Mijn man zou vandaag op twee kinderen passen. Een ervan is autistisch en verheugt zich er al weken op. Ze zouden naar de dierentuin gaan. Nou willen ze gewoon gaan ondanks de kou. In eerste instantie zou ik ook meegaan met onze twee kleintjes 2, 5 jaar en 10 maanden. Ik ga met de eigen auto dus hoef niet zo lang te gaan. Ik vraag me sterk af of het niet te koud is voor de kleinste? Ik zou haar natuurlijk goed inpakken en in de kinderwagen (stokke) en voetenzak zetten.. de oudste krijgt zijn skipak en snowboots aan .. maar toch.. ik zie de bui al hangen dat iedereen volgende week ziek is.. ik ben sinds gistereren aan het snotteren.. Meestal weet ik wel wat te doen.. nu twijfel ik enorm. Ik vind het heerlijk dat de oudste kan loslopen buiten, na een week binnenzitten, maar vind ik het voor de kleinste niet echt de moeite waard.. helaas zijn beide opas en omas er dit weekend niet, anders had ik de jongste daarheen gebracht.. Wat zouden jullie doen? Wat kun je toch soms twijfel over zoiets simpels..
Ik zou gaan. Je wordt niet ziek van koude lucht. Daarbij er zijn toch ook dingen binnen? Buiten en binnen goed afwisselen en halverwege zou ik dan in het restaurant wat gaan drinken. Wordt het toch niks, pak je de boel weer in en ga je naar huis.
Wij zijn onlangs ook geweest met het koude weer. Mama had daar meer last van dan de kids, was mijn muts vergeten hahaha nee hoor, ze vonden het hartstikke leuk, zou het gewoon doen! en bij koude, gewoon het restaurant induiken!
Er zijn hier ook een aantal dingen binnen, maar niet veel. De jongste werd net wakker en heeft nu al een snotneus en niest aan een stuk..verkouden dus.. Maakt de beslissing nog moeilijker.. Ik zat er ook aan te denken om de regenhoes over de kinderwagen te doen zodat er ook nauwelijks wind aan haar komt.. Haha... Nog steeds twijfel dus!
Ik weet niet maar je woont maar hier is het heeeel koud!(rotterdam) Althans zo voelt et wel net 5 min ff gerookt maar ben bevroren Ik zou niet gaan.. Maar dat is voor de kou.. Die snotneus van je kindje maakt niet uit.. Ten eerste is t er al en ten tweede word je niet ziek van kou maar van virussen
Ik denk dat ik mijn angst voor ziektes en virussen gekregen heb toen mijn zoontje zo oud was.. Toen heeft hij 3 keer in het zh gelegen ivm virussen.. Terwijl hij verder gezond is.. En ik denk dat ik door dat gevoel ook in twijfel wordt gebracht.. En weet ik dat een 'beetje' kou echt geen kwaad kan.. Maar ik denk dat ik toch ga.... Denk ik... Hahaha
Om een verkoudheid zou ik het niet laten. Buiten zijn maakt dat nier erger. En daarbij word je niet ziek van koude buitenlucht. Maar ik zou denk ik uberhaubt in deze tijd niet naar een dierentuin gaan. Gewoon omdat ik dat liever in warmere tijden doe. Maar het kan geen kwaad hoor!
Je word niet ziek of verkouden van koude lucht, maar ik zou het veel te koud vinden voor een bezoek aan de dierentuin. Vooral met kinderen. Het waait hier ook behoorlijk dus de gevoelstemperatuur is niet fijn
Waarschijnlijk een beetje mosterd na de maaltijd gezien de tijd, maar goed... Het ligt er ook een beetje aan wat je kindje gewend is. Maak je dagelijks flinke wandelingen of is hij slechts een kwartiertje per dag buiten? In het eerste geval kan je kindje waarschijnlijk beter met de kou om gaan dan in het tweede geval. Ik ga -ook met dit weer- vrijwel elke dag twee keer een uur naar buiten en DL vindt het heerlijk en kletst en lacht volop terwijl we buiten zijn. Gewoon heel dik aankleden, dikke jas, mutsje, sjaal, handschoentjes, dikke voetenzak, etc. Verder kun je natuurlijk altijd een plastic hoes om de wagen doen om de koude wind tegen te gaan. Hoewel dit misschien minder leuk is in de dierentuin (ivm verminderd zicht). Verder kun je altijd even een "pitstop" maken in een restaurantje of binnen verblijf of e.d.
We zijn dus geweest! Het was gelukkig goed te doen! Weinig wind en ik had haar natuurlijk dik ingepakt.. Skipak over haar kleren, muts, handschoenen, sjaal ide voetenzak, kap van de kinderwagen omhoog(die kan bij de stokke omlaag) en daaroverheen nog eens het regenscherm, maar wel de voorkant open... Halverwege gechecked maar zelfs haar handjes waren warm. Het sjaaltje had ik beetje. Oor haar mond/neusje gedaan zodat dat ook de kou een beetje brak vlak na het checken viel ze inslaap tot we er bij de auto waren. Al met al 3 uurtjes daar geweest. En vond het eigenlijk super mooi om de dieren in de sneeuw te zien met zo weinig medebezoekers bedankt voor de adviezen!
Goed dat je geweest bent! Zeker omdat ik lees dat jullie al een week binnen hebben gezeten. Dat is een stuk ongezonder dan vandaag goed ingepakt naar buiten gaan!