positieve test wat nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Baileyy, 9 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik heb een positieve zwangerschapstest gedaan. Super! Maar wat moet ik doen nu? Dit is mijn tweede, maar bij de eerste wist ik het zo laat en ging het wat anders dat ik bij de huisarts ben geweest en al dezelfde week een echo.
    Nu is het anders en ben ik denk ik nog maar een week of 4 dan zwanger. Maar wat doe je dan? Rond vertellen wil ik ook nog niet. Wanneer bel je de verloskundige of huisarts en met hoeveel weken krijg je de eerste echo normaal gesproken?

En hoe houden jullie het de eerste weken stil? Ik ben bang dat mensen het aan me merken en mn buik is wat opgezet. Of ben ik gewoon echt dikker geworden de afgelopen weken opeens?

Goh ik voel me zo gek zelfs nu het de tweede keer is..

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Vk mag je komende week of volgende week bellen.
    Foliumzuur gaan slikken
    niet meer roken/ drinken ;)

elkaar feliciteren! Jullie krijgen een 2de kindje en een broertje of zusje!

Geniet ervan!

3. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Gefeliciteerd! Vooral nu even rustig ademhalen en blij zijn ;) Over een weekje of wat bel je de verloskundige (bij ons kon dat met 7 weken) en hoor je van hun wanneer je de eerste echo hebt. Wij hadden deze al met 7 weken en hadden pas met 12 weken de intake bij de vk zelf, maar dit is overal anders.
    Hoera!

4. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Je mag de VK gelijk bellen hoor! Als je de situatie uitlegt, schatten zij in wanneer de eerste echo/intake het beste ingepland kan worden.

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    VK bellen!
    Buik is door je darmen opgezet; gaat na een paar weken over :)

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Dankjullie wel! Toch fijn zo'n forum.
    Ik ga morgen de vk bellen. Dan hoor ik wel meer. Ik hoop snel op een echo.
    Dat opgezette van m'n darmen wordt dus minder? Mijn vtiend zei al: lastig verbergen zo met de andere kwaaltjes. Na iedere maaltijd heb ik diarree, dat valt op haha

Deel Deze Pagina