Mijn dochter heeft binnenkort een spreekbeurt en ze ik kreeg op een blaadje mee dat ze een powerpoint mogen gebruiken. Het is niet verplicht maar mijn dochter wil het wel graag. Nu ben ik echt een leek hierin. Om te beginnen zal ik dan word nodig hebben op de laptop. Ik heb het wel op de ipad maar hier kan je denk ik geen powerpoint op maken ? Het word even uitvinden hoe het werkt. Heeft er iemand tips ? En moet ik een abonnement nemen voor word ?
Normaalgesproken staan word en powerpoint standaard op de computer. Ik zou eerst even kijken of het erop staat! Als er word op de iPad staat, dan staat powerpoint er hoogstwaarschijnlijk ook op. Op de iPad kan je gewoon pp's maken. Als je pp opent, krijg je een standaard format waar je direct al titels en tekst in kunt plaatsen. Van internet kun je plaatjes kopiëren en direct in de pp plaatsen. Je kan ook de achtergronden, lettertypes en kleuren veranderen. Dat kan je vinden bij opties of als je de tekst selecteert. De pp kan je vervolgens mailen naar de juf of op een USB stick zetten.
Helaas staat het niet standaard op de laptop. Ik heb de app van pp op de IPad gedownload maar dan vraagt hij ook om je inlogcode en moet je een abonnement hebben. Ik wil hier geen 10 euro per maand voor betalen.
je kunt power point ook eenmalig een maand proberen. Heb ik toen ook gedaan voor de spreekbeurt voor mijn dochter. Nu werken ze op school met laptops en kan ze via de account van school thuis inloggen.
Je kunt ook online een presentatie maken met prezi (gratis). Als ze daar tenminste een internetverbinding en browser kan gebruiken.
Je kunt gewoon powerpointpresentaties maken met Google Presentaties. Met een gmail-account kun je daar gewoon in (drive.google.com) en maak een mapje + maak nieuwe presentatie. Die presentatie kun je vervolgens downloaden als powerpoint (.pptx). Heb je hotmail? Dan is ook optie om via hotmail (onedrive) powerpoint te gebruiken. Als je ingelogd bent op hotmail zie je links bovenaan van die vierkantjes. Klik daar op, en dan kom je bij powerpoint. Kun je ook weer gewoon downloaden
Met prezi kan je inderdaad geweldige presentaties maken. Veel mooier dan pp. Maar misschien ook wel een grotere uitdaging als iemand al een leek is met pp.