Het is overigens echt onzin dat 1 paracetamol of een halve tegelijk, niet zouden werken... Werkzame stof is werkzame stof. Mensen die erg veel paracetamol slikken, kunnen wel dat effect hebben dat eentje niet meer werkt, maar als je voor incidentele klachten een paracetamol moet hebben, kun je het gewoon bij eentje houden hoor...
Wanneer ik zwanger word, moet ik juist aspirine slikken om mijn bloed dun te houden. Bij vrouwen in mijn familie dikt namelijk het bloed in bij zwangerschap ipv dat je meer bloed krijgt. Om latere problemen in de zwangerschap te voorkomen moet ik dat juist slikken. Hier lees ik dat dat weer niet mag. Liefs!
Paracetamol mag je gewoon innemen!(geen asperine!) Ik had voordat ik zwanger werd altijd heel erg veel last van migraine, en dus toen ik net wist dat ik zwanger was ( dit was met 5 of 6 weken ) heb ik door het goede nieuws (dit was natuurlijk hartsikke leuk, maar leverde een hoop spanning op) een week lang achter elkaar migraine aanvallen gehad..ik durfde eerst ook niets in te nemen, maar de huisarts heeft mij ervan verzekerd, dat t echt geen kwaad kon, moest zelfs een paar dagen achter elkaar de maximale hoeveelheid slikken om een soort van buffertje te kweken.. en we hebben uiteindelijk een prachtige gezonde zoon gekregen! met hoesdrank moet je wel voorzichtig zijn... groetjes en beterschap
Lara, het gaat in dit geval om paracetamol en dat is iets anders. Die aspirine waar jij het over hebt is ook niet echt "een asprientje" hoor, maar een van afgeleide ervan. Ik slik het ook.
@Vlinderbloem; bedankt voor je uitleg. Ik schrok al, ik dacht dan moet ik dat gaan slikken terwijl dat juist slecht is. Liefs!
ik was laatst bij de apotheek en toen vroeg ik ook iets tegen de pijn wat mag als je zwanger bent en toen zei ze ik mag je niks geven je moet eerst met je ha overleggen.... die zei dat een paracetamol idd mag.. dus... no problem denk ik dan
Mijn huisarts (ouderwets) zei dat ik geen paracetamol mocht... Daardor heb ik maandenlang zoveel extra onnodige pijn gehad dat ik helemaal uitgeput bij mijn gyn terecht kwam. Van haar MOEST ik elke dag 6 paracetamol nemen van week 25 tot de geboorte van mijn zoontje. Niks mis met hem hoor, hij doet het goed!
ik ben gister gevallen op een betonnen trap daardoor heb ik nu een kapotte pols ik mag 8 paracetamol van de gyn in het rijnstate (niet dat ik ze neem maar ik mag ze wel)