lever duwt tegen ribben, nog iemand?

Discussion in 'Gezondheid' started by nijntje1984, Apr 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hey hey

Zijn er hier nog meiden die last hebben van hun lever? Net als bij de zwangerschap van zoonlief duwt m'n lever gigantisch tegen m'n ribben wat serieuze pijnen als gevolg geeft...

Hangt er ook van af wat ik eet, soms is het dus veel erger nog, zoals gisterenavond... ;)

Hopelijk vind ik hier wat lotgenoten... ;)

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier ook af en toe pijn aan mijn lever. Herken het omdat ik in de pubertijd een leverstoornis heb gehad. Kan me voorstellen dat andere dames het mss niet als zodanig herkennen.

Ik word er soms wat naar van, maar is meer vervelend dan dat het heel erg pijn doet. Moet dan wel helemaal naar links gaan hangen. Komt bij mij ook omdat de beeb continu rechts ligt en eigenlijk nooit links.

Hopelijk verschuift hij snel bij je en laat hij dat plekje met rust!

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Vorige zwangerschap werd lang gezegd dat dit niet zwangerschaps gebonden was. Totdat m'n gyn zei dat het m'n lever was die omhoog gekomen was tot tegen m'n ribben. Uiteindelijk was hij goed gekneusd geraakt en ging de pijn over toen zoonlief begon in te dalen. En na de bevalling heb ik die pijn nooit meer gevoeld tot een paar weken geleden. Toen voelde ik het eens af en toe, maar nu is het echt wel bijna constant... ;) Naar word ik er voorlopig nog niet van, maar kan wel soms m'n gemak niet vinden op het werk (doe baliewerk)

Maar beebje ligt nu in stuit, hoewel meer dwars eigenlijk, dus het is echt de baarmoeder die hem daartegen duwt. Gisterenavond wist ik me niet meer te houden van de pijn. Manlief wilde al naar het zh rijden, maar daar kunnen ze ook niets doen dus dat idee heb ik hem maar uit z'n hoofd gepraat ;)

4. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Hmmm, ik heb al een paar weken rechtsboven onder mijn borst ook pijn, moet ik even goed strekken maar helpt eigenlijk niet echt. Zou dat ook de lever kunnen zijn dan?

5. Kimba

Kimba Actief lid

Sep 11, 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Ja heb ik ook.
    Vooral als ik iets ingezakt zit of op mijn rechter zij lig. Doet niet veel pijn, maar vooral een naar gevoel. Als ik mijn houding niet aan pas gaat het wel pijn doen.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Kan hoor. Ik heb een stekende pijn, vooral iets nadat ik gegeten heb. Bij boterhammen niet zo erg, maar zoals van de week met frieten... Man man, dat heb ik geweten!

@ kimba: Ik heb net geen pijn als ik op mijn rechterzij lig, ik kan niet op mijn linker liggen van de pijn... Zal er ook van af hangen waar de lever naartoe geduwd is.

7. Hopje

Hopje Actief lid

Jan 7, 2009
    172
    0
    0
    Net als Lisabeth vraag ik me nu ook af of het mijn lever is wat ik voel rechtsbovenin... Of kan dat nog niet met 23 weken zwangerschap?

8. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    @hopje ja toen had ik t ook al.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    @ hopje: Kan wel hoor. Ik voel het ook al verschillende weken. Naar mate de zwangerschap vordert, doet het alleen maar meer en meer pijn bij mij.

Share This Page