Drieka: Pcm kun je gelukkig ook bij de supermarkt kopen en Hema verkoopt het ook. Vanaf 1 jaar mag je 240 mg geven. Dat is voor kindjes van 1 tot 6 Verder is de rest al gezet. Kan ook weer op je lijstje haha! Hopelijk geniet je nog van de laatste weekjes. Heb het e.e.a van je gelezen over je pijn en zo. Hopelijk is het dradragelijk voor je!
Misschien voortaan wat beter lezen, want kun jij oordelen of ze het gevraagd heeft? Het werkt 2 kanten op dat het veroordelend is zoals ik ook in mijn reactie aangaf. We kunnen namelijk ook niet oordelen of ze het gevraagd heeft. Ik heb in mijn reacties ook aangegeven wat ik voor vergelijkbaars heb meegemaakt betreffende fb posts. Dan kan dat in jouw ogen een aanname zijn, het is net zo goed een aanname dat de meeste ouders wel weten als hun kindje iets mankeert, en dat de desbetreffende moeder vast alles al geprobeerd heeft. Kan me van Ts niet voorstellen dat ze dit lukraak hier zou vragen als ze er niet eerst op in zou zijn gegaan of er al andere tekenen zijn waar ze een vreemd gevoel bij zou hebben. (Maar ja niet iedereen zit hetzelfde in elkaar als mij, sommige mensen denken standaard dat je met de minste aanleiding al stennis gaat schoppen of een topic opent omdat het je dwars zit)
Bedankt voor de reacties. Het was idd een combi van, maar ik kan natuurlijk niet alles vermelden. Ze gaf iig aan dat ze niet meer wist wat er was en overdag ook al zelf agresief gedrag had vertoont (niet naar haar kind), en daarom om de zoveel uur pcm zou geven, in de hoop dat het zou helpen.
Als je niet weet waar het door komt wel. Maar in het geval van mijn dochter wist ik op een gegeven moment wel hoe ik met een oorontsteking om moest gaan. Bij een oorontsteking wordt in principe in eerste instantie afgewacht of het vanzelf over gaat. Pas bij aanhoudende oorontsteking wordt ab voorgeschreven. Ik wist dus al wat mijn ha zou zeggen als ik langskwam: goed de neus sprayen met xylometazoline (deden we al standaard zodra ze maar een beetje snotterde) en als ze last heeft van de koorts pcm. Daarvoor hoef ik echt niet bij haar langs. Ze ziet me aankomen... Trouwens, ook als ik met dingen die ik niet kon verklaren bij haar langsging, zei ze standaard: "misschien is het een fase, misschien krijgt ze een tandje, en op een kinderdagverblijf lopen ze ook elk virusje op. Eerst nog maar even aankijken en als ze er last van heeft geef je maar pcm."
Geen reacties gelezen maar ik vind het op je Facebook zetten van dit soort informatie vreemder dan een kind dat al de hele avond huilt en wellicht ziekig is een pijnstiller te geven.
Als onze kindjes huilen en ik vermoed dat ze pijn hebben krijgen ze ook een zetpilletje. Onze zoon is nu heel erg verkouden en kan helemaal niet lekker slapen ervan overdag niet maar savonds krijgt hij toch echt luuf, neus doorspoelen en ook dat zetpilletje om fijn te kunnen slapen.
Zoals je het nu aangeeft komt het bij mij eerder over als een sprongetje/fase in combinatie met een moeder die niet lekker in haar vel zit waar het kindje ook weer op reageert. Maar ben nu wel nieuwsgierig heb je haar ook gevraagd of ze andere opties heeft geprobeerd? Of was het puur de combinatie van factoren?
Ik denk dat ze dit geeft met de gedachte dat die misschien wel pijn heeft. Ik zou t zelfde gedaan hebben als mn kindje maar bleef huilen ondanks draagdoek , flesje enzovoort.
