dag dames.. nou ben dus hartstikke ziek geworden eecht om naar van te worden.. doet ook extra pijn omdat ik steeds moet hoesten en mn buik dan steeds samenkrimpt.. maar mn schoonmoeder zegt dus dat ik absoluut geen paracetamol in mag nemen en ook geen hoestdrank.. gewoon niks dus.. mijn eigen moeder zegt dat je best wel een pilletje mag nemen, want als jij er daar beter van voelt dan de baby ook.. maar toch nog een extra bevestiging zou fijn zijn.. heb gister wel een halve ingenomen.. was pilletj van 500gr maar dus 250 ingenomen? is dit schadelijk? liiefs Maria
Je schoonmoeder heeft ongelijk! Je mag tot max. 3000mg per 24u en dat zijn dus 6 hele tabletten! Natuurlijk niet elke dag maar het mag echt wel. Ik weet het zeker omdat ik vorig weekend vreselijke hoofdpijn had en heb maandag meteen de vk gebeld, vandaar. Wat je absoluut niet moet nemen is ibuprofen en dat soort middeltjes. Hoestdrankjes zou ik ook eerst goed navragen, dat weet ik niet, maar paracetamol kun je dus echt zonder problemen innemen. Beterschap!
Idd paracetamol mag je gewoon gebruiken. Hoestdrank weet ik zo niet, maar in plaats daarvan kun je ook dropjes, chocola, zuurtjes of andere snoepjes nemen waar je op kunt zuigen
Paracetamol kun je gewoon gebruiken, maar ik vraag me bij je griepachtige verschijnselen een beetje af waarom je dan paracetamol wilt gebruiken? Als je koorts hebt, kan dat de koorts wat drukken, maar verder doet paracetamol weinig bij griep en verkoudheid... en dan geldt toch: hoe meer zooi in je lijf, hoe slechter: het moet wel allemaal afgebroken worden en het komt hoe dan ook dus ook bij je baby.
Ik MOEST paracetamol nemen om de koorts te verlagen, koorts is niet echt goed voor de baby namelijk. Paracetamol kan geen kwaad, mits je het inderdaad niet overdrijft. Zelf nam ik 2 halve per dag en mijn koorts kreeg ik zo van bijna 40 graden naar 38. Ik neem dan ook liever een halve dan een hele, want het blijven 'vreemde' stoffen in je lichaam, maar als ik hoofdpijn of kiespijn zoals nu heb dan neem ik er best 1tje (een halve) om te pijn te verzachten.
e mag 6 paracetamol per dag in nemen tijdens de zwangerschap ik neem ook soms in vanwege erge bekken pijn en rugpijn ik neem er 1 per dag oke niet elke dag alleen wanneer ik de pijn echt niet kan uithouden
Ik denk dat je beter gewoon een hele kan nemen dan een halve, volgens mij heeft een halve niet veel nut als je het voor bijvoorbeeld pijntjes neemt. Ik had zware middenoor ontsteking toen ik er net achter kwam dat ik zwanger was, kreeg van de dokterswacht te horen dat ik beslist geen paracetamol mocht hebben, heb dus een heel weekend gewoon liggen janken van de pijn. Toen mijn man maandags weer met de huisarts belde mocht ik dus wel gewoon paracetamol hebben. En idd gewoon 6 per dag. Maar als het niet nodig is niet doen, als ik het gevoel heb dat ik het zonder ook wel red, dan doe ik het liever zonder.
Nou, ik heb dus ook een FIKSE verkoudheid. Heb gister de dokter gebeld. Ik wist namelijk wel wat ik allemaal niet mag hebben maar vroeg me af wat je dan toch WEL mag hebben. Ze adviseerde mij stomen met zout (mijn hoofd zit helemaal verstopt) en ik heb neusdruppels gekregen. Er was even verwarring omdat op de bijsluiter staat dat je die neusdruppels niet mag innemen als je zwanger bent maar op advies van de dokter mag ik ze beperkt nemen, bijvoorbeeld voor 's nachts zodat je goed slaapt. Verder gebruik ik zelf fishermen's friends maar met mate want heb ooit eens gehoord dat die eigenlijk ook niet goed zijn. Of dat waar is weet ik niet. Bel anders de huisartsenpost en vraag om advies. Zij kunnen je wel verder helpen. Het klopt inderdaad dat een paracetamol ook mag, maar ik probeer het te voorkomen zolang ik me nog met andere middelen beter kan voelen.
Hoi Ik kom net uit het ziekenhuis en daar kreeg ik verdeeld over de dag 4 x 2 paracetamol. Ze zeggen dat je gewoon paracetamol mag. asperine daarentegen niet! Dit kan echt geen kwaad voor je kindje. neem ze nu ook nog gewoon 6 uur ertussen is er niks aan de hand.. ga wel zodra het kan afbouwen. Groetjes Danielle
Zoals al gezegd paracetamol mag tijdens de zwangerschap. Over de hoeveelheid zijn de menigen zo te lezen verdeeld . Hier een aantal weken standaard op 4x1000mg paracetamol per dag gezeten ivm koorts die niet wil zakken. Maar verder maakt zo voor een keertje een paracetamol niet uit. Beterschap!
Mocht je last hebben van kriebelhoest, overleg dan wel even met de HA. In producten tegen kriebelhoest zit 9 van de 10 keren codeine verwerkt. Je mag codeine nl alleen in overleg met HA nemen (en dat werkt weer goed tegen de kriebel). Ik heb afgelopen week codeine voorgeschreven gekregen en mag gewoon de normale dosis van 3 pilletjes hebben. Heb alleen maar 10 tabletjes gehad, tegen normaal 20. Dus ik krijg het wel "korter". En inderdaad met mijn hoofdpijnverleden heb ik ook te horen gekregen dat paracetamol gewoon mag.
In overleg met de huisarts mocht ik 6 paracetamols per dag. Kan dus echt geen kwaad. Ook de vk bevestigede dit!
ik heb gelezen dat het niet duidelijk is of het invloed kan hebben op de vrucht, dus met mate gebruiken.
Ik ga ervauit dat als de huisarts en de VK garaderen dat je er 6 per dat mag hebben (3000mg) Dat dit ook klopt.
Mijn huisarts vond 6 stuks te veel.. Had liever zo weinig mogelijk en het liefst geen 2 tegelijk. Ach ja, zo zullen ze er allemaal anders over denken. Ik neem het alleen als ik écht geen andere uitweg zie