Druk op bovenkant ribben

Discussion in 'Zwangerschap' started by Boordevol, Aug 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Hallo allemaal,

Heb weer een vraag. Ja ja, de verloskundige heb ik tot nu toe maar 1x lastiggevallen omdat ik het altijd niet nodig vind maar heb ook veel aan jullie ervaringen/antwoorden.

Ik ervaar sinds gister een druk op mijn ribben. Maar dan bovenin, vlak onder de borstkas. De baby ligt daar toch niet tegenaan? De druk/pijn voel ik aan de achterkant (rug). En ervaar ik meer als irritant/zeurderig/lastig. Kan ik hier iets tegen doen? Dus een betere houding aannemen bv of iets anders?

Bedankt weer alvast.

2. gimena

gimena Niet meer actief

ook heel erg last van..
    ook van harde buiken erbij!
    ik blijf mee lezen

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Gezellig.

Hoe voelen harde buiken trouwens?

Ik ervaar echt alleen ribpijn aan de rechter en linkerkant (afzonderlijk van elkaar) bovenin.

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    ik heb precies hetzelfde gehad. Het komt doordat je ribbenkast gaat uitzetten om ruimte te maken en als je houding dan niet goed is, dan ga je daar die zeurderige pijn krijgen.
    Ik heb daarvoor fysio gehad. Hij heeft me een andere houding aangeleerd en ook tips hoe je bijv. moet staan bij afwassen, strijken ed...
    Het heeft me wel iets geholpen, maar het gaat pas helemaal weg als je bevallen bent :)

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113

Ohh wat grappig, dus je ribbenkast gaat uitzetten? Nooit bij stilgestaan. Ik heb helaas een erg slechte houding dus vrees dat het dan bij mij alleen erger wordt. Maar goed, anders gaat het dus weg na de bevalling. Bedankt voor het delen van je ervaringen.

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Als het te erg wordt gewoon vragen of ze je door kunnen sturen naar de fysio. IS medische indicatie en dan wordt het gewoon vergoed.
    Ik kon op het laatst bijna niet meer lopen, staan of zitten...is erg vervelend :(

Succes ermee!

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Gelukkig heb ik er vandaag al veel minder last van! Dus hopelijk was het tijdelijk.

Gimena, nog steeds last ervan?

8. o0mandy0o

o0mandy0o Lid

Jan 3, 2009
    68
    0
    0
    limburg
    Weet precies hoe je je voelt wat een misselijke pijn is t !!
    ik heb er al last van vanaf de 20ste week zoiets kon ook niet zitten als ik zat werd t t ergste staan gaat nog maar als ik lig is t echt een verademing
    ik heb er ook fysio voor gehad maaar helaas geen baad bij
    nog 7 weekjes en dan is t als t goed is weer over we krijgen er ten slotte iets moois voor terug :)
    (K)mandy

9. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hier nog een die daar last van heeft aan de achterkant lijkt het wat op spierpijn precies tussen dus schoudebladen.

Share This Page