Dochter dkp en bmr prik/uitslag/zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door tjessia, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn dochter van bijna negen heeft afgelopen woensdag de DKP difterie/kinkhoest/polio en BMR bof/mazelen/rode hond prik gehad, nu heeft ze lichte rode vlekjes/uitslag. Dit stond ook in de folder die we erbij kregen. Waarschijnlijk is het van de Rode hond. Maar nu de vraag, is dit schadelijk voor mij? ik ben net zwanger..
    Tja vraag het me toch wel af.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het jij vroeger rode hond gehad, of ben je ervoor ingeent? Dan hoef je namelijk niet bang te zijn. De antistoffen heb je dan in je bloed, en dan krijg je het niet nog eens..

En anders: ze gebruiken niet het gewone, maar een zeer verzwakte vorm (of alleen de antistoffen). Geen idee of die zich kunnen verspreiden. Denk het niet eigenlijk. Want anders werden kleine broertjes-zusjes ook altijd besmet na een vaccinatie van grote broer/zus. En dat hoor je nooit.
    Maar je kunt het voor de zekerheid even navragen bij de VK of CB

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ja daar dacht ik ook eigenlijk wel aan, ik denk dat ik gewoon ingeent ben, ik heb alles vroeger gewoon gehad dus dan moet het goed gaan toch?
    Hmm, vreemde dingen waar je wel niet allemaal rekening mee moet houden!
    Bedankt voor je antwoord.
    groetjes

4. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Sinds 1974 worden meisjes ingeent tegen rode hond, dus je hoeft je geen zorgen te maken als je alle inentingen hebt gehad. Ik moet wel goed oppassen, want ik heb geen BMR vaccinatie gehad vroeger (alle andere vaccinaties wel). Dus ik mag absoluut niet in contact komen met iemand die rode hond heeft.

5. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0

Dat klopt in die zin, dat ze er bestand tegen is (immuun) voor de rest van haar leven, maar ondanks de inenting kan ze evengoed besmet raken met rode hond als er iemand in de omgeving rode hond heeft.
    Denk niet dat het nodig is de gevaren hiervan op te schrijven, maar ik denk dat het zeker wel raadzaam is om zo snel mogelijk contact op te nemen met de verloskundige of je huisarts om te vragen hoe en wat, want juist in het in begin van de zwangerschap kan besmetting met rode hond gevaarlijk voor de kleine zijn, ik denk niet dat het voor jou gevaarlijk is omdat je het al hebt gehad of daarvoor bent ingeënt, maar in hoeverre het gevaarlijk kan zijn voor je baby dat zou ik toch echt wel zeker willen weten.

6. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Mijn zoontje heeft ook uitslag gekregen van een prik. WIj zijn toen naar de dokter geweest en die heeft gezegd dat hij wel de kenmerken had, maar niet de ziekte zelf. En het was dus ook absoluut niet besmettelijk. Heeft er inderdaad mee te maken dat er een gemuteerde versie wordt ingespoten. Hij is er ook niet ziek van geweest. Ik denk dus dat het geen kwaad kan, maar je kan altijd even je dokter of vk bellen als je het zeker wilt weten.

Deel Deze Pagina