paracetamol mag, maar hoe vaak??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Honingbij, 2 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Honingbij

Honingbij Lid

10 nov 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    Hallo allemaal,

een tijd geleden had ik ontzettende rugpijn. Na een aantal dingen te hebben uitgesloten (nierbekkenontsteking etc) kwam de VK tot de conclusie dat ik ' gewoon' rugpijn had, een typisch zwangerschapskwaaltje. "neem maar een paracetamol en doe rustig aan" was het advies. Zo gezegd, zo gedaan en het werkte. Afgelopen woensdag had ik het weer en heb ik hetzelfde advies opgevolgd. Wederom perfect, dus ik was erg blij. Nu heb ik (zondag) weer!! rugpijn en wil ik het liefste weer een paracetamol nemen, maar ik vraag me af of het niet schadelijk is om dit vaker te doen??? Iemand advies??

Groetjes
    Honingbij

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij mag je net zoveel paracetamol nemen als wanneer je niet zwanger bent. Dat zijn geloof ik 6 tabletjes per dag, maar dat weet ik niet zeker. En het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel mg je slikt.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nee, mij hebben ze ook paracetamol aangeraden tegen de hoofdpijn. Gewoon 500mg, de 'normale' hoeveelheid per dag. Als jij woensdag ene gepakt hebt, dan kan het echt geen kwaad om de dag erna weer een te pakken, en vandaag is het zelfs zondag!!

4. Niet meer actief

Je mag gewoon de normale dosis paracetamol gebruiken tijdens je zwangerschap, ditzijn 6 tabletten per dag van 500mg

5. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Je mag paracetamol, maar wel als je de 16 weken zwangerschap voorbij bent. Daarvoor is het beter van niet... ;)

6. sweetangel100

Ik heb heel veel last van hoofdpijn, ze hebben mij gewoon paracetamol laten nemen hoor, ook voor 16 weken zwangerschap!!

7. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik mocht dat ook. Ik had een hele erge blaasontsteking, en op de h.a post hier, zeiden ze dat paracetamol het enige is, wat je gewoon veilig kunt slikken tijdens de zwangerschap.

Angelina

8. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Nee hoor ik heb ook wel eens blaasontsteking en er is (zelfs meerdere soorten) écht wel antibiotica voor tegen blaasontsteking!! En het is ook veilig om te slikken tijdens je zwangerschap is wat de huisarts me vertelde.Het lijkt me ook niet erg fijn als je geen antibiotica mag slikken want als je blaasontsteking hebt kunnen dit zelfs weeen opwekken.

Nou zijn er volgens mij ook soorten antibiotica die wel te sterk zijn voor tijdens een zwangerschap, maar die geven ze je dan uiteraart niet

xxx Marijke

9. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    goed dat ik dat lees!
    ik heb nog geen paracetamol aangeraakt sinds ik zwanger ben,en maar goed ook lees ik.
    waarom moet je trouwens de 16 weken voorbij zijn?

10. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dat klopt ook niet helemaal

ik heb last van migraine en me eigen medicatie mocht ik niet maar wel paracetamol

6 tabletten over 24 uur

ik ken iemand die moest juist paracetamol slikken omdat ze steeds een miskraam kreeg

dus ??? :)

11. sweetangel100

nee dat klopt inderdaad niet.... paracetamol mag je de hele zwangerschap!

Deel Deze Pagina