Wanneer een dekbed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rojin, 13 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

De titel zegt het al,

Vanaf wanneer zijn jullie een dekbed gaan gebruiken voor de kleine?

Groetjes Rojîn

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de oudste met 15 maand en de middelste met 18 maand, ze lagen op die leeftijd ook in een 1 persoons bed

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Hier nog niet. Ik wacht tot hij overgaat naar een groot bed, maar vooralsnog blijft hij lekker in zijn ledikantje liggen.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Ik dacht dat het werd afgeraden tot 2 jaar?

Ons meisje hoeft voorlopig echt nog niet uit haar ledikant, ze past er echt nog wel 4 keer in en ik vind net wel lekker veilig zo. Slaapzak vind ik eigenlijk ideaal!
    Snap niet dat sommige kindjes al zo snel overgaan op een groot bed, tenzij het ledikantje over moet op broertje of zusje, maar dan nog..

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Sinds een maand omdat ze de slaapzak steeds uit trok en onder gewone dekens in een dekbedovertrek had ze het te koud. Dus met net 2 jaar

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Toen ze overging naar een groot bed, toen was ze 2,5 oid.

7. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.

Ik lees ook veel dat het onder de 2 jaar word afgeraden.
    Een dekentje vind ik best dun, en ik merk nu al dat mijn dochtertje sochtends niet erg warm aanvoelt. Ze slaapt in een winterslaapzak, pyjama, romper mouwloos, sokjes. Sinds gister mouwen aan de slaapzak. Ojaa, en een dekentje. Geen verwarming aan in de slaapkamer, best een "koud" huis.
    Vandaar mijn vraagt.....

Ze slaapt in een ledikant.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ligt Caitlyn nu met slaapzak en dekbedje daar losjes over. Dekentje werkte helemaal niet bij d'r, steeds wringen en huilen en doen.
    Dekbedje wordt idd afgeraden vanwege meer kans op warmtestuwing. Maar als je alles goed in de gaten houdt qua temp, loopt dat ook wel los. Warmtestuwing op ons koude babykamertje zal hier iig wel loslopen ;)

Thirza ging met 20 maanden naar een peuterbedje en lag een tijdje daarvoor al met dekbed. Ook bij haar was de deken geen succes: steeds afschoppen, maar bij ons wel genoeglijk onder het dekbed kruipen. Leek mij toen een duidelijke boodschap ;)

Deel Deze Pagina