Paracetamol: vloeibaar, kauw- of smelttablet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Suuzan, 30 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Het kauwtablet vond ze ook vies, maar ik had al snoepjes gereed staan en zei ook: anders moet je een pilletje in je billen. Toen at ze hem op met slokken sap tussendoor. Hij zit er gelukkig weer in. Hoop dat ze snel beter is, vind het zo zielig voor haar.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn dochter ligt al klaar met haar billen die heeft totaal geen moeite met een zetpil wel doe ik eerst tempen en insmeren met wat zalf. Ook de pil. doe wat zalf rond om haar poeperd en dan glipt die er zo in.

Nu heb ik kauw tablet van de kruitvat 120 mg dan krijgt ze er twee.

Zoon was een drama zetpil geven met hem heb ik het anders moeten oplossen. Zo dra hij het kon mocht hij zelf de pil in zijn billen doen. Ik begeleiden hem dan met zijn handje. En dat werkte echt veel beter dan de strijd aan gaan. Want daar heb je twee mensen voor nodig haha ook met peuters kleuters..

Zetpil en kauwtablet zijn wat goedkoper dan die vloeibare keuze.s.

3. tuc

tuc Niet meer actief

hier de smelttabletten van roter, banaansmaak voor de oudste. Maar die neemt ook gerust een zetpil als ik dat zeg hoor.

De jongste gewoon een zetpil.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier met 4 jaar nog een zetpil. Hij eet niet zo makkelijk nieuwe dingen, zeker niet als hij niet fit is. (Normaal praten we hem wel om). Dus dan maar een zetpil.

We krijgen er niet eens dropsiroop in bij hoesten, terwijl hij wel drop lust. Eigenwijs, maar dan even de andere aanpak dus..

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier een kauwtablet. Hij vind ze lekker dus geen probleem.
    die vloeihare ook eens gehad, doe vond hij ook lekker.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We hebben sinaspril en ik geef het met spuitje.
    Ze vind ook vies en pcm zetpil al helemaal niets aan maar ze geeft zelf aan of ze dat nodig heeft heel makkelijk want als ze pijn en koorts en niet wel is dan vraag ik haar of ze pcm wil (dan denk ik al zelf dat ik zoiezo geef maar ik vraag dat)-ze zegt ja en dan drinkt ze die vieze gore sinaspril. Maar hij helpt niet zo goed als pcm en minder lang en ii wil liefst zetpil en soms als ik zeg: is beter tegen pijn geeft ze toe zonder probleem en erna zegt ze: beter,mama;)

Maar gewoon zo geven zal nooit lukken ze moet echt doodziek zijn en koorts hebben.. Anders krijst ze alles bij elkaar..

Ibuprofen is btw nooit aanbevollen voor kinderen en volwassene. Hij heeft veel bijwerkingen.

7. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Hier de vloeibare pcm van Daro.
    De vloeibare sinaspril vindt hij verschrikkelijk, maar ik heb t zelf geproefd...het heeft die vieze, bittere, typische pcm-nasmaak...ik ga er zelf ook van kokhalzen.
    Hetzelfde geldt voor de kauwtabletten van sinaspril.

Die van Daro heeft dat niet...ik moest namelijk eerst zelf proeven van hem, anders nam hij niet :D

8. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Dat valt wel mee hoor ;) , maar pcm is in normale situaties wel de meeste veilige optie.

9. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Herkenbaar, mijndochtertje is ook panisch voor zetpillen, en ben overgestapt naar sinaspril kauwtablettjes en die werkenhier super. Ze eet hrt zonder problemen op. Heb ook de vloeibare van sinaspril met bananensmaak.

Deel Deze Pagina