Hallo, Mijn vraag is of ik Paracetamol & Emesafene allebei tegelijk mag gebruiken?! Ik voel me namelijk zo beroerd, misselijk was ik al, maar nu heb ik nog een soort griep erbij gekregen! Vannacht voelde ik me zo ellendig en zat eerst nog te twijfelen, zal ik het doen of niet, heb het uiteindelijk toch gedaan en dat hielp wel iets! Ik heb geprobeerd mijn dokter te bellen, maar die krijg ik niet te pakken! En als het mag, hoeveel zou ik dan op een dag mogen innemen? En een gewone paracetemol is 500 mg toch (woon op Aruba en heb een doosje Asperines in mijn bezit, maar in het Spaans, dus kan er geen wijs uit, maar er staat wel 500 mg op)!? Hartelijk dank voor de reactie alvast! Groetjes van Karina
hoi Karina, je mag paracetamol en emesafene allebei gebruiken. Je moet wel het doosje kunnen lezen en er zeker zijn dat het paracetamol is, en geen aspirine! Paracetamol mag je slikken tot een maximum van 4 keer per dag twee tabletten tegelijk, om de 6 uur ingenomen. Probeer wel of je met minder kan, hoe minder, hoe beter. Beterschap! Mirjam
Nou, er had dus bijna niet groter ASPIRINE op het doosje kunnen staan! En die heb ik dus ingenomen, eentje maar hoor! Is dat heel schadelijk (voel uiteraard gelijk allemaal dingen in mijn buik)?!? Ik heb nu een paracetamol zetpil ingenomen, werkt minder snel maar werkt ook, dus voortaan geen aspirine meer (dacht eigenlijk dat, dat hetzelfde was als paracetemol)!!!
hoi Karina, nee, paracetamol en aspirine zijn twee verschillende medicijnen. Aspirine werkt (in grote hoeveelheden) bloedverdunnend en dat kun je beter niet hebben in de zwangerschap. Dat je er eentje hebt genomen kan geen kwaad hoor. Maar neem dus in het vervolg gewoon paracetamol. Mirjam