Misselijk en eten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lobke, 18 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lobke

Lobke Lid

2 okt 2006
    9
    0
    0
    Utrecht
    Ik ben nu 9 weken en 5 dagen zwanger en nog steeds de hele dag erg misselijk. Ik hoef niet te braken maar mijn eetlust is erg slecht. Op een dat eet ik zo'n 3 boterhammen, een banaan, een appel. Het avondeten is echt een ramp....dat lukt me amper om iets naar binnen te krijgen.
    Nu maak ik me erg veel zorgen over de voedingstoffen die ik binnen krijg....of dat niet te weinig is. Wat kan ik er aan doen?
    Ik gebruik wel Gravitamon.

Nog 1 klein ander vraagje...is het normaal dat je pas met 12,5 week een echo krijgt en dan ook pas voor het eerst het hartje hoort/ziet. Ik heb nu nog steeds geen bewijs van leven zeg maar!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lobke,

misselijkheid hoort echt bij de zwangerschap. Het kan wel tot 16 weken duren, maar wordt als het goed is van tevoren bij de meeste zwangeren wel minder. Zolang je niet alles uitbraakt wat je eet en je toch aan de hoeveelheid komt die je beschrijft, is het geen probleem. Je eetlust komt wel terug. En je kindje is een klein parasietje hoor, die pakt wel wat hij nodig heeft! Zorg dat je goed blijft drinken en eet wat je lekker vindt. Kleine beetjes eten verdeeld over de dag helpt ook. Dan hoef je met het avondeten niet zo'n heel bord op voor je idee.

Het verschilt per praktijk, maar een termijnecho kan inderdaad rond de 12 weken worden gemaakt. Soms gebeurt het eerder, maar als er geen reden voor is en alles gaat goed, is 12 weken een mooie termijn. Dan kan je je kindje ook al mooi zien.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina