kinine!!!!! ff lezen

Discussion in 'Zwangerschap' started by natascha25, Sep 1, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    Hi allemaal

Ik zat een beetje in het archief te kijken en kwam deze link tegen. Omdat hier toch nog wel vragen over kinine gesteld worden of het nou goed is of niet is het handig dit even te lezen. Schrok er ook wel even van hoor.

http://www.9maand.com/forum/reactions/3425

doei

2. kim en maikel

kim en maikel Bekend lid

Jun 19, 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    nou wat een verhaal.
    Kreeg er gewoon kippevel van baba.
    Groetjes kim

3. manon

manon Bekend lid

Dec 27, 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Tja niet echt leuk om te lezen, maar wel goed dat je het hier neer zet ;)

Gelukkig lust ik het niet ;) maar ik kan het wel door vertelen.

Mijn zoontje heeft ook in zijn vrucht water gepoept en dat was inderdaad een drama :confused: maar gelukkig is hij er goed van af gekomen ;)

Liefs Manon.

4. Lizzy

Lizzy Bekend lid

Jun 5, 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Heftig zeg!
    Inderdaad goed dat je deze even "linkt"!

5. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik heb het verhaal even gecopieeerd. en verder blijf ik erbij dat al die middeltjes waar je darmen overstuur van raken niet goed zijn. je kindje komt pas als je baarmoeder daar klaar voor is.

Hoi hoi, ik ben nu zwanger 39 weken zwanger van mijn derde kindje. Ze kijken nu vanaf week 37 of ze me in kunnen leiden doormiddel van het breken van de vliezen, dit gaat echter nog niet omdat daar minimaal ontsluiting voor nodig is en dat heb ik nog niet. De reden waarom ze dit willen doen is omdat ik bij mijn eerste zwangerschap een dochter verloor bij 39,4. Ze is met 40,1 geboren.

Toen ik zwanger werd van mijn tweede kind, mijn zoontje, zouden ze kijken voor inleiden bij 37 weken, hij lag dwars en toen kreeg ik met 38 weken een keizersnede.

Nu ben ik dus 39 weken zwanger van een dochter, al twee weken lees ik hier verhalen over middelen die weeen op zouden kunnen wekken. Mijn dochter ligt namelijk prachtig ingedaalt en ik heb gewoon een wens, normaal bevallen. Ik had nu al bevallen kunnen zijn doormiddel van een keizersnede, maar dat stel ik steeds maar uit, in de hoop dat ze toch mijn vliezen kunnen breken. Echter wordt mijn angst om weer een dochter te verliezen steeds groter en ben ik de laatste dagen erg emotioneel, doch ik me de hele zwangerschap sterk en "normaal" gedragen heb, ik hield me groot. (sorry, effe mijn hart luchten).

Ik drink nu zelf 2 weken bitterlemon, hier had ik het vandaag over met mijn gyn. Deze zei me daar mee te stoppen omdat de ongeboren baby van de kinine in bitterlemon in het vruchtwater kan poepen omdat kinine op de darmen werkt zowel voor moeder en kindje, daarnaast kan je baarmoeder evt. ook samentrekken en krijg je misschien weeen. Nou snap ik wel dat dat de bedoeling is, maar om dan het risico te lopen dat je kindje in het vruchtwater poept is ook niet fijn. (hierbij moet je tevens wel veel bitterlemon gedronken hebben, 1 glas kan geen kwaad en werkt ook niet). Ik zelf heb ook bitterlemon gedronken bij mijn eerste kindje, ze is gestorven door te lang in het "bepoepte" vruchtwater te zitten. Zelf wist ik vandaag pas dat bitterlemon, 1 van de redenen "..kan.." zijn.

Ik wou dit toch even melden omdat veel mensen bitterlemon aanraden, toch wou ik mijn verhaal ook even kwijt, dit is wat ik vandaag te weten ben gekomen en ik vond dat ik het dan ook even hier zou moeten melden.

Als laatste wil ik zeggen, ga niet zomaar iets proberen, overleg even met de verloskundige of gyn. Zij kunnen jou en je situatie en kunnen je precies vertellen wat voor jou situatie werkt.
    Veel succes allemaal en geniet straks van jullie kleintje
    Groetjes een moede

6. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    Zit kinine ook in andere produkten???

Toevallig hoorde ik vorige week ook nog een verhaal over een baby die tijdens de bevalling gepoept had en gestorven is.... tot voorkort wist ik niet eens dat dit mogelijk was.... soms wil ik zulke dingen eigenlijk helemaal niet weten maarja...

