Trouwring

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 5 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat zijn die dingen "saai" haha.
    Ik zou graag gewoon zoiets willen:
    https://www.trouwringenvoordeel.nl/Ring-zilver-zirkonia-ka20941.13
    Maar die kost maar 39 euro, en zoiets vind ik nergens in set met een mannenring?

Alle set ringen vind ik echt heel standaard en zou graag een steentje er boven op willen. '
    Is het gek om een 'verlovingsring' te kopen, en voor vriend gewoon een mannenring?

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Waarom denken mensen toch dat ze "gek" zijn omdat ze gewoon iets anders mooi vinden dan "maatschappelijke standaard ".

Lekker belangrijk dat hij maar 39 euro kost, mss zou je soortgelijke ring kunnen vinden met iets meer kwaliteit dan deze zodat hij wel jullie leven lang mee kan gaan.
    Zoek een gladde ring erbij die je vriend mooi vind en klaar :)

Emsy, Stampertje1, Marchella en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Nee hoor, totaal niet. Zo hebben wij het namelijk ook gedaan omdat we in setjes niets vonden wat we beiden mooi vonden. Dus ook 2 losse ringen gekocht die wel bij elkaar pasten. Niemand weet dat haha.

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Helemaal niet gek, wij zijn zelfs naar België gegaan om onze ringen uit te zoeken. Enige is dat goedkopere ringen wellicht minder lang mooi blijven en een trouwring is toch voor je leven lang. (Geen idee of dat werkelijk is, maar het kan een overweging zijn)

Wij konden alle soorten ringen laten maken bij Fede di oro in Izegem, nog steeds superblij mee!

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.172
    4.482
    113
    Gewoon kiezen wat je mooi vindt! Wij hebben ook totaal andere ringen dan de standaard, door een edelsmid gemaakt. Ben nog altijd super blij dat we iets gekozen hebben wat we zelf mooi vinden en niet iets hebben gekozen omdat dat “normaal” is.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nou meer omdat je het nergens ziet haha.
    Idd iets meer kwaliteit is wel belangrijk, ik ga verder zoeken :)

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Veel ringen kun je ook laten aanpassen he? Wij hebben onze ring ook via een edelsmid - die bestelde gewoon via de catalogus, maar maakte zelf het steentje erin en smeedde de 3 kleuren aan elkaar.

Persoonlijk zou ik niet voor de ring gaan die jij uitgekozen hebt, omdat ik denk dat hij niet zo lang mooi blijft... Maar sowieso voor een set gaan zou ik ook niet doen hoor.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Nee hoor, tegenwoordig kan alles. Wij vonden de ringen echt totaal niet belangrijk. Alleen eigenlijk voor het ceremoniële moment. Wij hebben een set samengesteld bij Lucardi van staal en de 2e was nog gratis ook. Wij hebben 40 euro betaald :) Blij toe ook, want mijn man draagt 'm door zijn werk eigenlijk nooit.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee tuurlijk is dat niet gek!

Je moet gewoon omdoen wat je mooi vind!

Hier een ring gebruikt die we al een tijdje ervoor hadden, niks heel bijzonders overigens... toch is die bijzonder geworden, omdat we die hebben gebruikt met het trouwen :)

Gewooon lekker doen!

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dat is hier ook een beetje, hij moet altijd af,

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
  13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou vooral nemen wat je zelf mooi vind.
    Wij zagen niks moois dus hebben ringen naar wens laten maken.

14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Wij hadden hetzelfde zijn toen uiteindelijk bij 123gold.nl uitgekomen hebben ook een zaak in Rotterdam en Amsterdam. Hebben we zelf de ring kunnen samenstellen die we wilden.

15. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ik had twee trouwringen! Een uit een set met man samen, en een typische verlovingsring in een privé ceremonie de avond voordat we gingen trouwen.

Man vond het 'set-idee' fijn en wij beiden het nog leuker om een ring met diamanten te geven/krijgen omdat we die allebei prachtig vonden.

Het is jullie trouwen en gaat jouw ring worden: ik zou dus ook naar jezelf en jouw man luisteren en niet naar wat 'de maatschappij' verzonnen heeft ;).

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.224
    28.192
    113
    Al draag je een ring van ali expres, de enige mening die telt is die van jullie.

Waar ik wel naar zou kijken is de kwaliteit. De ring moet nog 50 jaar meegaan, dus kwaliteit is wel belangrijk.

17. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    wij hebben onze eigen ringen ontworpen en zelf mee gemaakt, heel bijzonder. Ik heb aan mijn eigen ring gewerkt en aan mijn man zijn ring. Hij heeft aan mijn ring gewerkt en aan zijn eigen ring.
    Erg leuk om te doen en voelt nog steeds speciaal. Zo zijn onze ringen van witgoud en geelgoud, vierkantig van vorm en ik heb er eerst 1 driehoekig steentje in laten zetten en na iedere bevalling nog 1 erbij. Heel blij mee, maar was niet goedkoop. Ik draag hem wel dag en nacht, voel me naakt zonder mijn ring.

Zo'n opstaande steen lijkt me niet zo praktisch (botsen, haken etc). Daarnaast is die van de link wel zo goedkoop dat deze niet lang mooi zal blijven en niet lang mee zal gaan. Ga dan op zoek naar zoiets in een degelijker materiaal.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Lekker doen wat jullie zelf mooi vinden!
    Wij hebben onze trouwringen ook laten maken door een edelsmid.
    Verteld wat we wilden & hij maakte het. Ideaal.

Maar zou wel een ring van goede kwaliteit nemen.
    Moet immers nog jaren meegaan. :)

19. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik heb zo'n soort ring maar dan in het goud en manlief heeft een simpele goude versie ... los van elkaar gekocht in 10 min bij wijze van ... ik kreeg nog de opmerking dat het zo mooi is een diamant in een trouwring tijdens onze dag. Nu hechten wij daar helemaal geen waarde aan en heb ik het zo gelaten ... is gewoon een goedkoop steentje wat toevallig er mooi bij staat!

Krijg ook vaak te horen dat hij mooi bij me staat ... dat vind ik belangrijker dan dat ik met een ring van 1000 euro rond zou lopen ... zou alleen al bang zijn dat ik hem kwijt zou raken!

20. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina