Ik maak me de laatste dagen een beetje zorgen over de weinige bewegingen die ons meisje maakt. Ik heb ergens ooit gelezen dat je je kindje ongeveer 10x per uur moet voelen. Nou zit ik natuurlijk niet de hele dag te tellen en op te letten, maar ik vind dat het echt niet zoveel is. Afgelopen maandag heb ik nog een goede groei echo gehad. Toen lag ze met haar voetjes in mijn kruis en haar bolletje boven. Volegns mij ligt ze zo nog steeds, maar dat weet ik niet zeker. Mijn placenta ligt nu boven aan de baarmoeder. Ik heb thuis een angelsound en die gebruik ik nog af en toe. Gisteren was daar een mooie snelle hartslag op te horen. Dus dat betreft maak ik me weer minder zorgen. Wat ik soms ook vreemd vind, is dat vrouwen klagen iver pijn als de baby trapt. Dat heb ik nog nooit ervaren. Vorige week nog zag ik mijn buik bewegen, terwijl ik bijna niets voelde. Verder moet ik er ook nog aan toevoegen dat ik (zover ik kan voelen) nooit bewust harde buiken heb gehad. Ook omdat ik in mijn omgeving 2 vrouwen heb gehad die hun kindje met 30 weken en met 38 weken zijn verloren door onbekende reden en 1 vrouw van mijn zwangerschapsgym is nu juist bevallen (33 weken) omdat ze ook weinig leven voelde. Moet ik mij ongerust maken, of toch nog even afwachten aangezien ik haar nog wel af en toe voel??
hoi bij de meeste vrouwen doet het bewegen van de baby gene pijn. dat zijn uitzonderingen. Wrs voel jij het minder goed, want als je je buik ziet bewegen en je voelt weinig, dan is het kindje toch duidelijk wel actief genoeg. Minimaal 10 bewegingen per dag ja, maar als je erg twijfelt of je hebt geen goed gevoel dan zou ik even met je verloskundige bellen en overleggen. Mirjam
Dankje voor je snelle reactie. Ik dacht 10x per uur. 10x per dag haal ik zeker wel. Is een hele geruststellig. Ik denk dat ik gewoon een veel eisende moeder ben/wordt . Dan ga ik zeker niet bellen naar het ziekenhuis. Zeker omdat ik haar nu wel al een paar keer heb gevoeld in het afgelopen half uur.