Hallo, De titel zegt het al, Vanaf wanneer zijn jullie een dekbed gaan gebruiken voor de kleine? Groetjes Rojîn
Bij de oudste met 15 maand en de middelste met 18 maand, ze lagen op die leeftijd ook in een 1 persoons bed
Hier nog niet. Ik wacht tot hij overgaat naar een groot bed, maar vooralsnog blijft hij lekker in zijn ledikantje liggen.
Ik dacht dat het werd afgeraden tot 2 jaar? Ons meisje hoeft voorlopig echt nog niet uit haar ledikant, ze past er echt nog wel 4 keer in en ik vind net wel lekker veilig zo. Slaapzak vind ik eigenlijk ideaal! Snap niet dat sommige kindjes al zo snel overgaan op een groot bed, tenzij het ledikantje over moet op broertje of zusje, maar dan nog..
Sinds een maand omdat ze de slaapzak steeds uit trok en onder gewone dekens in een dekbedovertrek had ze het te koud. Dus met net 2 jaar
Bedankt voor de reacties. Ik lees ook veel dat het onder de 2 jaar word afgeraden. Een dekentje vind ik best dun, en ik merk nu al dat mijn dochtertje sochtends niet erg warm aanvoelt. Ze slaapt in een winterslaapzak, pyjama, romper mouwloos, sokjes. Sinds gister mouwen aan de slaapzak. Ojaa, en een dekentje. Geen verwarming aan in de slaapkamer, best een "koud" huis. Vandaar mijn vraagt..... Ze slaapt in een ledikant.
Hier ligt Caitlyn nu met slaapzak en dekbedje daar losjes over. Dekentje werkte helemaal niet bij d'r, steeds wringen en huilen en doen. Dekbedje wordt idd afgeraden vanwege meer kans op warmtestuwing. Maar als je alles goed in de gaten houdt qua temp, loopt dat ook wel los. Warmtestuwing op ons koude babykamertje zal hier iig wel loslopen Thirza ging met 20 maanden naar een peuterbedje en lag een tijdje daarvoor al met dekbed. Ook bij haar was de deken geen succes: steeds afschoppen, maar bij ons wel genoeglijk onder het dekbed kruipen. Leek mij toen een duidelijke boodschap