7. carry

carry Fanatiek lid

Jul 30, 2005
    1,397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hier is er ook al vaak over gespeculeerd, wel of niet doen. Heel goed dat je dit hebt gevonden, ik wist het ook absoluut niet!!! Maar als ik dit lees zal ik het altijd onthouden en altijd vertellen aan zwangeren om mij heen!

Gr Carry

8. BlueGirl

BlueGirl Actief lid

Nov 21, 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    het zit ook in het hart van een ananas!

Ik hoor ook veel verhalen van vrouwen die wonderolie gaan drinken om de bevalling op gang te brengen maar ook daarvan kan je kindje gaan poepen in het vruchtwater...

Ik denk maar zo, het komt als het komt, gewoon een beetje geduld hebben.

Liefs Wendy

9. Lina

Lina Fanatiek lid

Aug 23, 2005
    1,089
    0
    0
    Kinine zit ook in tonic!
    En in het hart van verse ananas zit ook een 'goedje' wat de weeen opwekt.
    Stel dát je iets wilt doen om de weeen op te wekken (voor zover dat mogelijk is) dan word er 'aangeraden' om te gaan klussen in de 39ste week van je zwangerschap.
    Ikzelf moet er niet aan denken om te gaan klussen in de 39ste week.

10. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    2,272
    0
    0
    @Natascha25

Goed dat je dit hebt neergezet.
    Ik ben alvast gewaarschuwd.
    Thanks!

11. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Ja, het cirkelde al vanaf deze week rond op het forum... naar aanleiding van dat ik ook aan de bitter lemon was gegaan.... (ok, ik heb maar 2 flessen op en dan schijnt het zowiezo niet te werken) maar ik ben blij dat ik dit gelezen heb... ik ga geen 'rare'dingen meer doen, hoor... ik wacht liever wat langer dan dat ik zo meteen helemaal geen kindje in m'n armen kan houden, toch?

Gr. Niki

12. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Niki wees me er gisteren op...gelukkig.
    Ik was van plan om bitter lemon te kopen, maar ik doe het nu ook echt niet. Ik laat de natuur wel z'n gang gaan (en anders na 42 weken het ziekenhuis).

Ik neem liever het zekere voor het onzekere

13. judithteresa

judithteresa Bekend lid

Jul 2, 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ojee..had al wat blikjes tonic gekocht.. laat maar staan dan!! ga wel trappen lopen en lange wandelingen maken.. en ze komen toch waneer ze komen moeten:)

sex schijnt ook te helpen, of zelf even met je vinger de wanden betasten;)

is toch een stuk veiliger:)

14. Gina

Gina Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    1,755
    0
    0
    Ik denk dat het gewoon het beste is om de natuur zijn gang te laten gaan.
    Als de tijd rijp is dat kindje wil komen dat komt ie wel.
    En al die middeltjes helpen toch echt maar alleen als de baarmoeder toch al zover is.
    Dus misschien scheelt het 1 of 2 dagen.
    Groetjes,

15. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    1,392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    goed van je dat je het gevonden hebt.
    ik hoop dat nu veel moeders het gelzen hebben.

wat eng man. zo zie je maar weer.

16. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    Ik drink elke ochtend ananassap..(zeggen dat dit helpt tegen cellulites)
    Zit hier dan ook kinine in....

17. Lina

Lina Fanatiek lid

Aug 23, 2005
    1,089
    0
    0
    Het gaat om verse ananasharten. Volgens mij kan ananassap uit een pak geen kwaad. Maar vraag het anders aan je vk voor de zekerheid.

18. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    Hi allemaal ben blij dat ik het erop heb gezet want zo zie je toch maar.

Maar ananassap goed tegen cellulites??? Vers of uit pak. Uit pak zitten toch alleen maar suikers in. Laat ff weten ben benieuwd

19. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Dat is idd even schrikken zeg! Ik denk dat ik het mezelf kwalijk zou nemen dat mn kindje daardoor overleden is!!

Zo zie je maar weer, er worden een hoop fabels de wereld ingebracht. Maar we moeten zeker niet alles klakkeloos overnemen!!

20. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0

Tja goeie vraag... ik drink al jaren uit pak....
    Ik heb dit ooit ergens op de sportschool gehoord dus ben ik het gaan drinken, elke ochtend....
    maar of het ECHT helpt????
    Ik heb wel wat cellulites.... maarja stel dat ik er mee stop, wie weet krijg ik er dan nog wel veel meer....
    Zo denk ik dan weer... en tja, baad het niet schaad het niet toch??

Maar nu ik dit over kinine heb gehoord.... denk dat ik de ananassap maar even achterwegen laat voor de zekerheid tot na de zwangerschap...

Share This Page