Hi, Hier knalt niet alleen het vuurwerk... maar momenteel ook mn hoofd... Ik weet van vorige zwangerschappen dat paracetamol mag, maar mag het ook echt helemaal in het beginstadia? Wil toch wel beter het nieuwe jaar in....
Paracetamol (zonder toevoegingen) mag gewoon altijd, hoor, dus ook in het begin van je zwangerschap. En gewoon volgens de aangegeven dosering. Hoop dat je hoofdpijn een beetje zakt... Sterkte!
Dankje wel.... Denk dat het door vocht tekort komt..... heb even als een gek een hoop water gedronken.... en lijkt te helpen...
ik heb van mijn HA begrepen dat je de 1e 3maanden geen paracetemol oid mag tenzij je echt te veel pijn hebt, haar advies was dan ook om zo veel mogelijk te rusten en te drinken
ben ik toch blij dat ik nog niets ingenomen heb..... wist wel dat aspirine en ibuprofen schadelijk is....(ook vooral in t begin) nouja rusten zit er hier niet in
paracetamol mag ook gewoon in de eerste 3 maanden. Ik heb zelf reuma en mijn pijnstillers mocht ik niet nemen, maar paracetamol mocht ik veilig gebruiken. Vond het zelf een naar idee en probeerde heel hard van niet, het resultaat al mijn artsen boos dat ik met pijn bleef lopen terwijl ze mij al tig keer met klem hadden gemeld dat het volledig veilig is, dus je mag het gewoon nemen hoor ook in de eerste periode.
Ik las pas ergens dat het ook beter was om met paramolletjes rustig aan te doen tijdens de zwangerschap. Maar als je echt veel pijn hebt, kun je het beter wel nemen. De hormonen die vrij komen bij pijn (zoals adrenaline) zijn ook weer niet goed voor de beeb. Ik denk dat je voor jezelf elke keer een afweging moeten maken en als je veel pijn hebt beter wel een paramolletje kan nemen. Succes met de hoofdpijn en hopelijk helpt het drinken!
ik heb ook paracetamol genomen.. en bij mn vorige zwangerschappen ook. toen had ik nierbekkenonsteking en moest ik er wel 6 per dag plus mn antibiotica .. kan geen kwaad zegt de dokter
Je bent zelfs nog zó pril zwanger dat er volgens mij niet eens een bloedband is, dus wat je ook inneemt: het kan echt geen kwaad... Maar kan me voorstellen dat je voorzichtig bent, hoor Was ik ook. Heb alleen vanwege erg permanente hoofdpijn wel paracetamol moeten slikken tijdens mijn zwangerschap, dus erg veel navraag gedaan (vk, ha en 3 verschillende gyn's) en allemaal verzekerden ze me dat het echt geen kwaad kan.
ik heb last van kaakontsteking gehad tijdens de zwangerschap van de jongens, en elke maand heb ik er 1 week last van gehad, ik mocht gewoon van de gyneacoloog 6 paracetamols per dag hebben.....bij me meisje heb ik voorhoofdsholteontsteking, bijholteontsteking gehad en toen mocht ik ook van de VK gewoon 6 per dag nemen. Als dat niet had gemogen was ik geheid gek worden van de pijn want de paracetamols hielpen soms niet eens echt..... zolang het maar geen ibuprofen ofzoiets is, die mogen dus niet..
Nou is niet helemaal waar wat je schrijft.... er schijnt namelijk een verband te bestaan tussen vroege miskramen en de inname van aspirine... vandaar ook het openen van dit topic.... had namelijk voor mijn eerste vmk.. hoofdpijn en toen van iemand pijnstiller gehad... achteraf vraag ik me dus af of het hier door gekomen is.... even wat info Sommige pijnstillers verhogen kans op miskraam [www.gezondheid.be]
er is een groot verschil tussen asperine en paracetamol. Paracetamol is een van de weinige pijnstillers die niet bloed verdunnend werkt en daarom is hij dus veilig. Ibuprofen en voltaren en aleve enz. zijn allemaal bloedverdunnend en mogen daarom niet gebruikt. paracetamol is echt veilig volgens de apotheek, de gyn, div vk, ha, reumatoloog en interntist, nee hoor heb het nergens na gevraagd . Als het dus nodig is kun je er gerust 2 innemen.
Oh, oke! Ja, dat wist ik dan weer niet. Dan maakt het dus wel uit wat je inneemt maar paracetamol is volgens mij echt de enige pijnstiller die (zo goed als) altijd veilig is, zolang je maar oppast dat je 'pure' paracetamol neemt en niet eentje 'met een extraatje', zoals bijv. panadol plus.
toevallig heb ik hier gisteren de huisartsenpost over gebeld aangezien ik gister wakker met met keelontsteking en koorts en daar vertelden ze dat ik wel 2 paracetamol per dag mocht hebben dat dat echt geen kwaad kon.
Dit is wat ik op een verloskundigesite vond over pijnstilling en zwangerschap (en neem aan dat zij weten waar ze over praten): Het gebruik van aspirine en ibuprofen wordt in principe afgeraden in de zwangerschap. Paracetamol (zonder toevoegingen) kun je in de zwangerschap wel gebruiken. Totaal mag je op een dag maximaal 3000 mg paracetamol slikken.
Sterker nog: je mag per keer 2 paracetamol, max. 6 stuks over de hele dag verspreid. Gewoon zoals in de bijsluiter staat, dus.