 2 uur heeft geslapen slaapt hij 's middags nog een uurtje, maar eigenlijk gaat het nu 's middags niet meer.

Hij slaapt 's nachts 9 a 10 uur aan een stuk.

Hij is dus overdag 10 a 11 uur wakker.

Ik ben van mening dat slapen goed is; daar groeien ze lichamelijk en mentaal van! Als er niks lichamelijks aan de hand is tenminste. Wacht het nog even af tot 14 dagen na de BMR/Men.C-vaccinatie om te kijken of er dan wat verandert.

3. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hier ook een slaapkop van 14 maanden. Slaapt overdag 4 tot 5 uur en heel het klokje rond. Ze is verder actief, tevreden, dus ik maak me niet zo druk.
    Voel je gezegend :):)

4. Josjes

Josjes Actief lid

6 nov 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Hier ook een goede slaper.. 14 maanden en ook nog 2 x bijna 2 uur overdag. Maar ze begint wakker te blijven met haar middagdutje die rond 3 a 4 uur is... dan wil ze niet meer en is het huilen, ondanks dat ze erg moe is.

Maar ook een goede slaper rond die leeftijd :)

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hij slaapt idd wel veel ja.. Hoe doe je dat dan met eten en drinken? Je propt dus alles in die paar uur dat hij wakker is? Zolang hij goed groeit, zich goed ontwikkelt en vrolijk en alert is lijkt me er niets aan de hand :)

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier ook een goede slaper. Met 15 maanden sliep ze 's nachts minimaal het klokje rond en overdag 2x 2-3 uur. Zo'n 17-18 uur per dag dus. Inmiddels slaapt ze overdag maar 1x, en slaapt ze zo'n 15-16 uur per dag. Maar ze vindt het nog steeds heerlijk om naar bed te gaan en om in bed te liggen. Ze stribbelt nooit tegen.
    Gelukkig kan ze er inmiddels ook goed tegen als ze overdag wat minder slaapt, maar dan haalt ze het de volgende dag wel in!

Wij hadden (en hebben) maar 3 eetmomenten per dag. 's Ochtends als ze wakker wordt krijgt ze ontbijt (pap), tussen de slaapjes in brood en fruit (nu dus voor of na het slaapje, net hoe het uitkomt). En dan 's avonds avondeten. Ze eet nu trouwens stukken beter dan toen ze meer sliep.

7. tulip

tulip Niet meer actief

met 15 maanden sliep meisje hier 2 x 2 uur. Dat ging s nachts ook goed. Met een maand of 16 werd ze s nachts sneller wakker. Ze sliep onrustiger. Toen ben ik naar 1 dutje overgegaan. In het begin sliep ze nog vaak 2 x per week 2 keer, maar langzaam aan elke dag 1 keer. Ze slaapt wel van 12 tot 15.00/15.30 dus ze maakt bijna hetzelfde aantal uren maar dan achter elkaar, heerlijk.:D

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij hebben niet zo'n slaper.
    's avonds van 7 tot 7
    Overdag tussen 11 en 2

Maar voor ieder kindje is dat anders. Zolang hij qua gedrag nog hetzelfde is, zal hij het wel gewoon nodig hebben.

9. zogelukkig

Dat is 15 uur, dat is dus een hele goede slaper!

10. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties, hij eet en drinkt verder prima, hij is wel aanhankelijker en komt bij me liggen, dat is echt iets nieuws dit deed hij nooit. Vond hem net ook wel wat warm maar kon de thermometer niet vinden weet inmiddels waar deze is dus als hij wakker word maar even tempen.

Eten en drinken gaat idd tussendoor net zoals toen hij klein was.
    Heb het ook geprobeerd een paar weken terug om hem 1 slaap te laten doen maar dat Is echt nog te lang wakker voor hem.

Net begon hij na 1 uur wakker alweer hevig in de ogen te wrijven en bij me te liggen ik breng hem dan naar bed of moet ik dat dan rekken? Maar dan word ie wel echt zeurderig

11. zogelukkig

Nee, slaap is slaap! Heel goed dat je hem naar bed brengt als hij in zijn ogen wrijft!
    Kijk; met die BMR worden levende ziektekiemen ingespoten, zijn lichaampje maakt nu antistoffen aan, dat kost energie.
    Lekker laten slapen, knuffelen en verwennen!;)

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zoontje slaapt s'nachts 12 uur en s'middags gemiddeld 2 uur. Totaal 14 uur is denk ik redelijk normaal.

Ieder kindje is anders dus fijn toch dat je kindje zo lekker slaapt

13. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

@vruchtje, het is hartstikkke fijn alleen gaat hij alleen maar meer slapen ipv minder en dat vind ik dan weer opvallend.

Het lijkt echt of 2 uur op de max is hier op het moment, want vanmiddag om 13.00 uur naar bed en om 15.30 eruit en tijdens het en om 17.30 alweer ogen wrijven. Heb het kunnen rekken tot 18.15 maar hij zit dan zo met zichzelf in de weg.

14. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Milan is 15 maanden en slaapt in de nacht meestal 11 uur en vaak overdag ook n 2 ogmaal 2-3 uur.
    Merk dat het de laatste tijd wat meer is geworden.
    Zolang je kindje maar goed in d'r vel zit en goed groeit zou ik me geen zorgen maken!

15. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier ook een goede slaper.
    Normaal als ik vrij heb slaapt ie tot 9/10 uur en dan om 11 gaat ie weer slapen tot 1 uur
    Dan meestal rond 3 uur tot 5 uur.Hij gaat er s'avonds tussen 7 en 8 weer in...

Maar het verschilt ook wel per dag, als we weggaan bv slaapt ie minder natuurlijk.

Maar ik klaag niet haha

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier slaapt hij meestal van 19.30-07.30. En een beetje wisselend overdag, van 1 uur tot 3 uur.

Deel Deze Pagina