Mijn zoontje luca van ruim 8 maanden heeft duidelijk veel last van zijn tandjes! Zijn onderste 2 zijn net door en volgens mij komen nu ook de bovenste 2 door. Hij kwijlt enorm, heeft dunne poepluiers, lichte verhoging, knal rode wangetjes en is erg huilerig en jengelig. Ook heeft hij erge luieruitslag! Ondanks het vele smeren met sudocreme! Nu is mijn vraag zou hij evt een zetpilletje tegen de pijn mogen? Hebben meer moeders dit gedaan? En helpt dit? Ik heb ook al speciale druppeltjes wat ik op zijn tandvlees moet smeren en wat zou moeten verdoven. Maar heb het idee dat dit niet werkt. Hebben jullie evt nog andere tips?
Ik zou inderdaad een zetpil geven. Eventueel kun je hem ook op een stukje koude komkommer laten zuigen en een bijtring in natuurlijk onmisbaar.
Wij gebruikten ook zetpillen. Hier werkten die druppels voor op het tandvlees ook niet (zowel chamodent als detinox niet). We gaven dan meestal de zetpil vlak voor de fles/maaltijd, zodat ze in ieder geval weer even goed gegeten hebben. Je kunt die luieruitslag ook even bepoederen met maizena, Dat schijnt ook te helpen. En af en toe even aan de lucht laten drogen, bijv na elke verschoonbeurt even 15 min..
Hoi, Hier gebruiken we Homeopatische zetpillen van Viburcol. Ook de zetpillen van VSM kind schijnen goed te helpen. Paracetamol zou ik niet geven. Het is dan wel koortsverlagend/pijnstillend maar het onderdrukt ook andere kwalen. Homeopatisch is wat milder, maar helpt hier als een trein. Sterkte ermee
Hier nooit problemen met tanden maar bij oorpijn geven wij overdag VSM zetpilletjes en 's avonds voor het slapengaan paracetamol. Dat is toch sterker en werkt goed. Ik probeer het paracetamol gebruik wel te beperken maar het is tenslotte wel een pijnstiller die je kan gebruiken bij ... PIJN! Bij tandjes zou ik eerst kijken of alternatieven helpen: koude komkommer, worteltjes, een bijtring, koud drinken, een ijsje (diksap uit de vriezer bijvoorbeeld)
Oke, dan ga ik dat toch ook maar proberen. Wil hem namelijk nooit 'zomaar' een zetpil geven. Maar vind dit zo sneu voor mijn lieveling. En is 1 per dag dan genoeg? Os sochtends smiddags en savonds 1?? Een bijtring geef ik al, leg hem altijd even in de koelkast zodat ie lekker koud is! Komkommer is idd ook wel een goed idee!! Wat zijn billetjes betreft, die smeer ik steeds goed in, en idd soms ook even laten luchten... net nog gedaan na zijn badje! Maizena??? nooit van gehoord haha. Maar mocht het niet minder worden dat dan ook maar eens proberen. Want merk idd wel dat het niet alleen de pijn van zijn tandjes is maar ook zijn billetjes doen zeer. Mag er haast niet aankomen! Mijn ventje heeft volgens mij ook dubbele pech (mama dus ook ) want hij heeft ook nog eens last van zijn sprongetje!! Heb nog nooit zoveel met Luca in de rondte gesjouwd! Mijn arme rug doet zo'n zeer en mijn enkels! En dan te bedenken dat hij alleen maar zwaarder wordt.... au!! Hoe doen andere mama's dit toch? Nou ik wijk weer af van het onderwerp hihi, sorry!
nadat de cb arts mij had uitgelegd dat het doorkomen van tandjes bij kinderen ongeveer net zo voelt als een oorontsteking, koos ik wel wat vaker voor een paracetamol zetpil. Vaak "bewaarde" ik die voor 's nachts (overdag was Kylian wel genoeg af te leiden), dan deed ik er eerst dentinox op om het meteen te verdoven en tegen de tijd dat die was uitgewerkt was de zetpil al wel aan het werk. Groetje sAnita
Als Sterre echt last heeft van dr tanden krijgt ze een week lang elke avond een zetpil. Overdag niet. Ik vind dat mensen vaak een beetje te moeilijk doen over paracetamol, maar das persoonlijk.
Ik geef ook een paracetamol wanneer het veel pijn doet. En als het heel erg is eind van de ochtend 1 en voor het slapen gaan 1. Voor luieruitslag kan je zinkzalf creme op oliebasis proberen van dr. Swaab. Kan je krijgen bij apotheek of betere smeerselswinkel Werkt hier veel beter dan sudocreme (is ook een zinkzalf, maar niet zo'n goede).
Toevallig zitten wij nu ook met pijn van tanden, er komen 4 hoektanden tegelijk door (de rest heeft hij al) dikke rode wangen, koortsig, vieze luiers...ik heb hem om 13.00 een zetpil gegeven en straks om 19.30 weer een...
ook ik hier met een jochie met tanden hoor en ook ik geef als ik merk dat het te zeer doet zetpil. vaak gaat de tandenpijn bij mijn zoontje gepaard met oorpijn en hij is ook nog eens verkouden, er komen nu 3 tegelijk door dus ik heb liever dat die geen pijn heeft dan dat die zich er rot door voelt. ik geef het alleen als ik merk dat die niet anders af te leiden is. het is momenteel weer iets rustiger en gaat met vlagen.
tot nu toe nog maar 1 keer zetpil nodig gehad, dentinox werkt tot nu toe goed genoeg! Maar als dat niet helpt doe ik daar ook echt niet moeilijk over. En voor rode kapotte billen... Rode billetjes zalf van de Apotheek 1 dag smeren en alles is weer mooi roze werkt echt veel beter dan sudocreme