Oeh fijn , heb het direct op mijn lijstje erbij gezet, tja, nu kan ik alles nog rustig uitzoeken en is toch wel handig. De pijn is tot op heden nog wel uit te houden als ik maar elke middag 3 tot 4 uur plat lig, anders niet helaas, ben benieuwd wat maandag besproken gaat worden bij de gynaecoloog, van mij mogen ze alles al inplannen om met 38 weken de kleine te halen met inleiden of een KS als hij zich niet draait, heb geen geduld meer
Dit zou ik dan juist weer niet doen, ik zou eerder een PCM geven dan met verslavende neusspray werken (die op den duur niet meer werkt) Het is beter om 5 keer per dag met een zoutoplossing te sprayen en dan even volhouden (dit houd namelijk ook beter de gehoorgangen etc open) en werkt niet verslavend (slijmvliezen werking) je kan eventueel als het echt niet kan ademen dit soort noodmiddelen gebruiken maar liever altijd zoutoplossing, het zegt genoeg dat ik als iemand die geopereerd is aan haar neus dit spul geeneens mag gebruiken zo'n troep is het en dan wil je daar zeker niet aan een kinderneusje mee komen als het niet pot en potdicht zit. Ik geef ook wel eens een PCM moet ik zeggen, maar niet overbodig of zomaar.. ik denk niet dat deze moeder het ook zomaar geeft..
Deed ik ook hoor, juist als ze ziek zijn, kunnen ze hun slaap goed gebruiken. Helaas kan een baby niet vertellen wat er is en staat het niet op zijn voorhoofd geschreven, dus zo af en toe moet je maar wat proberen. Neem aan dat ze eerst wel andere dingen heeft geprobeerd.
Ja, wij deden het in eerste instantie ook met zoutoplossing, maar dat hielp eigenlijk geen zier. Onze ha zei dat zoutoplossing echt niet voldoende was en dat we echt wel even met xylometazoline moesten sprayen. We deden op aanraden van de ha en volgens de bijsluiter standaard niet langer dan 5 dagen.
O een oorontsteking herken ik wel. Maar de eerste keer dat mijn zoon daar ontroostbaar van begon te huilen (nachts overigens), zat ik toch echt bij de HAP. Waarom? Omdat ontroostbaar huilen (tijdens de dag, of avond. Het is mij om het even) in mijn ogen abnormaal is. En zeker voor mijn zoon. Die heeft toen hij kleiner was een dubbele oorontsteking gehad en gaf geen kick! Ik heb a.d.h.v. de OP niet het idee dat de dame waar TS het over heeft, gericht PCM geeft omdat ze weet wat er aan de hand is. Maar gewoon wat doet, omdat ze dan wanhoop nabij is. In dat geval zou ik een ritje HA niet geheel onverstandig vinden i.p.v. het toedienen van pijnstillers terwijl het ook gewoon een fase kan zijn.
Onze overbuurvrouw van toen ik nog klein was gaf haar kinderen standaard aspirine voor het slapen gaan. Een van hun kinderen is toen overleden aan het syndroom van Reye (icm paratyfus). Ik zou het dus nooit standaard geven, ook al gaat het hier om paracetamol.
Even een extra aanvulling, dit is niet specifiek van 1 tot 6! Mijn dochter is een lichtgewicht en is pas sinds kort over op de 240 mg! Het is zowel op leeftijd als gewicht. maar een kindje dat de 1e verjaardag gepasseerd is maar nog geen 10 kilo weegt mag echt nog geen 240 hebben tenzij de arts dat beslist. Toen ze een keer behoorlijk ziek was en tegen een ziekenhuisopname zat heeft de kinderarts me aangeraden om geen 3 paracetamol van 120 mg te geven maar 4x, omdat ze tegen de gewichtsgrens aanzat en dan kan een extra pilletje net even meer doen. Maar de 240 toch echt liever niet. (Overigens staat dit ook duidelijk op de verpakking)
Ja precies!! Bedankt voor je aanvulling daar had ik zeld niet mee te maken omdat wij een kleine vetklep hebben haha
Zelf ben ik een moeilijke slaper, en als het helemaal niet lukt (liggen piekeren etc of onverklaarbaar slapeloos) dan neem ik voor mezelf wel eens een pcm. Meestal val ik dan later wel in slaap, omdat je er tóch wat van ontspant. Wanneer onze jongste onverklaarbaar huilt krijgt hij ook een zetpilletje, simpelweg omdat hij dan wat heeft. Anders is het namelijk een prima slaper. Ik ben heel makkelijk met pcm, geef het natuurlijk niet als snoepjes, maar ben ook geen voorstander van (veel) pijn lijden omdat er geen pijnstiller geslikt mag worden. Daar zijn ze voor, denk ik dan. Ook de drie grotere kids krijgen van mij een pcm als ze ergens last van hebben. En nee, niet ineens een heel doosje ofzo, gewoon een halve tot hele tablet... Dat spul is heus niet zó gevaarlijk als sommigen doen voorkomen...