Paracetamol/zetpil baby 4 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 9 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hoi meiden,

ons meissie is momenteel erg verkouden. Ze heeft geen koorts maar wel duidelijk last. Veel niezen en heel veel hoesten. Ze gilt ook in haar slaap. Wat ze anders nooit doet. En merk dat ze wat benauwd is.
    Gisternacht was ze ook veel wakker en wilde veel bij ons zijn.
    Nu heeft mijn vriend haar gisteravond om 23 uur een laatste fles gegeven en een paracetamolletje/zetpilletje. Ze heeft er heerlijk op geslapen. Dat wel. Maar kan dit eigenlijk kwaad? Ben er zelf wat voorzichtig mee en ze heeft alleen maar na de in-entingen paracetamol gekregen.
    Zouden jullie het doen? Ze voelde zich er wel duidelijk beter door.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Kan volgens mij weinig kwaad. En blijkbaar knapte ze er van op, heeft ze even goed bij kunnen slapen, die energie kan ze nu weer goed gebruiken.

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik zou het alleen gebruiken als ze erg ziek is en koorts/inentingen.
    Want verkouden zijn, bij je willen zijn en gillen in de slaap komt zoveel voor en past bij ieder sprongetje (nee verkouden zijn niet)...dan zou je aan de gang blijven lijkt me.
    En ik heb het idee dat alles kindjes wel goed slapen van paracetamol.
    Maar één keertje kan geen kwaad natuurlijk.

4. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    paracetemol kan geen kwaad hoor. amy is ook heel erg verkouden geweest net, had ook verhoging. ik heb haar standaard een zetpilletje gegeven voor het slapen gaan een paar dagen. daar sliep ze lekker op. als wij verkouden zijn hebben we toch ook vaak hoofdpijn en voel je je niet lekker? dan neem ik ook wel es een pilletje

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Precies.. :) Dat was meteen ook mijn gedachte... Als ikzelf verkouden ben neem ik ook paracetamol en ik ga lekker vroeg naar bed... Ik heb ook altijd knallende hoofdpijn omdat alles vastzit. Nou kan ik natuurlijk niet zien of het echt vastzit bij Jelle, maar ik heb wel gemerkt dat een nachtje goed slapen vaak al wonderen doet bij die kleintjes... En mijn man was ook nooit zo voor paracetamol, maar op de een of andere manier dacht hij daar heel anders over na 3 slapeloze nachten... Gek hè? :) :)

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier het zelfde probleem en volgens de huisarts mag je dan gewoon paracetamol geven. alicia heeft er ook erg veel last van en wordt midden in de nacht ontroostbaar wakker en is zeer benauwt en verkouden. ik gebruik nu luuf voor baby's (soort vicks) neusspray (zoutoploosing) en soms ene paracetamoll als ik merk dat ze echt veel last heeft

7. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

zolang dat het een enkele keer is en alleen wanneer ze pijn hebben en ziek zijn kan het geen kwaad.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    volgens mij kan dat echt geen kwaad hoor, ik heb het ook wel eens gedaan. Als ik zelf verkouden ben neem ik ook wel paracetamol omdat ik me niet happy voel dus waarom zou je kindje dat niet mogen.
    Vaak zijn ze na 1 nacht goed slapen ook al weer een heel eind opgeknapt.

Groetjes Anita

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb het gister avond nog gedaan voor de nacht idd.
    Hij hoest enorm, flink verkouden en niet lekker in zijn velletje.
    Wij zijn hier alle drie zo verkouden, en heb zelf ook hoofdpijn van het hoesten en de snotterij en neem dan zelf ook wat in.

10. augustus

augustus Niet meer actief

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben ook van die alternatieve zetpillen :D

Deel Deze Pagina