Paracetamol (Sinaspril) voor kiesjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jessmin, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    En dan nog eentje (hihi),

Mijn dochter (15 mnd) haar laatste kies komt door en ze huilt 's nachts erg veel. Enige wat lijkt te helpen is paracetamol (Sinaspril). Volgens de dokter mag je dat 10-14 nachten achter elkaar eentje geven (120 mg.). Maar nu ben ik bang dat er ook een slaapverwekkend effect hoort bij die pillen en dat ze misschien niet meer zal slapen als ik weer ophoud met de Sinaspril?

Weet iemand hier wat van?

Eventueel ook andere suggesties? Ik heb Chamodent en Dentinox al geprobeerd verder, en dat heeft absoluut nul effect.

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

het heeft geen verslavend effect voor je kleintje, als ze nu zo ligt te huilen van de pijn en weinig slaapt gewoon 1tje geven, het stilt de pijn waardoor ze beter gaan slapen

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier ook gedaan, maar alleen als ze echt heel veel pijn had, niet als ze een klein beetje jammerde.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Volgens mij heeft dat geen verslavend effect. Maar 10-14 nachten lang last is ook wel een poos..
    Ik gaf wel gewoon paracetamol, omdat die smeersels op het tandvlees niks hielpen. maar dat was meestal met 3-4 nachten wel over..

5. Bri

Bri Niet meer actief

Hier ook, hooguit een paar nachten en zeker geen 10-14 (maar zolang duurt het toch ook niet voor die rotkies er door is?).
    Ik zou gewoon een geven voor het slapen; zo'n gebroken nacht is voor niemand fijn.
    Ik geef overigens zetpilletjes, maar ik denk dat dit helemaal niets uitmaakt; paracetamol is paracetamol.

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik deed het wel. En volgens mij is het niet slaapverwekkend of verslavend. Hier heb ik het wel eens een ruime week voor een hoektand gegeven. Die deed zoo belachelijk veel zeer!

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ik heb geloof ik drie nachten achter elkaar, toen nachtje niet (gebroken nacht dus), toen weer twee nachten wel, nachtje niet, en daarna nachtje weer wel. En nu ging het gister zonder goed, dus denk dat ie door is... Ik haat kiezen :(

8. 894hi

894hi Niet meer actief

hier nog geen tandjes (gelukkig)
    maar wel hebben we alvast gengigel baby in huis, dit gebruikte mijn tante bij haar dochtertje als haar tandjes door kwamen... supper spul vond ze het... ook bestaat dit in een versie voor ouderen...

miss werkt dit? kost wel een euro of 9 ? ik moest het laten bestellen bij de apotheek , etos enzo verkoopt het niet

Deel Deze Pagina